hotdognilsen Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei, Har en Packard Bell iPower bærbar datamaskin som jeg nå har fått litt problemer med! Problemet er at jeg får BSOD, det har nå skjedd 3 ganger. Har ikke klart å få med alt som står i BSOD, men har fått med følgene: Stop: 0x000000F4 (0x00000003, 0x881F11e9, 0x881F1354..... ) Collecting data for crash dump... Initialisng disk for crash dump... Når da pc'n restarter seg, låser den seg til oppstarstbilde der man kan gå inn i BIOS. Trkker jeg F2 for å gå inn i BIOS skjer det ingenting. Har latt den "hvile" over natten, og da har jeg kunnet startet den dagen etter. Men får BSOD igjen etter noen minutter da... Tenkte kanskje at harddisken min kunne være problemet, som er en OCZ Vertex 2 hvor jeg har installert Windows 7. Den har gått helt fint siden november, da jeg satte inn harddisken. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få fikset dette problemet, så håper noen kan hjelpe meg her:) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Har dette problemet vært siden windows var ny-installert eller er det på en gammel installasjon at problemet har oppstått. Prøv å huske hvilke programmer som kjørte da dette skjede. Notér dette ned hver gang du får en bsod. Det er litt arbeid, men lønner seg etterhvert hvis du ser at det er to programmer som ikke funker sammens. Lenke til kommentar
hotdognilsen Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Den har fungert smertefritt siden november, da harddisken ble kjøpt og Windows 7 installert. Eneste jeg kan huske er at Firefox har vært oppe. Er det "farlig" å få denne BSOD? kan maskinen ta skade av det? Eller kan jeg bare prøve meg frem? Lenke til kommentar
hotdognilsen Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Problemet har blitt litt værre, nå får jeg ikke skrudd på pc´n lengre. Kommer bare til oppstartsbilde, og der blir den stående! Kommer meg heller ikke inn i BIOS. Så, noen aning på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Leste om at det kan være problemer med hdd, om det er det er det mulig den henger pågrunn av det, en ting å prøve er å ta ut hdd, og se om maskinen kommer inn i bios da. Lenke til kommentar
hotdognilsen Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Har nå satt inn den gamle hdd der mitt gamle OS er installert. Da får jeg startet pc'n, og alt ser ut til å være normalt. Det vil vel da si at min SSD er ødelagt, eller? Er det nå da bare å sende den inn og få en ny? Eller er det noe jeg kan gjøre med den selv? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det tyder på det ja, siden den starter på den gamle hdden, det er vel ikke stort du kan gjøre med den, bare å kontakte butikken og få ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå