TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Har skiftet ut kabel modemet mitt til et Cisco epc/dpc 3010. Problemet er at jeg veldig ofte ikke får koblet til internett. Når jeg prøver å reparer koblingen får jeg beskjed om at det er noe feil med ip configurasjonen på nettverkskoblingen min. Finner heller ikke noe drivere på Ciscos hjemmeside. Når jeg starter cd-en som er med modemet kommer jeg kun til en blå skjerm der det står: 1. navn på modemet 2. Bilde av modemet 3. English 4. CE 6. Open source DE 3 siste kan jeg klikke på og få opp forskjellige dokumenter. Finner ikke driver til mitt win7 prof 64 bit OS Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Bruker du USB eller Ethernet kabelen som fulgte med? Om du bruker Ethernet, bør du virkelig koble via en skikkelig ruter/Brannmur, ellers er maskina di totalt ubeskytta på nettet. Du skal ikkje behøve drivere om du bruker Ethernet, men du må kanskje konfigurere modemet litt. Fikk du dette modemet av ISPen din? Isåfall skal det være oppsatt allerede. Om dette er ett du har skaffa på egenhånd må du trolig høre med ISPen om innstillinger. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Ethernet kabelen. Fant ikke drivere til usb. Når jeg starter cd som er med, Jeg får kun opp den første blå skjermen. Fikk modemet av min isp Trønderenergi Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor i H! driver du og roter med den CDen? Om modemet er konfigurert så skal det bare være å koble det opp mot PCen, uten å rote med noe som helst. Sjekk at nettverkskortet er satt til å bruke DHCP for å få IP-adresse. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Problemet er at det er ustabilt, jeg får ikke alltid tilgang til internett når jeg har startet pc-en på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå