h-a Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ersfjorden Bildet er fjernet. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Dag Kongsvik Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Greit nok landskapsbilde. Men ikke skjønner jeg hva som har skjedd i etterbehandlingen? På min skjerm fremtrer det rimelig grått og kontrastfattig. Lenke til kommentar
N.Copola Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 I utgangspunktet et flott motiv, men noe har gått galt her Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Meget vakkert,må ses i stor størelse for og oppdage det,Muligt du kan dra på litt med kontrast som Dag skriver,men det er meg og tror bilde tåler det. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Det ble visst litt bedre med mer kontrast. Det er hdr med 7 eksponeringer, og skal se om det ikke er mulig å få det bedre med flere forsøk. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ser på ingen måter naturlig ut, og en total krasj hva angår etterbehandling. Jeg ville forsøkt å holde meg til minimum etterbehandling, og heller fokusert på å få bildet bra i utgangspunktet. Her er det forøvring ikke nødvendig med 7 eksponeringer, men heller 2 hvor du manuelt blander sammen en eksponering for himmelen og en for forgrunnen. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Tror det grå preget skyldes for har nedjustering av høylyset..ser en åpning litt til venstre på himelen.Da mener jeg det er bedre det er utbrent...for tar meg selv i å se mye på skylag,og ved sterkt sollys er de utbrente selv for øyet,så hvorfor skal det da ikke være slik på ett bilde også..om det skal fremstå naturlig altså Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Vakkert av Ersfjorden, fint lys og farger, det eneste som ødela litt farve messig er de mørke skyene! Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei Helge! Ser du har forsøkt med et HDR foto her. Men noe har du åpenbart gjort feil i etterbehandlingsprogrammet. Hvordan har du eksakt gått fram her.Synest himmelen åpenbart mangler kontrast, og noe rart er skjedt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg