Fizzle Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Heisann. Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar i butikk (ikke over nett), og trenger derfor litt hjelp. De butikkene jeg kan kjøpe fra her i byen er: elkjøp, expert og spaceworld. Datamaskinen skal jeg bruke hovedsakelig til spill, men kanskje litt skole også (skrive litt i microsoft word, osv). Den kan ikke koste mere enn 6500 kroner. Spill som jeg gjerne vil at maskinen skal takle er: World of warcraft og kanskje noen andre som f.eks fallout eller call of duty. Kan noen hjelpe meg å finne best mulig spill bærbar til 6500 kroner? http://www.elkjop.no/ http://www.expert.no/ http://www.spaceworld.no/ Tusen takk, mvh Fizzle. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Ta deg en tur på Spaceworld og se hva di har inne av 15,6" eller 17,3" vist du heller vil ha det.. Det du skal se etter i din prisklasse er: Maskin fra ASUS intel i5 xxxxM eller i7 xxxxM (xxxxM står for feks. 2410M / 2630M) Skjermkort GT540M Di har veldig mange på nettsiden men tipper utvalget i butikken er heller labert so det blir umulig å annbefale en eksakt maskin til deg.. Endret 5. august 2011 av taz Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Beste maskin til spilling som jeg kan finne hos de tre kjedene du vil handle fra, til max 6500 kroner er enten Asus N43SN hos Spaceworld, eller HP Pavilion DV6-6145eo hos Elkjøp. Da er det ene og alene grafikkortenes styrke jeg ser på - det er det som teller når det gjelder spilling, alt annet er underordnet. Men vær obs på at skjermkortet i HP'en er en helt ny sak fra AMD, og det meldes om tildels dårlig driverstøtte for en hel del spill foreløpig, samt at teknologien (såkalt Asymetrisk CrossFire) er plaget med en hel del barnesykdommer .... kjøpes på eget ansvar. Anbefaler Asus'en, hvis du ikke har veldig imot en 14-tommer. Endret 5. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Takk for hjelp. Jeg tror jeg skal gå for en ASUS maskin. Skal innom elkjøp i morgen å se hva de har. Jeg får vel sikkert litt hjelp av de som jobber der, eller er det slik at de sier nesten hva som helst for å få et salg? Selv om utvalget i butikken kanskje ikke er så stort, så er det vel maskiner der som egner seg for spill(?). Tusen takk, mvh Fizzle. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Hvis du er heldig, treffer du noen som har litt peiling på hva de driver med - men det skal du ikke regne med. Det er best at du først selv setter deg litt inn i hvilke skjermkort som kreves for å være tilfredstillende til spilling med de fleste spill, som du sier er viktig for deg. Deretter skal du være klar over at Elkjøp vil prøve å pushe på deg maskiner med utdatert hardware, og ofte helt uten eller med et minimalt prisavslag. Sånn er det bare. Lykke til . Den beste maskinen du kan regne med å finne, med dine krav og ditt budsjett, hos Elkjøp, er denne: Acer Aspire 5750G GT 540M er helt på grensen til hva man skal godta i en bærbar som skal brukes til spilling. Hvis de prøver å prakke på deg noe svakere kort, sier du ganske enkelt piss off . Endret 5. august 2011 av thomit Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Denne maskinen som du linker til: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRGA02027/acer-aspire-15-6-barbar-pc-5750g-2414g?scid=11781, er det bra pc for pengene? eller bør jeg vurdere å kjøpe på f.eks expert eller spaceworld istedenfor? Spaceworld butikken vi har her i byen er utrolig liten, og de har vel 4 - 5 maskiner til display i butikken. Vet du hvilket / kan du foreslå et skjermkort som hadde fungert bra til World of warcraft? Er ikke så veldig flink til dette med grafikk, minne, harddisk osv. Har egentlig ikke peiling når det kommer til hva som er bra og ikke bra på maskiner generelt. Tusen takk for hjelpen da, setter pris på det. Mvh, Fizzle. Endret 5. august 2011 av Fizzle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå