Relter Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Hei! Jeg vurderer å bytte system fra Olympus til Canon og lurer litt på hva jeg kan forvente å få betalt for min nåværende utstyrspakke. Grunnen til at jeg ønsker å bytte system er behov for høyere oppløsning (studier og trykksaker) samt større utvalg av optikk. Utstyret varierer i alder fra ca. 3 år til 1 år gammelt og er meget pent brukt. Bærevesken bærer preg av 3 års bruk, men ellers er utstyret som nytt. Utstyrspakken er som følgende: - Olympus E-520 med kitobjektiv 14-42mm f/3,5-5,6 - Olympus Zuiko 9-18mm f/4-5,6 - Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5,6 - Olympus FL-36R Blits - Olympus FL-50 Blits - Hoya PL-CIR 58mm - Sandisk Compact Flash Extreme III 4GB - LowerPro Slingshot 200AW Nypris i dag er i følge prisguiden totalt 16107,- kr. (Pakken kostet selvfølgelig mer når det ble kjøpt). Jeg vet at jeg ikke får noe i nærheten av dette for utstyrspakken, men jeg vil gjerne ha deres mening før jeg legger det ut for salg eller ender opp i Luringer og rariteter på bruktmarkedet tråden på forumet Jeg foretrekker selvfølgelig å selge dette samlet, men lurer på om jeg vil få mer for pakken om jeg selger delene seperat? Edit: Kamera har tatt ca. 6000 eksponeringer. Basert på Bruktprisguiden havner det totalt på ca. 10500,- kr, men jeg lurer litt på om dette faktisk er en pris jeg kan forvente?!? Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger! -rElter- Endret 5. august 2011 av rElter Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Du bør kunne komme i land i overkant av bruktprisguiden, hvis du har litt tid. Hvis du trenger å få solgt alt fort blir naturligvis prisen lavere. Det er ekstremt lite sannsynlig å finne noen som er ute etter hele pakka, og derfor bør du selge det enkeltvis, med unntak av hus+kitobjektiv som en mulig enhet. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg foretrekker selvfølgelig å selge dette samlet, men lurer på om jeg vil få mer for pakken om jeg selger delene seperat? Basert på Bruktprisguiden havner det totalt på ca. 10500,- kr, men jeg lurer litt på om dette faktisk er en pris jeg kan forvente?!? Over 10 lapper samlet? Never! Ikke selg det samlet. Det er det dummeste folk gjør... Flere av nyprisene er høyere idag enn det de var for 1-2 år siden. Men andelen folk som kjøper Olympus FourThirds er svært liten nå. Det er et døende system... Du bør være meget fornøyd hvis du får inn over 9K. Olympus E-520 med kitobjektiv 14-42mm f/3,5-5,6 +Hoya PL-CIR 58mm +Sandisk Compact Flash Extreme III 4GB +LowerPro Slingshot 200AW = Prøv deg på 2990kr. Vær forberedt på å gå ned 500-1000kr. Olympus Zuiko 9-18mm f/4-5,6 Prøv deg på 2990kr. Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5,6 Prøv deg på 2290kr. Olympus FL-36R Blits Rundt 1000kr. Olympus FL-50 Blits <1400kr. Lenke til kommentar
torve Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Olympus blitsene FL-36/50 kan vel brukes med full funksjon på Panasonic sine GF/GH/G kamera? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Solgte Olympus-greiene mine for litt under ett år siden (E-3 + E-420, 35mm, 70-300mm, og Sigma 30mm 1.4 + 105mm macro), og fikk sånn ca. noenlunde rundt 2/3 av nypris for det. Brukte litt tid på å få solgt alt, det var vel Sigmaene som gikk først, så hus+kit, så 70-300mm og så 35mm etter en god stund. Nå er det verdt å nevne at m4/3 har blitt ganske etablert på den tiden, så tenk over hva E-520+kit gir en kjøper kontra et brukt E-P/PLx eller GFx. E-PL1 koster f.eks. 2900kr nytt. Du må mest sannsynlig jekke ned prisen litt mer enn det som er komfortabelt. Hadde jeg vært på utkikk etter et rimelig kamera og lest litt om de forskjellige systemene (FT = døende system, bl.a.), hadde jeg lett valgt E-PL1 over E-520. Endret 6. august 2011 av psilocybe 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå