dANIELZ1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei, jeg vurderer å starte på et prosjekt, hvor jeg har en laptop liggende til overs som jeg skal bruke. Denne laptopen skal over i et annet kabinett. Og tenker derfor å ha flere intern-harddisker, så lurte litt på hvordan dette blir mtp strøm og tilkobling til diskene, siden det opprinnelig kun er plass til èn disk..? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 For å få til dette så må hovedkortet ha støtte for mini-pcie-kort og du må finne (evt. lage) en diskkontroller til denne porten. Utover det så er det lite håp. Med mindre du da har et veldig stort kabinett slik at du kan bygge inn en disk som egentlig er ekstern. Altså du trekker en kabel fra disken ut av kabinettet og inn i en USB-port. Lenke til kommentar
dANIELZ1 Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Hvordan blir det om jeg bruker et slikt kort? Er det ikke bare å koble til to vanlig SATA-disker? Eller må det være eSATA-disker? Har ikke helt fått med meg forskjellen på eSATA og SATA... Endret 8. august 2011 av nibbler90 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Wikipedia vil nok fortelle deg forskjellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå