Eriksendrul Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Jeg fant ingen steder på diskusjon hvor jeg denne tråden egentlig passet inn Men jeg bestilte en Strømforsyning fra pixmania med ekspress levering De sendte ut pakken dagen etter bestilling i det min bestilling var ganske seint på kvelden . Den ble klargjort for UPS 03.08.2011 Klokken 13:16 Den endte så opp i tyskland 04.08.2011 Klokken 0:39 Så kom den til Svergie 04.08.2011 Klokken 5:41 Og endelig tilOslo, Norway 04.08.2011 Klokken 11:40 for så og bli levert til Bring som dør-til-dør pakke Denne beskjeden fikk jeg i sporingen i dag Sendingen er lastet opp for utkjøring 05.08.2011 08:53, 1470 LØRENSKOG Sendingen leveres på arbeidsstedet innen 16:00 det vil si at jeg skulle ha pakken enten klokken 16:00 eller før i dag Jeg fik så beskjed etter jeg ringte bring kundeservice at den ble levert fra ups ( ekspress) til bring og da gjort om til en Dør-til-dør pakke , noe som hadde vært greit om den hadde kommet i dag , Fordi dør-til-dør slutter og kjøre klokken 16:00 , Hadde UPS levert den til bring og dem hadde videresendt pakken som ekspress hadde min pakke kommet i dag siden ekspress på bring lever fram til klokken 22:00 på kvelden Jeg fikk beskjed av Bring at de ikke hadde mulighet for og gjøre noe mer for og levere pakken til meg , Jeg vet de kan de for pappa jobber i posten . Han sier at om en pakke ikke er levert før klokken 16:00 av en dør-til-dør levering så skal et ekspress bud ta over pakken og lever den i løpet av kvelden Dette hadde de altså ikke gjort ettersom jeg ringte bring ekspress Så min pakke som ble lovet meg den 05.08.2011 kommer mest sanynligvis ikke før Mandag den 08.08.2011 fordi Bring Dør-til-dør bare levers fra mandag til fredag mellom klokken 10-16:00. Noen ide om hva jeg burde gjøre ? kreve tilbake penger for frakt , Værtfall den summen som gikk til bring , Ups har gjort jobben sin , Jeg var klar over at Ups ikke leverte til steder som der jeg bor , Usentrale steder , Og var da også klar over at den skulle bli levert til Bring og eller posten for så og bli videresendt som ekspress fra dem , Noe som ikke skjedde . Burde jeg skrive en formell klage og kreve noe eller bare gi faen ? Og ettersom de sa jeg måtte vente til mandag smurte jeg godt på med at jeg trenger denne pakken til og gjøre min egen jobb og at jeg taper arbeidstid og penger fordi dem ikke klarer og levere , Og at jeg er nødt til og ha pakken for og kunne tjene mine egene penger og gjøre jobben min , og at det er andre folk som avhenger av meg og min jobb , De sa fortsatt ingenting og var ikke villig til og gjøre noe med det virket det som , jeg fikk bare et Labert : Beklager . ( Som tidligere nevnt , Jeg viste ikke hvor jeg skulle poste dette siden jeg fant ingen steder som omhandlet transport av pakker brev o.l ) Endret 5. august 2011 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvem var det som lovet deg pakken 5. august? Med mindre det ble lovet deg på bestillingstidspunktet, så må du nok finne deg i at den kan leveres til deg på mandag uten at du kan kreve avslag i prisen. Og om det var Pixmania som lovet deg en dato, så må du kreve avslag fra de, så må de videre kreve sine utlegg dekket av Bring/UPS. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Hvem var det som lovet deg pakken 5. august? Med mindre det ble lovet deg på bestillingstidspunktet, så må du nok finne deg i at den kan leveres til deg på mandag uten at du kan kreve avslag i prisen. Og om det var Pixmania som lovet deg en dato, så må du kreve avslag fra de, så må de videre kreve sine utlegg dekket av Bring/UPS. Det står på Bring sin Sporingside at jeg skulle hatt pakken før klokken 16:00 Den 05.08 , Og når jeg ringte de ca 11-12 tia sa de at jeg får pakken min i dag enten før eller rett etter klokka 16:00 og i og med at kundeservice sier det etter at jeg ga dem kollinr mitt så tar jeg det som de sier det Pixmanie sin side sto det levering mellom 24-48 timer , Noe jeg egentlig ikke forventa siden UPS ikke lever til Usentrale steder som for eks der jeg bor , Så regnet med at posten skulle ta den videre men den var fortsatt betalt og bestilt som ekspress , Så nå har jeg betalt for ekspress pakke som da endte opp på samme leveringsdato som en vanlig pakke fra posten Noe jeg mener er feil av bring når det til og med står at pakken er sendt av gåre i bil . Men jeg har den ikke her . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det er uansett Pixmania du må rette et eventuelt krav mot, i og med at leveringstiden som fremkommer på deres sider ikke ble oppretthold. UPS er Pixmanias underleverandør, som de da må ta kontakt med for å få dekket sine utlegg i forbindelse med erstatningen til deg. UPS på sin side må ta kontakt med sin underleverandør igjen, som i dette tilfellet er Bring, for å få dekket erstatningen de må ha gitt til Pixmania. Det er altså Pixmania som er din leverandør, uansett hvem som kommer på døren din med pakken. At UPS eller Bring ikke gjør jobben sin, er tross alt Pixmanias ansvar da du ikke skal lide for at deres underleverandører ikke er til å stole på. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 jeg ringte Bring / posten som hadde ansvar på pakka dem kunne ikke gjøre noe mer sa dem og de sa jeg måtte vente til mandag for og få pakken Da ringte jeg pappa og jeg fikk nr til sjefen hans ( pappa kjører pakker i posten (ikke i bring) ) jeg ringte så sjefen hans og fikk vite at den pakka lå på lørenskog og at han sendte ut et postdbud med den pakka var utrolig bra =) Så all ære går til Posten og Ups som gjorde jobben sin men til hælvette med bring Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det er tydeligvis stor forskjell på evnen til å finne frem hos sjåførene til Bring. Fra pakkesporingen: "Sendingen er forsøkt levert, men mottaker/adressen ble ikke funnet. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret". :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå