Aizen Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg sliter utrolig mye nå når det er så varmt i huset å lurer på om det hjelper å ta av kabinettdøren? Har ikke penger til noe nå for tiden så trenger en midlertidig løsning. Den har ikke skrudd seg av pga varme mer en 2 ganger men nå er det så sinnsykt varmt på rommet mitt å har så utrolig lyst å spille noe på pcen uten å vær redd for varmen:P Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Nei, det hjelper IKKJE å ta av kainettdøra! Moderne kabinetter er tformet slik at luftstrømmen skal ledes mest mulig effektivt rundt de varmeste komponentene. Fjerner du døra forstyrrer du denne luftstrømmen. Prøv heller å finne en annen måte å kjøle ned lufta på rommet ditt, flytt maskina til et annet rom, eller ta deg en tr ut og nyt det fine været! Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Altså de fleste komponenter tåler lett 90 grader, egentlig. Det finnes sikkert flere hundre programmer til Windows (som jeg antar du bruker) for å måle systemtemperaturer. Har du ett relativt nytt hovedkort vil PC'en også, som du sier, bare slå seg av om det blir for varmt. Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvordan er det med luftstrøm utenfor kabinettet? Den står ikkje slik til at det ikkje kommer nok luft til bak? eller at den lett suger inn igjen noe av lufta som blåser ut? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Enkelt å finne ut om det hjelper å ta av kabinettdøren din! Finn ut driftstemp med døra på og døra av. Som en annen nevner lenger opp så er det mange programmer som kan brukes. Gadgetman: hva mener du med et "moderne" kabinett? Nyere en 2009 eller hva? Min gamle stasjonere som er fra 2006 holdt seg kjøligere UTEN kabinettdør. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 ta deg en tr ut og nyt det fine været! WHAT THA FACK! Lenke til kommentar
Waco Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Gikk tempen ned når du fjerna kabinettdøra? Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Gikk tempen ned når du fjerna kabinettdøra? Nei jeg er ute å nyter det fine regnværet i mørket:) kjempebra tips jeg fikk av han løvefyren Men nei jeg gidder ikke å prøve. Spiller heller på sexboxen min som alldri får problem:) Deadly Premonitions FTW! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorvidt det hjelper å ta av kabinettdøra avhenger av om du har vifter som drar luft gjennom kabinettet ditt. Har du vifter som gjør dette hjelper det ikke mens om du derimot ikke har vifter som ventiulerer kabinettet så hjelper det å ta av døra. Men best kjøling gir et godt ventilert kabinett som dytter/trekker luft gjennom kabinettet. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Du trenger en midlertidig løsning men gidder ikke å prøve å fjerna kabinettdøra får å se om tempen går ned? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå