oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Vi må beholde anonymiteten vi har. Det er noe som heter personvern. Jo, det har du rett i. Men så er jo det slikt at det kan være bloggere der ute som f. eks kan skrive ting som kan være oppmuntrende for vold. Slå den neste personen du ser. Eg oppmuntret til vold, gji meg bot eller sett meg i fengsel. Håper du ser hvor dumt det blir. Det så jeg, men så har vi eksempel på 22. Juli angrepet hvor "Fjordmann" inspirerte ABB. (sier ikke at han er skylden, men ha inspirerte han) Det var ABB som lot seg inspirere av "Fjordman" og ikke "Fjordman" som gav direkte ordre til ABB om å drepe. De hadde ingen samarbeid med hverandre. Noen kan jo lese "Mein Kampf" av Hitler og få inspiriasjoner, men det blir jo helt tullete å få straffet forlagssjefen. Nei, ABB må nok stå for sine handlinger selv, for det var han som utførte de forferdelige udådene. Endret 5. august 2011 av oab-1966 Lenke til kommentar
Chris-Integritet-Joyce Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Vi må beholde anonymiteten vi har. Det er noe som heter personvern. Jo, det har du rett i. Men så er jo det slikt at det kan være bloggere der ute som f. eks kan skrive ting som kan være oppmuntrende for vold. Slå den neste personen du ser. Eg oppmuntret til vold, gji meg bot eller sett meg i fengsel. Håper du ser hvor dumt det blir. Det så jeg, men så har vi eksempel på 22. Juli angrepet hvor "Fjordmann" inspirerte ABB. (sier ikke at han er skylden, men ha inspirerte han) Hva gjorde Fjordmann? Ga han ordre om å massakrere ned mennesker? Eg ser ikke hvordan han direkte ba ABB om å gjøre gjerningen han gjorde. Fjordman har produsert store menger fremmedfientlige ytringer imot kultur og religion. Islam i særdeleshet. Dette kan motivere folk til å ty til vold imot denne kultur og religion. I prinsipp er det ingen forskjell mellom ord og handling og dette er grunn til at folk ser seg om etter måter å ramme folk bak ytringer med staff på samme måte som folk bak handlinger. Dette er en svært sunn tanke. Altså, det å behandle ord og handling på samme måte. Det er også svært sunt å stille seg svært kritisk til at det benyttes statlig legalisert tyveri for å importere dårlig levestandard fra den tredje verden. Det bør gjøres med både ord og handling og støttes av befolkningen. Det er hvis den er i besittelse av et minste minimum av sunn etikk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Kan dere roe ned siteringen, folkens? 1 Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Jeg håper virkelig ikke folk går fullstendig av skaftet og starter en intens heksejakt på denne mannen etter at ABB nevnte han i manifestet flere ganger. Det finnes alltid noen som på liv og død skal gjøre "Fjordman" til den store syndebukken. Nei, denne "Fjordman" har fått nok straff som det er etter alle skriveriene om ham. La ham få være i fred deretter, det er min mening. Endret 5. august 2011 av oab-1966 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg håper virkelig ikke folk går fullstendig av skaftet og starter en intens heksejakt på denne mannen etter at ABB nevnte han i manifestet flere ganger. Det finnes alltid noen som på liv og død skal gjøre "Fjordman" til den store syndebukken. Nei, denne "Fjordman" har fått nok straff som det er etter alle skriveriene om ham. La ham få være i fred deretter, det er min mening. Jo, men jeg tror det har på en måte ødelagt livet hans fordi nå må han alltid se seg bak om noen forfulger ham (Jeg er imot at noen skal skades.). Men jeg synes ikke han fortjener noe for det han har gjort, annet enn en lekse om at man ikke må ytre så mye hatefulle ytringer. Jeg er jo personlig muslim, og liker egentlig ikke at noen skrive hatefulle ting om min religion eller kultur, det er jo respekt løst synes jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Jeg håper virkelig ikke folk går fullstendig av skaftet og starter en intens heksejakt på denne mannen etter at ABB nevnte han i manifestet flere ganger. Det finnes alltid noen som på liv og død skal gjøre "Fjordman" til den store syndebukken. Nei, denne "Fjordman" har fått nok straff som det er etter alle skriveriene om ham. La ham få være i fred deretter, det er min mening. Jo, men jeg tror det har på en måte ødelagt livet hans fordi nå må han alltid se seg bak om noen forfulger ham (Jeg er imot at noen skal skades.). Men jeg synes ikke han fortjener noe for det han har gjort, annet enn en lekse om at man ikke må ytre så mye hatefulle ytringer. Jeg er jo personlig muslim, og liker egentlig ikke at noen skrive hatefulle ting om min religion eller kultur, det er jo respekt løst synes jeg ihvertfall. Vi bor i et demokratisk land der vi har ytringsfrihet, så du må bare tåle at noen er negativ til din religion og kultur, ellers må du ta kofferten og reise tilbake der du kommer fra. Vi lever ikke i Iran eller Saudi Arabia må du forstå, vi lever i Norge. Vi lever ikke i et islamistisk regime der man både kan bli fengslet, skambanket og skutt fordi man gjør seg uenig med myndighetene, vi lever i et demokrati der vi har lov til å være kritisk til hverandres livssyn, politikk og meninger. Bare godta det eller flytt ut av Norge !!! Endret 5. august 2011 av oab-1966 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg håper virkelig ikke folk går fullstendig av skaftet og starter en intens heksejakt på denne mannen etter at ABB nevnte han i manifestet flere ganger. Det finnes alltid noen som på liv og død skal gjøre "Fjordman" til den store syndebukken. Nei, denne "Fjordman" har fått nok straff som det er etter alle skriveriene om ham. La ham få være i fred deretter, det er min mening. Jo, men jeg tror det har på en måte ødelagt livet hans fordi nå må han alltid se seg bak om noen forfulger ham (Jeg er imot at noen skal skades.). Men jeg synes ikke han fortjener noe for det han har gjort, annet enn en lekse om at man ikke må ytre så mye hatefulle ytringer. Jeg er jo personlig muslim, og liker egentlig ikke at noen skrive hatefulle ting om min religion eller kultur, det er jo respekt løst synes jeg ihvertfall. Vi bor i et demokratisk land der vi har ytringsfrihet, så du må bare tåle at noen er negativ til din religion og kultur, ellers må du ta kofferten og reise tilbake der du kommer fra. Vi lever ikke i Iran eller Saudi Arabia må du forstå, vi lever i Norge. Vi lever ikke i et islamistisk regime der man både kan bli fengslet, skambanket og skutt fordi man gjør seg uenig med myndighetene, vi lever i et demokrati der vi har lov til å være kritisk til hverandres livssyn, politikk og meninger. Bare godta det eller flytt ut av Norge !!! Hehe, det er hva jeg elsker med Norge.. Og jeg kan ikke komme meg tilbake til hvor jeg var, fordi jeg er allerede i Norge, landet jeg ble født i. Men dette var liksom bare en diskusjon jeg ville ha fordi det er interessant å høre hva andre har å si ikke bare jeg. Ytringsfrihet er jo det fineste vi har i Norge, pluss at vi har et fantastisk demokrati. Jeg klager ikke, men jeg synes at det bør være grenser for hvor mye man skal tåle uansett. Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Selvfølgelig ikke. Staten har like lite å gjøre på nettet etter 22.07, som de hadde før. Det er skummelt, men dessverre også forutsigbart, å se hvordan de siste par ukene med nasjonalistisk samholdsonaniterapi har ført til at halve nasjonen muncher etter mer overvåking, sensur og isolering. Whatever happened to "more democracy and more openness".. 1 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Bare for diskusjonens skyld - alle er enig om at man må ha anonymitet på internett pga personvernet. Men ingen sier hvorfor det er viktig å ha anonymitet pga personvernet, alle sier bare at man må ha det pga personvernet... Noen som tar utfordringen? Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Bare for diskusjonens skyld - alle er enig om at man må ha anonymitet på internett pga personvernet. Men ingen sier hvorfor det er viktig å ha anonymitet pga personvernet, alle sier bare at man må ha det pga personvernet... Noen som tar utfordringen? Alt du skriver på nettet kan søkes opp. Om du ikke skal få lov til å være anonym på nettet, så vil det medføre at alt du publiserer på nettet vil kunne linkes direkte tilbake til deg som person, hvilket betyr at all informasjon om hva du tenker, føler, gjør eller liknenede vil kunne spores av familie, venner, arbeidsgiver, naboer eller andre med uvisste hensikter. Jeg er likeså imot forslaget om det er snakk om et system hvor en må verifisere identiteten sin til administrator, men hvor en fremdeles har muligheten til å poste anonymt. For det første så er det lite en har lært mer av de siste par årene enn at "sikret data" sjeldent er spesielt godt sikret likevel. For det andre så vil vissheten om denne verifiseringen virke frastøtende på personer med meninger som av andre oppfattes som "ekstreme", og de vil heller oppsøke andre, radikaliserte, nettforum. Og sist, det er det at internett er anonymt som gjør det til en strålende debattplattform. Folk kan skrive nøyaktig hva de mener uten at det kan få sosiale konsekvenser. Jeg synes det er en verdi i seg selv. Endret 5. august 2011 av KEBABavSVIN 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Fjordman kan ikkje stilles ansvarlig (psykisk medvirkende) for det som ble utført. Fjordman ytret bare sine meninger noe han har sin fulle og heile rett til. I ettertid så har mange mistet den retten (til dømes SIAN) Så mer demokrati? haha, AP på sitt beste.. Men om eg foreksempel leser manifestet til breivik og blir inspirert til å gjør det samme, så kan ikkje han holdes ansvarlig? Ytringsfrihet er viktig, uansett ka meining du har. Ei meining er fullverdig kvar ei anna meining, en av godene med å leve i Norge. Såg på nyhetene i går at regjeringen ønsker å stoppe SIAN sitt møte, det er krenkelse av ytringsfriheten vår! Viss det begynner sånn så må til og med en politisk freelancer til å ta i et grep å begynne og skrive avisinnlegg .. (igjen) Men at noken vil missbruke dei godene som det er å leve i et frittland? alltid, burde vi gjøre noke med det? absolutt ikkje, då er det ikkje et FRITTland lenger 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Vell dette er et emne jeg synes bør være mere populært, bump! Edit: Fjordman kan ikkje stilles ansvarlig (psykisk medvirkende) for det som ble utført. Fjordman ytret bare sine meninger noe han har sin fulle og heile rett til. I ettertid så har mange mistet den retten (til dømes SIAN) Så mer demokrati? haha, AP på sitt beste.. Men om eg foreksempel leser manifestet til breivik og blir inspirert til å gjør det samme, så kan ikkje han holdes ansvarlig? Ytringsfrihet er viktig, uansett ka meining du har. Ei meining er fullverdig kvar ei anna meining, en av godene med å leve i Norge. Såg på nyhetene i går at regjeringen ønsker å stoppe SIAN sitt møte, det er krenkelse av ytringsfriheten vår! Viss det begynner sånn så må til og med en politisk freelancer til å ta i et grep å begynne og skrive avisinnlegg .. (igjen) Men at noken vil missbruke dei godene som det er å leve i et frittland? alltid, burde vi gjøre noke med det? absolutt ikkje, då er det ikkje et FRITTland lenger Vell, Fjordmann kan ikke stilles for retten for hva Breivik gjorde, men kan stilles for retten for hva han skrev i bloggen sin. Bla. a skrev han dette: «Islam og alle de som praktiserer det må bli totalt og fysisk fjernet fra hele den vestlige verden.» så kan man sammenligne det Heinrich Himmler skrev i 1940: «Jeg håper at hele jødedommen vil bli totalt fjernet gjennom muligheten for å en stortstilt folkeforflytningskampanje av alle jøder til Afrika eller en annen koloni.» Ser du likhetstrekkene? Endret 24. oktober 2011 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Og hva er problemet med noen av de utsagnene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Og hva er problemet med noen av de utsagnene? Vell så du ser ingen problem med at han mener at man skal bruke makt for å fjerne "muslimer"? Jeg er selv muslim, og blir kvalm bare tanken på at noen enkelt individer kan si slikt, da de oppmuntrer til vold mot Islam og alle som følger Islams lover og livsstil. At du ikke ser hva som er galt med det utsagnet er bare helt... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Og hva er problemet med noen av de utsagnene? Vell så du ser ingen problem med at han mener at man skal bruke makt for å fjerne "muslimer"? Jeg er selv muslim, og blir kvalm bare tanken på at noen enkelt individer kan si slikt, da de oppmuntrer til vold mot Islam og alle som følger Islams lover og livsstil. At du ikke ser hva som er galt med det utsagnet er bare helt... Oh the irony. Du blir kvalm når noen sier slikt, mens du klamrer din hånd om en bok som sier eksakt det samme. Og ikke minst, all praksis sier det samme. Og angående spørsmålet; Det er tåpelig. Selvsagt vil anonymitet være mulig. Hvis en så ønsker. Men vil en frem på forsiden av VG, nytter det sannsynlighvis ikke å være det. Endret 24. oktober 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Og hva er problemet med noen av de utsagnene? Vell så du ser ingen problem med at han mener at man skal bruke makt for å fjerne "muslimer"? Jeg er selv muslim, og blir kvalm bare tanken på at noen enkelt individer kan si slikt, da de oppmuntrer til vold mot Islam og alle som følger Islams lover og livsstil. At du ikke ser hva som er galt med det utsagnet er bare helt... Oh the irony. Du blir kvalm når noen sier slikt, mens du klamrer din hånd om en bok som sier eksakt det samme. Og ikke minst, all praksis sier det samme. Og angående spørsmålet; Det er tåpelig. Selvsagt vil anonymitet være mulig. Hvis en så ønsker. Men vil en frem på forsiden av VG, nytter det sannsynlighvis ikke å være det. Vell, Koranen sier ingenting om folkemord, så hva er det du antyder? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Vell, Koranen sier ingenting om folkemord, så hva er det du antyder? Som du sikkert leste, men elegant hoppet over, all praksis. Så kan du fundere på hvorfor de irakiske kristne f.eks stikker av så fort det lar seg gjøre. Før de får et ekstra smil litt nedenfor sin munn. Endret 24. oktober 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Vell, Koranen sier ingenting om folkemord, så hva er det du antyder? Som du sikkert leste, men elegant hoppet over, all praksis. Så kan du fundere på hvorfor de irakiske kristne f.eks stikker av så fort det lar seg gjøre. Før de får et ekstra smil litt nedenfor sin munn. Kvalmen påstander her ja.. Gid ikke å diskutere med høyrevridde mennesker takk. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Som du sikkert leste, men elegant hoppet over, all praksis. Så kan du fundere på hvorfor de irakiske kristne f.eks stikker av så fort det lar seg gjøre. Før de får et ekstra smil litt nedenfor sin munn. Kvalmen påstander her ja.. Gid ikke å diskutere med høyrevridde mennesker takk. Kvalme er helt sant ja....dog, det du fokuserer på er selvsagt ikke ofrene. Intet nytt under solen altså. Men du kan jo støtte venstrepartiene i MØ, eller...de er jo tatt knekken på av vennene dine. Endret 24. oktober 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fjordman har produsert store menger fremmedfientlige ytringer imot kultur og religion. Islam i særdeleshet. Dette kan motivere folk til å ty til vold imot denne kultur og religion. I prinsipp er det ingen forskjell mellom ord og handling og dette er grunn til at folk ser seg om etter måter å ramme folk bak ytringer med staff på samme måte som folk bak handlinger. Dette er en svært sunn tanke. Altså, det å behandle ord og handling på samme måte. Det er også svært sunt å stille seg svært kritisk til at det benyttes statlig legalisert tyveri for å importere dårlig levestandard fra den tredje verden. Det bør gjøres med både ord og handling og støttes av befolkningen. Det er hvis den er i besittelse av et minste minimum av sunn etikk. Ja. Derfor bør Fjordmann bli sperret inne på livstid, minst! Tenk, kritisere Islam!?!??! FYSJ!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå