Gå til innhold

[Løst] Beste antivirus program?

Anbefalte innlegg

Hei.

Da skal jeg kjope meg en ny laptop og har lyst paa litt anbefalinger paa beste GRATIS virusbeskyttelse.

Jeg har vanligvis hatt Avira Antivirus som har fungert helt greit, men lurer paa om noen har noen andre forslag til gode antivirus programmer! :)

Om dere har noen linker til forskjellige tester paa gratis antivirus programmer, og for saa vidt antivirus programmer som koster litt penger. Hvis det er verdt aa investere i et godt antivirusprogram saa gjor jeg gjerne det.

tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Da skal jeg kjope meg en ny laptop og har lyst paa litt anbefalinger paa beste GRATIS virusbeskyttelse.

Jeg har vanligvis hatt Avira Antivirus som har fungert helt greit, men lurer paa om noen har noen andre forslag til gode antivirus programmer! :)

Om dere har noen linker til forskjellige tester paa gratis antivirus programmer, og for saa vidt antivirus programmer som koster litt penger. Hvis det er verdt aa investere i et godt antivirusprogram saa gjor jeg gjerne det.

tusen takk!

Norton helt klart..har prøv en del,men ingen som måler seg med Norton så langt;)

Lenke til kommentar

Slenger meg på Jan Erik,

Etter at Norton ble "lettere" for maskinen i bruk har den fungert ypperlig for min del også.

Kjører Norton Int Security 2011, føler at man får mest for pengene her.

Norton 360 blir litt "over the top" for min del.

Som du sier, verdt å legge litt penger i det.

Lenke til kommentar

Slenger meg på Jan Erik,

Etter at Norton ble "lettere" for maskinen i bruk har den fungert ypperlig for min del også.

Kjører Norton Int Security 2011, føler at man får mest for pengene her.

Norton 360 blir litt "over the top" for min del.

Som du sier, verdt å legge litt penger i det.

Har ingen erfaring med din versjon,men skal ikke si deg i mot på den altså.Har 360 v5 jeg;)

Lenke til kommentar

Har lest litt om Norton nå, ikke prøvd det før, men regner med at det blir det jeg går for! takker for all hjelp! =)

Greia med Norton er at det er mye innstillinger...mener da att programmet tar bacup av filer osv..men det kan du stille inn selv i menyen innstillinger hva og når og hvor du skal lagre det.Sier det slik for den gratis backupen blir fort full om du skal ha backup på alt.Og blir den full får du beskjed om å kjøpe mer lagringsplass,da er exsterne disker bedre om du har veldig behov for bakcup..bilder,musikk.. osv...fant den litt tung i begynnelsen,men var enkel når en fikk satt seg inn i innstillingen.Og det som overrasket meg meste,var når det noen ganger har kommet angrep,så tar Norton deg med engang ut av siden du måtte være på,og rydder opp med en gang.Så har aldri hatt virus igjen på pc'n etter jeg begynte å bruke Norton..hatt den i 3 år nå og kommer aldri til å bytte tilbake...og om du så skulle være så fornøyd som jeg er,så kan du huke av for fornyelse.Det vil si når 1.år er omme trekkes du så automatisk fra din konto,så du slipper å tenke på det.Og har da sikker pc ett år til..osv..osv;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar
Så har aldri hatt virus igjen på pc'n etter jeg begynte å bruke Norton..hatt den i 3 år nå og kommer aldri til å bytte tilbake...

Sikker PC får du ikke med noen AV, ei heller norton. Et AV skal være enkelt etter mitt syn, noe Norton ikke er. Eset f.eks er enkelt - et AV enkelt og greit og ikke dill og dall med backup osv - det sørger jeg for selv og AV for sørge for det det skal, altså AntiVirus , forhindre virus (mm). Men hver sin smak :)

Forøvrig bør alle sjekke PC med annet AV program innimellom uansett om de har AV eller ikke fra før. (da i sikker modus)

Forøvrig selv ikke hatt virus på mange år og aldri på 2 av maskinene. Den ene med AV, den andre uten. (men sjekker med online-scan). Så det er nok personen som bruker maskinen(e) som er den beste AV på markedet ;)

Lenke til kommentar
Så har aldri hatt virus igjen på pc'n etter jeg begynte å bruke Norton..hatt den i 3 år nå og kommer aldri til å bytte tilbake...

Sikker PC får du ikke med noen AV, ei heller norton. Et AV skal være enkelt etter mitt syn, noe Norton ikke er. Eset f.eks er enkelt - et AV enkelt og greit og ikke dill og dall med backup osv - det sørger jeg for selv og AV for sørge for det det skal, altså AntiVirus , forhindre virus (mm). Men hver sin smak :)

Forøvrig bør alle sjekke PC med annet AV program innimellom uansett om de har AV eller ikke fra før. (da i sikker modus)

Forøvrig selv ikke hatt virus på mange år og aldri på 2 av maskinene. Den ene med AV, den andre uten. (men sjekker med online-scan). Så det er nok personen som bruker maskinen(e) som er den beste AV på markedet ;)

Norton kjøre auto oppdateringer så fort du logger på nett...ingen andre som gjør det...og med sikker pc menes att norton fikser det..lar det ikke ligge igjen på pc'n..blir bort for godt med andre ord...sjekker pc'n jevnlig med søk og har ikke hatt virus som ligger igjen så lenge jeg har brukt Norton,men som du sier..smak og behag..noen liker mora,andre dattera :thumbup:

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...