L4ngley Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei dere med noe mer 128kb med ram i bakhodet. Mitt minne er tydeligvis fult. For en stund tilbake (sikkert noen år) var det en PCI kontroller som en kunne sette inn i en maskin og som dermed på en eller annen måte hindret permanente endringer til disk. Det fantes også software baserte løsnigner. Poenget med en slik løsning er jo åpenbar, du har en låne pc som du ikke vil ha tilbake med laydy gaga lignende bakgrunnsbilder og tilsvarende sørfehistorikk. Så til spørsmålet, hva het nå dette kortet og hvem er det som lager slik software. TAKK L4ngley Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 På skolen jeg jobber på, brukte vi Moonscape til denslags. Det er programvare som ligger _før_ OS på disken. MS har et eget program som du installer i OS-et, som er gratis. Men som du så er RAM-en min ganske full akkurat nå, så husker ikke navnet på det. Moonscape koster en god del, og er nok mest egnet til større systemer. Det som MS hadde/har, funket ganske greit til guttungen min, jeg kunne fjernstyre maskinen og legge til det han ville ha lagt til av programmer etc. Det var ikke problemfritt, men det funket. Kommer jeg på navnet så skal jeg gi en lyd :-) Lenke til kommentar
L4ngley Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Takker for svar. Var garantert ikke moonscape, tror jeg hadde huska navnet. _TROR_ Men det faller nå inn under riktig kategori, og er sikkert brukbart. Hvis noen har alternativer til dette så bare skrik ut. http://alternativeto.net, hadde ikke det. L4ngley Lenke til kommentar
L4ngley Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Dere har ledet meg på riktig vei her: moonscape var nok for lite (så vidt jeg forstår utviklet for Bergen kommune en gang i tiden) til å dukke opp på alterntiveto.net. MS sitt program som du tenker på var nok: Windows SteadyState Hvis noen andre skulle kikke innom posten så finnes det en del alterntiver: Sandboxie Comodo Time Machine Deep Freeze Lethe Returnil Flere finnes på http://alternativeto.net/software/deep-freeze/ Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Stemmer det, SteadyState Kan være verdt å kikke på. Kom over et godt (MS?)forum som omhandlet dette programmet en gang i tiden, så det virket som et program som det ble utviklet endel på. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 SteadyState virker ikke å være helt steady. Jeg har klart å infisere det med virus en gang. Måtte riktignok jobbe hardt for det, men fikk det til. SteadyState jobber bare på profilnivå hvis jeg ikke husker helt feil. Det må altså kombineres med annen form for nedl¨åsing av rettigheter. Har vel en surfemaskin på et hotell stående og rusle med det enda, og det er i alle fall et år siden jeg var innom og måtte vedlikeholde den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå