Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bilde ved oppstart!

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så har jeg problemer med pcn min!

Da jeg satte å så på noen serier kom det opp noe grå flimring, og etter det hang pcn seg.

Da restarta jeg den og da kom det ikke noe bilde opp, men pcn starter.

Trodde først det var CPU'en som var gåen siden det samme skjedde i går, men da sto det noe som: " CPU temperatur too high" eller noe sånt, restarta og funket helt til i dag.

Det er vel mest sannsynlig at skjermkorter er gåen? Skjermkorter er av type ATI HD5850.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det stasjonær PC? anntar det utifra skjermkorttype.

Får du det normale BIOS start pipet, men bare ingen skjermbilde? I så fall kan det være skjermkortet ja. test med et alternativt skjermkort om du har det til å begynne med.

CPU overheat er det nok ikke. det tar litt tid for å overhete CPUen - nok tid til at du burde få sett noe på skjermen får det konket ut - og dessuten burde maskinen slå seg av når CPU overheter, ikke bare slå av skjermbildet. Feil på CPU generellt sett burde også produsere error beeps, så jeg tipper skjermkort er mest sansynlig dersom antagelsene over er korrekte.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har akkurat fått samme problemet. Satt og spillte Oblivion i går kveld da maskina hang seg(fikk opp ett brunt bilde med masse vertikale streker).

Måtte trykke reset knappen, men maskina ville da ikke boote i det hele tatt. Ikke pip fra speakern eller noe hdd led jobbing.

Fjerner jeg skjermkortet får jeg feilmeldings pip fra speakeren ihvertfall.

Er ganske sikker på at det er skjermkortet som er problemet, da jeg har hatt masse problemer med at skjermkort driveren krasjer og restarter, pluss endel image artifacts. I tillegg har spill fryst endel i noen sekunder, før de plutselig fungerte igjen.

Kjøling kan det ikke være da maskina har veldig god luftflyt, og alle vifter funker.

Skjermkortet er type Sapphire Radeon HD5870.

Endret av TMfrantic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...