Gå til innhold

Apple er verdens største smartmobilprodusent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steffen Moss.

1. Det er INGEN som er nerder eller noe lignende bare fordi dem bruker Android. Android er like lett å skjønne seg på i dag som iOS og kanskje lettere med at man kan bestemme over sin egen Android mobil på hva den skal gjøre osv.

Og nei, jeg er ikke den personen som ville ha hatt Windows 7 på min Samsung Galaxy S II telefon på grunn av at det ikke ville ha fungert bra i det hele tatt. Om man er nerdete for å kjøpe en Android mobil I DAG, så er jaggu meg hvem som helst som kjøper en iOS enhet i dag også nerdete.

Ja og vet du hvorfor det finnes så mange Android mobiler ute i dag?, jo det er fordi folk flest i dag krever MYE mere ut av en smartmobil i dag enn det en iPhone kan gjøre. Og derfor selger Android som hakka møkk i dag. Nemlig fordi Android telefoner er hva folk flest vil ha.

Og det er jo her dette kommer inn med at jo flere muligheter og funksjoner et OS har, jo flere vil bruket det siden det passer for dem.

2. Og iOS er definitivt IKKE populært i dag i forhold til Android. Joda, iOS er sikkert en del populært sånn sett. Men når man sammenligner det med populæriteten i dag, så er iOS liten der faktisk.

3. Joda dem klarte å gjøre alt brukervennlig, men det samme klarte Google med Android 1.5 / 1.6 også. Så det argumentet holder ikke i dag på hvorfor iOS er populært.

Jeg har ikke sagt at det er kun nerder som bruker Android. Jeg bruker Android. Det at Android er like lett å bruke som iOS er ønsketenking fra din side. Be en venninne av deg om å gjøre noe med telefonen din og sjekk resultatet.

Grunnen til at det finnes mange Android-telefoner idag er pga Android er open source og gratis for produsentene å bruke. iOS er ikke open source og kun Apple har rettigheter på å bruke deres eget OS. Simple as that.

Grunnen til at Android selger bra er pga de fleste telefoner, både i det øvre og nedre prissjiktet har Android som OS. Tror du at Emma på 13 vet hva Android er når hun kjøper seg en Desire S? Tror du at mamma på 50 vet hva Android er? Vet de derimot hva iPhone er? Jepp.

Det er samme ting som når man kjøper PC. Idag når man kjøper en mobil så ender man mest sannsynlig opp med en Android-telefon. Samme som med en vanlig Windows-PC. Kjøper man seg en iPhone så vet man hva man skal ha, og hva det er. Samme som med Mac.

FERDIG MED DENNE DISKUSJONEN FØR VI FÅR EN HISSIG MODERATOR PÅ NAKKEN. JEG HAR LYST Å LEVE TIL LØRDAG.

Endret av Steffen Moss
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og tilbake til emne. Apple er den største smartmobilprodusenten. Sånn så får de utvalgte android forkynnerene krangle om hva som er en smartmobil, eller hvordan android knuser Apple om man legger sammen flere produsenter osv osv.

Hva som er en smartmobil er så absolutt relevant i denne sammenhengen da det er hva hele artikkelen baserer seg på. Fakta er at hadde Samsung, HTC, LG og så videre drevet med litt hissigere markedsføring og folk faktisk hadde blitt opplyst om forskjellene så hadde ikke iOS solgt slik som det gjør nå. Det går stort sett på den økende trenden der folk ikke tenker selv og kjøper det som "ser" bra ut uten å gjøre noen nærmere undersøkelser.

Så du kan si at iOS har den største andelen av dumme forbrukere.

Endret av Okeho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her gikk det skikkelig til saker når det gladt iphone vs android xD.

Det overasket meg ikke at Apple er nr 1, så lenge det ikke går utover de mer åpne og /eller nerdete mobiler/Oser så har jeg ingen problem med det.

Men jeg har litt som følelsen at ikke bare mobil OSer men alt av teknologi "Appleiseres" og det like jeg ikke. Jeg skal ikke stort går inn på hvorfor, men et eksempel er Gnome 3, eller Unity, alt er store ikoner, totalt upraktisk for desktop PCer eller bærbare, noe som disse Desktop's egentlig skal brukes til. Det er vanskelig å komme med noe spesifikke ting ved dette det er til store deler også helhets opplevelsen det går på: Overdimensjonerte og "glossy" knapper på skjermen finnes på alt for mange Android apps.

Apple minner meg alt for ofte på at det kan være den onde tekonologi selskapen som en dag i fremtid kan får enkelt menneske til å blir totalt dum, naive og missbrukt. Som i noe Hollywood filmer.

Lenke til kommentar

Og tilbake til emne. Apple er den største smartmobilprodusenten. Sånn så får de utvalgte android forkynnerene krangle om hva som er en smartmobil, eller hvordan android knuser Apple om man legger sammen flere produsenter osv osv.

Hva som er en smartmobil er så absolutt relevant i denne sammenhengen da det er hva hele artikkelen baserer seg på. Fakta er at hadde Samsung, HTC, LG og så videre drevet med litt hissigere markedsføring og folk faktisk hadde blitt opplyst om forskjellene så hadde ikke iOS solgt slik som det gjør nå. Det går stort sett på den økende trenden der folk ikke tenker selv og kjøper det som "ser" bra ut uten å gjøre noen nærmere undersøkelser.

Så du kan si at iOS har den største andelen av dumme forbrukere.

Å vurdere intelligens på bakgrunn av mobilvalg kan vel heller ikke sies å være særlig rasjonelt.

Hva om folk synes det gir dem større nytte å ha en telefon som "ser bra ut" fremfor å ha en telefon med skikkelig multitasking? Hvilke egenskaper som vektlegges varierer fra bruker til bruker.

Tiden som kunne blitt brukt til "nærmere undersøkelse" har vedkommende heller til andre aktiviteter som de synes har større nytte. La det være jobbe, gå tur i skogen, ser på TV. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Apple har klart å bli verdens største smarttelefonprodusent er imponerende nok, men at de attpåtil klarte å få det til kun 4 år etter å ha gitt ut sin første iPhone-modell er rett og slett helt ekstremt.

Godt jobbet av Apple, får man vel si. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alle som har sett meg argumentere her på forumet vet at jeg ikke er noe særlig fan av apple, av flere årsaker.

Men det Apple har klart her er ekstremt bra. Få modeller er utgitt, og når de kommer med det resultatet som de gjør nå. Folk må bare bøye seg i støvet, for dette er en bragd.

Det eneste som er synd er at ikke andre modeller som er vel så gode, får like mye oppmerksomhet. Men sånn er verden og vi må bare leve med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

De fleste jeg kjenner, inkludert meg selv, bruker smartelefonen stort sett kun til å ringe med å sende tekstmeldinger. Jeg liker en stor skjerm å trykke på, og det er vel det. Totalt unødvendig med andre ord, ikke er det noe lett å taste mens man kjører heller..

Jeg sjønner godt at Apple selger i bøtter og spann. Min neste mobil skal jeg selge sjelen min til Apple jeg også, er møkk lei makkverket av en Android mobil jeg har. Nexus One, Androids hjemmebane, klarer ikke engang ta imot samtaler og få mikrofonen til å virke i tillegg til at skjermen blir svart så jeg ikke kan se hvem som ringer. For en fantastisk teknologi. Gi meg styrke..!

Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner, inkludert meg selv, bruker smartelefonen stort sett kun til å ringe med å sende tekstmeldinger. Jeg liker en stor skjerm å trykke på, og det er vel det. Totalt unødvendig med andre ord, ikke er det noe lett å taste mens man kjører heller..

Jeg sjønner godt at Apple selger i bøtter og spann. Min neste mobil skal jeg selge sjelen min til Apple jeg også, er møkk lei makkverket av en Android mobil jeg har. Nexus One, Androids hjemmebane, klarer ikke engang ta imot samtaler og få mikrofonen til å virke i tillegg til at skjermen blir svart så jeg ikke kan se hvem som ringer. For en fantastisk teknologi. Gi meg styrke..!

Du vet at dette har ingenting med Android å gjøre?

Lenke til kommentar

Ikke nå igjen...

Tallene har talt. La det ligge der.

Men disse 2 småe tingener var ingenting som revolusjonerte verden i bunn og grunn. Det fikk bare andre produsenter til å skyte litt mere fart i å lage bedre smart mobiler.

Hva med... App Store? Det fantes så og si ingen sentral kilde for kjøp av apps før det kom.

Lukket og sensurert marked...

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Hva er Converse? Glem det- Googlet at det er sko. Må vel være fjortis for å tenke i dine baner om valg av sko, da...for meg er det utenkelig å ikke velge først og fremst ut fra funksjon og komfort, dernest utseende. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Og alle vet at det å være populær ikke er det samme som å være best.

Du kan ikke bruke "men iPhone 4 er 1 år gammel, så derfor har den en del dårlige spesifikasjoner enn dagens toppmodeller" fordi i de fleste tilfeller så koster iPhone mer og lever mindre varer enn tilsvarende telefoner til lik pris. Grunnen til at Apple leder er på grunn av markedsføring og lite annet. Mindre morsomt er det vel når de implementerer funksjoner som allerede er i de fleste telefoner og kaller det revolusjon. Det verste er at folk tror på det og blir hjernevasket av Jobs.

Endret av Okeho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iphone er som Converse! Alle har det, ikke fordi det er så godt å gå i dem (egentlig ikke), men fordi det er så populært!! :D

Håper virkelig folk er smartere enn å tro at det produktet som selger mest alltid er best. Jeg ble fortalt et godt og logisk eksempel en gang:

Produkt A

Produktkarakter 7/10

Produktoppmerksomhet 10/10

Produkt B

Produktkarakter 9/10

Produktoppmerksomhet 6/10

Dette eksempelet viser at det produktet som får mest oppmerksomhet, vil mest sannsynlig selge mer enn det som har bedre produktkarakter, tatt i betraktning at produktkarakteren må være god. Sånn er verden.

Jeg vil tippe at Galaxy S II kun får 10% av oppmerksomheten til konkurrenten iPhone, i det totale bildet. Mer er forklart her. Med andre ord selges det fryktelig mange Galaxy S II, tross at den ordinære mannen på gaten ikke vet hva slags mobil det er. Hele norges befolkning vet jo hva en iPhone er.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Og det å si at Galaxy S2 er best er vel BARE på grunn av spesifikasjonen den har. MEN det er ikke det de fleste er ute etter. De fleste vet ikke hva GHz er engang! De går inn i butikken, ser på mobilen og hva den kan gjøre, er de fornøyd så kjøper de den. Men problemet er bare at de har sett for mange mennesker med Iphone, slik at de gjerne vil prøve det selv, og går rett til Iphone-hjørnet når de kommer til butikken... Folk flest tenker ikke på spesifikasjonene, det er derfor folk flest foretrekker Converse fremfor MBT-skoene. Ikke hørt om den? Spør google.

Endret av eksepsjonell
Lenke til kommentar

@Open-Source: Jeg legger de tingene jeg vil ha lettest tilgang til på hjemmeskjerm nr 1. Lett nok tilgjengelig der - med ett trykk på skjermen. Oversiktlig er det også - jeg må trykke én gang på skjermen for å få fram værmeldingen og én gang på home-knappen for å få den bort igjen, men til gjengjeld så okkuperer ikke værmeldingen 1/3 av skjermen de 23 timene og 59 minuttene i løpet av døgnet da jeg slett ikke har bruk for å se den.. ;)

Det som tar uendelig lang tid er det en del mobilnerder her driver med, de som har costomizing av telefonen med ulke ROM-versjoner, themes, etc. nærmest som hobby. Derfor foretrekker en del her Android - den er sikkert morsommere å leke med. Android gjør det altså mulig for enkelte å bruke "uendelig mye tid" på stort sett unyttig dill.

Stor skjerm kan øke opplevelsen av noen av tingene du nevner, men det oppveies i stor grad av større skarphet og riktigere farger på iPhone 4. I tillegg bruker en større skjerm mer strøm - altså kortere batteritid. Det medfører også en større telefon, noe jeg anser som en ulempe både mtp. betjening med én hånd og det å ha den med seg i lomma.

Det er altså ikke slik at jo større skjerm desto bedre er det, når det dreier seg om en batteridrevet enhet som du skal ha med deg hele tiden. Jeg ønsker meg definitivt ikke en 6-7" skjerm på telefonen. Heller ikke tilbake til en 2,5" skjerm. Ett eller annet sted går det et skjæringspunkt mellom de ulike fordelene og ulempene med 3.5" kontra 4,3" - det vil være individuelt hva som passer den enkelte best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dette har i høyeste grad med Android å gjøre. Alle problemene ble introdusert etter 2.3 oppdateringen, altså kun software bug. Et kjapt google søk viser at tusenvis av andre også fikk samme problemet. Men gidder Google gjøre noe med det ? Neeida..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Dette har i høyeste grad med Android å gjøre. Alle problemene ble introdusert etter 2.3 oppdateringen, altså kun software bug. Et kjapt google søk viser at tusenvis av andre også fikk samme problemet. Men gidder Google gjøre noe med det ? Neeida..

At en telefon har noen problemer trenger ikke å ha noe med Android å gjøre. Fordi problemer kan i mange tilfeller være på grunn av brukeren :!:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...