Bjarnemann Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei. Først og fremst vil jeg poengtere at jeg er helt klar over at jeg ikke burde gjort dette, og at jeg burde ta straffen min som en mann. Det hadde jeg også selv sagt til en slik post som dette, men uansett hvordan man vrir og vender på det er det surt å bli letta for 9 høvdinger. Det som skjedde: Etter et vorspiel der jeg ble sjenka (delvis av meg selv, og delsiv av ei jente med vodka) skulle vi da til byen. Vi venter på t-banen på Oslo s. Selvfølgelig må jeg på do. Der og da. Jeg går ikke ut, men vrenger ut snabelen mot skinnene. ca 10 sekunder kom det to vektere. De vil gi meg bot. Jeg skjønner at jeg er tatt med buksene nede, og at slaget er tapt. De får navn og adresse, men i det de spør meg om legitimasjon går det opp et lys for meg; det hadde jeg mistet. Jeg unnskylder meg og alt det der, og det ender opp med at de sier at jeg slipper bot, men skal få en advarsel. Jeg takker dem, og de går. 4 uker senere dukker boten opp. Det jeg tenker: For det første lovte de å ikke gi meg bot. OK, det har sikkert ikke en dritt og si. MEN, de fikk aldri noe legitimasjon av meg, er det mulig for meg å hevde at jeg ikke gjorde det? Politiet har vel neppe så mye ressurser at de har mulighet til å sjekke eventuelle overvåkningskameraer (tipper det er det der), eller forfølge saken noe videre? Eller? Er det noen som har noen innspill, eller forslag til fremgangsmåte? Isåfall blir jeg meget takknemmelig, og kommer til å dele det jeg sparte med de som har hjulpet meg. Og igjen, jeg vet jeg burde gjøre opp og skjerpe meg, men 9000 er MYE penger. Uansett så kommer jeg aldri til å "urinere offentlig" igjen Takk! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 9000 ?!?!?! FY FAEN!!! Det er MYE penger for en filleting. Det lukter politiets finanskrise/zero tolerance- politikk av dette lang vei. Jeg hadde nekta. De så ikke ID, og de har ikke penger til å følge opp saken. Oslo- politiet har hendene fulle om dagen Keep us posted! Freddy 8 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Kommer boten fra politiet eller fra et vekterselskap? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Fra purken Edit: Jeg sendte dem en mail (har ikke helt baller til å nekte boten, da jeg blir trua med rettergang), der jeg sier at jeg ikke aner hva de snakker om, og at jeg var på et utested i Pilerstredet den dagen. I tillegg la jeg til at jeg hadde mistet bankkortet mitt noen dager i forveien, om det kunne ha noe med saken å gjøre Var ganske diplomatisk i eposten da jeg ikke er særlig lysten på å bråke alt for mye med politiet, men et forsøk er det jo verdt. Ba om at de skulle se gjennom saken, og gjerne finne frem noen bevis. Fortalte dem at jeg ville avvente med å vedta/ikke vedta boten innen da. Endret 5. august 2011 av Bjarnemann Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Fra purken Edit: Jeg sendte dem en mail (har ikke helt baller til å nekte boten, da jeg blir trua med rettergang), der jeg sier at jeg ikke aner hva de snakker om, og at jeg var på et utested i Pilerstredet den dagen. I tillegg la jeg til at jeg hadde mistet bankkortet mitt noen dager i forveien, om det kunne ha noe med saken å gjøre Var ganske diplomatisk i eposten da jeg ikke er særlig lysten på å bråke alt for mye med politiet, men et forsøk er det jo verdt. Ba om at de skulle se gjennom saken, og gjerne finne frem noen bevis. Fortalte dem at jeg ville avvente med å vedta/ikke vedta boten innen da. Det hørtes bra ut! Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 hvem som helst kan jo si ditt navn og din adresse hvis de blir tatt med buksene nede. Høres ut som en tynn sak fra politiets side. 5 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Problemet er jo at jeg kan være på et kamera. Da har jeg ikke mye å stille opp med Hva tror dere om kvaliteten på slike kameraer, og politiets mulighet/villighet til å få tilgang på dette? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Om de har opptak og du sier det ikke er deg vil det nok gå til rettssak om du skal ut av det. Uansett, hva faen skjer med politiet i Norge. 9000 kroner for å lekke litt på skinnene på Oslo S. Endret 5. august 2011 av Refsa Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Kommunalt satte priser. Tønsberg er vel høyest med 15000. Noen kommuner har 5000. Det er regnet som ikke-ønskelig adferdg og straffes deretter. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hva med å dra dit, og sjekke om det er et kamera i området, som kan ha filmet deg? Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 du kan vel videre si at du var ganske full den kvelden og at du har flere huller i hukommelsen. Har de en video er de vel nødt til å vise deg den da, og bevise at det er deg på filmen Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Mm er det jeg også tenker. Jeg drar strikken så langt jeg kan, og blir jeg busta; Sry jeg husker ikke alt som skjedde den kvelden! Here's your dirty money. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Kameraer? Politiet har to øyenvitner. ID? Politiet har to øyenvitner. Vekterne så deg. For øvrig, hvis du synes ni høvdinger er mye, gled deg til tolv-tretten pluss saksomkostninger hvis du taper i retten. Politiet jekker opp bøtesatsene hvis de må stille i retten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Billigere å pisse i bukser da.. ^^ Men seriøst, hunder, katter osv. kan pisse og drite der de vil. Vi tobeinte må betale for det. Må man så må man. 2 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Helt latterlig sum å betale for å lette litt på trykket. Sinnssykt. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Enig der, men jeg har ikke tenkt å argumentere for det jeg gjorde. Jeg burde ihvertfall hatt klasse nok til å bevege meg ut av stasjonen. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Kommunalt satte priser. Tønsberg er vel høyest med 15000. Noen kommuner har 5000. Det er regnet som ikke-ønskelig adferdg og straffes deretter. Jeg skal aldri reise til Tønsberg. Av prinsipp! du kan vel videre si at du var ganske full den kvelden og at du har flere huller i hukommelsen. Har de en video er de vel nødt til å vise deg den da, og bevise at det er deg på filmen Ikke si at du var overstadig beruset. Det kan blir brukt mot deg. Stå på ditt og si at det ikke var deg. Hvis du sier at det ikke var deg, men at du har glemt store deler av kvelden, kan du jo tenke deg hvor mye de stoler på deg 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Du tisset som en mann, men du vil ikke ta straffen som en mann? 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Du tisset som en mann, men du vil ikke ta straffen som en mann? Hadde du kastet den første stenen ? http://www.dinside.no/869742/saa-mye-koster-sommersyndene Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det er heldigvis ikke dødsstraff 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå