iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 TS: Så hvis jeg har Gandhi som min store inspirasjonskilde, men så finner ut at jeg vil gå og sprenge noe så skal han straffes? (Forutsatt at han er i live og at vi ville fått han utlevert fra India...) Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Den dagen "Fjordman" alias Peder Nøstvold Jensen blir straffet, mister vi ytringsfriheten vi har i landet vårt. Norge blir en diktatorisk politistat om det skulle hende. Endret 5. august 2011 av oab-1966 Lenke til kommentar
satchman Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Han har allerede fått mer enn nok straff - bare se hvordan han blir hengt ut av Giæver i VG: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10097208 Tror aldri jeg har sett en 'meningsartikkel' i VG toppe forsiden flere timer i strekk. I tillegg tok de jo (i ytringsfrihetens navn........) bort kommentarfeltet på artikkelen da mange kommenterte at de synes det var rimelig drøyt både det Giæver skriver og måten de kunstig holder saken i live som en toppsak. VG er som de fleste andre i media; de vil ha ytringsfrihet og feedback fra leserne, men i praksis bare fra dem som har meninger som passer VG. Endret 5. august 2011 av satchman 5 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Sjølvsagt skal han ikkje straffast. Om nokon skal straffast for utsagn på nettet så må det vere drapstruslar eller liknande. Fjordman er en helt for meg, han bør ikke straffes, vi har da ytringsfrihet i dette landet vårt. Nei, me har ikkje full ytringsfridom. Endret 5. august 2011 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Straffes for hva da? Psykisk medvirning eller hva pokker det heter...... om fyren hadde blitt straffet for det han hadde sagt så hadde jeg flyttet, fyren har jo bare brukt sin ytringsfrihet Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Straffes for hva da? Psykisk medvirning eller hva pokker det heter...... Du overdriver fryktelig med dette pratet om "psykisk medvirkning" Fjordmann er selvsagt uskyldig. Det eneste jeg har å utsette på han er at han har fått urettmessig mye PR. Håper folk som leser tekstene hans er i stand til kritisk tenkning! tja han har jo noen poeng, men når jeg leste intervjuet fra vg med ham så ble jeg rimelig overrasket over at han sto bak alt han hadde sagt, da jeg leste noen av disse tingene tok jeg det som "ting sotte på spissen" og var egentlig enig med ham i en del ting, men ettersom han ikke bruker overdrivelse som virkemiddel virker han bare rabiat og fjern Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 om fyren hadde blitt straffet for det han hadde sagt så hadde jeg flyttet, fyren har jo bare brukt sin ytringsfrihet Tore Tvedt har da blitt straffet for ting han har sagt, hvorfor har du ikke flyttet? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Som de fleste andre i tråden mener jeg selvsagt at Fjordman skal få ytre radikalt og høyreekstremt uten å bli straffet, så lenge han ikke oppfordrer til vold. På motsatt fløy har vi Mulla'n som holder på i samme gate - han oppfordrer vel også til vold mot vantro. Nok om Mulla'n her. Sier meg også enig i at det bør være straff nok å bli klistret opp på VG.no i timesvis. VG vet at folk vil være ute etter Fjordman, og det virker som om de gjør hva de kan for å få mannen gjenkjent. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 om fyren hadde blitt straffet for det han hadde sagt så hadde jeg flyttet, fyren har jo bare brukt sin ytringsfrihet Tore Tvedt har da blitt straffet for ting han har sagt, hvorfor har du ikke flyttet? vet ikke, fordi jeg ikke er oppdattert nok? hva var det han sa? (satt han i en offentlig posisjon?) hva var straffen? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ser at BT har en artikkel om at han har jobbet for UD. Men hva så? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 vet ikke, fordi jeg ikke er oppdattert nok? hva var det han sa? (satt han i en offentlig posisjon?) hva var straffen? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=134637 Hva i grusomme har det å si om han satt i en offentlig posisjon? Det gjør jo ikke Fjordman heller... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Har ikke lest noe av det han har skrevet, og så lenge han ikke oppfordrer til noe ulovlig, Leste på vg.no hvor han fortalte om spontan kakefest i Egypt etter 11/9 angrepene, er enig med han i at dette ikke er bra, men samtidig så forteller det kun noe om de egypterne som hadde fest og ikke alle egyptere eller muslimer. Så jeg har inntrykket av at han har gjort feilen med å dra alle over en kam. Vel, det momentet er noe som var ganske unisont felles hurrarop for i den arabiske verden. Å generalisere er kanskje en vanskelig sport, men det er ikke alltid unyttig. Personlig opplevd det av muslimske arabere i Israel, dog en del år etter selve hendelsen. Men det er merkverdig at "fjordman" ikke har opplevde de like rablende gale harediene i Hebron, der han også har jobbet. Dog, 2001 og 2011 er forskjellig. Men at Usahatet er enormt, helt til man trenger "bailout", tviler du virkelig på det? Hele KSA,Jordan,Kuwait og Egypt (lederskap og befolkning) vil krabbe baklengs til Jerusalem og Washington DC om en galning i Tehran beviselig har atombomben. Endret 5. august 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hele KSA,Jordan,Kuwait og Egypt (lederskap og befolkning) vil krabbe baklengs til Jerusalem og Washington DC om en galning i Tehran beviselig har atombomben. Dette er rene vanvidd. Det var en galning i USA som invaderte Irak og Afghanistan kun for ressurser, DET ER en galning nå som bomber Libya og støtter Saudi-Arabias invasjon av Bahrain. OG han har atomvåpen. Hvorfor skal ikke Iran ha atomvåpen? Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 er det bare jeg som ler hver gang jeg ser et bilde av denne fjordmannen? 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Vi har demokrati og free speech i landet vårt, og takk gud for det.Vi har nok ikke lengere fri tale i Norge. Om noen kan provosere muslimene blir det fortiet eller stoppet av politiet. Har du ikke fått med deg hva som har skjedd i Norge des siste årene? For de som ikke husker det så gikk mange av våre lokale muslimske terrorister talibabanas i Oslos gater og kastet stein og sprengstoff på politiet mens de ropte "Allah akbar" vinteren 2009. Det var en reaksjon på at "Israels Venner" fikk lov til å ha en fredlig markering. Nå stopper politiet alle typer markeringer som muslimene kan finne på å ikke like. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hele KSA,Jordan,Kuwait og Egypt (lederskap og befolkning) vil krabbe baklengs til Jerusalem og Washington DC om en galning i Tehran beviselig har atombomben. Dette er rene vanvidd. Det var en galning i USA som invaderte Irak og Afghanistan kun for ressurser, DET ER en galning nå som bomber Libya og støtter Saudi-Arabias invasjon av Bahrain. OG han har atomvåpen. Hvorfor skal ikke Iran ha atomvåpen? Du får spørre nevnte land om hvorfor ikke Iran skal ha atombombe. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Vel, det momentet er noe som var ganske unisont felles hurrarop for i den arabiske verden. Å generalisere er kanskje en vanskelig sport, men det er ikke alltid unyttig. Personlig opplevd det av muslimske arabere i Israel, dog en del år etter selve hendelsen. Men det er merkverdig at "fjordman" ikke har opplevde de like rablende gale harediene i Hebron, der han også har jobbet. Dog, 2001 og 2011 er forskjellig. Men at Usa hatet er enormt, helt til man trenger "bailout", tviler du virkelig på det? Hele KSA,Jordan,Kuwait og Egypt (lederskap og befolkning) vil krabbe baklengs til Jerusalem og Washington DC om en galning i Tehran beviselig har atombomben. Etter hva jeg har fått med meg så generaliseres det like mye på "den andre siden" om hvordan vi i Vesten og Usa er, så kan vi sikkert krangle en stund om hvem som er verst, og vi har løst akkurat like mye, absolutt ingen ting. Om Iran og mulig atombombe så er det nok at meninger om det i den arabiske verden også. Doha Debates gir ett lite innblikk i dette. Som de fleste debatt program så lider det under lite tid til å behandle tema grundig, men er fremdeles ett bra program (men har ikke sett det på en god stund, så det meste av sesong 6 og hele 7 kan jeg ikke si noe om). Debatten om Iran og atombombe finnes her: This House trusts Iran NOT to build a nuclear bomb (video her, nest nederst), og resulterte i "MOTION REJECTED by 48% to 52%", så ett marginalt flertall (av publikum) tror at Iran prøver å skaffe/utvikle atomvåpen. Etter hva jeg husker så bruker de som syntes det er greit at Iran får atomvåpen argumenter "Israel har atomvåpen, hvorfor skal ikke Iran få lov?". Jeg tror det meste fordi de ønsker en motvekt til Israel, men spørsmålet burde heller være "Hvorfor skal Israel få lov?" Vi trenger vel egentlig færre atomvåpen, ikke mer? Tror ikke det finnes ett mennesket som ønsker å få en av de bombene "i bakgården", og skulle Iran utvikle atomvåpen så blir det nok lite hyggelig å bo ett sted mellom Israel og Iran. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Etter hva jeg har fått med meg så generaliseres det like mye på "den andre siden" om hvordan vi i Vesten og Usa er, så kan vi sikkert krangle en stund om hvem som er verst, og vi har løst akkurat like mye, absolutt ingen ting. Klart det er et moment. Men en kan da heller ikke avfeie at 2001 skapte stor glede i store deler av araberverdenen med å si at det bare var noen egyptere. Hvis en ikke forstår hvorfor dette skapte en viss glede har man faktisk ikke forstått MØ. Om Iran og mulig atombombe så er det nok at meninger om det i den arabiske verden også. Doha Debates gir ett lite innblikk i dette. Som de fleste debatt program så lider det under lite tid til å behandle tema grundig, men er fremdeles ett bra program (men har ikke sett det på en god stund, så det meste av sesong 6 og hele 7 kan jeg ikke si noe om). Debatten om Iran og atombombe finnes her: This House trusts Iran NOT to build a nuclear bomb (video her, nest nederst), og resulterte i "MOTION REJECTED by 48% to 52%", så ett marginalt flertall (av publikum) tror at Iran prøver å skaffe/utvikle atomvåpen. Etter hva jeg husker så bruker de som syntes det er greit at Iran får atomvåpen argumenter "Israel har atomvåpen, hvorfor skal ikke Iran få lov?". Jeg tror det meste fordi de ønsker en motvekt til Israel, men spørsmålet burde heller være "Hvorfor skal Israel få lov?" Vi trenger vel egentlig færre atomvåpen, ikke mer? Tror ikke det finnes ett mennesket som ønsker å få en av de bombene "i bakgården", og skulle Iran utvikle atomvåpen så blir det nok lite hyggelig å bo ett sted mellom Israel og Iran. Av en eller annen grunn har jeg problemer med å dra ut av hva du mener og bruker som argumenter. Mulig å klargjøre standpunktet? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Er ingen som har tatt til orde for at Fjordman liksom skal straffes uansett. Det med såkallt psykisk medvirkning avhenger av hvor tett forbindelse det har vært med ABB Sålangt er det ikke noe som tyder på at Fjordman er innblandet, men på den annen side ville det jo stillt seg anderledes hvis Fjordman og ABB hadde hatt "ideologiske samtaler" rett i forkant av 22/7 (ikke automatisk straffbart det heller, men kanskje verdt å snuse nærmere på for politiet) Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg håper han blir straffet. Kanskje får det øynene opp for folk, slik at man innser at vi ikke har absolutt rettsikkerhet i Norge, at man alltid må vokte seg for flertallet, at vi har et diktatur. Vi må få mange slike saker. Jeg håper Norge strammer skruen så mye at alle debattanter må frykte for hva de sier eller skriver i en eller annen sammenheng. Vi fortjener det. Den dagen "Fjordman" alias Peder Nøstvold Jensen blir straffet, mister vi ytringsfriheten vi har i landet vårt. Norge blir en diktatorisk politistat om det skulle hende. Det har vi allerede. Du kan bli fengslet for politiske ytringer i Norge, siden vi har uthulet ytringsfriheten til det latterlige. Du kan bli stoppet villkårlig av politifolk og ransaket for dop, f.eks hvis du reker gatelangs alene midt på natta, slik enkelte asosiale PC-geeks gjør. Norge er en politistat. Det er bare latterlig å hevde noe annet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå