AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvordan gjør jeg dette? Tror jeg har psykiske problemer, må jeg si alt til han? Seriøse svar tas godt imot. Postet av anonym: 9910a4e5899af4354b06b3b540cfde07 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Koss du gjer? Ja, no bur me sjølv i utlandet då, men etter kva eg skjønar frå slekt og vener i Noreg gjer dei slik: Ringer telefonnummeret (og vonar nokon tek telefonen, har skjøna det slik at det helst skjer etter at dei har prøvd 12-15 gonger...), seier namn, fødselsdato og ein setning om kva saka gjeld og kor mykje det etter eige syn hastar med time. Så ventar ein eit lite minutt medan kontorsystera blar i boka og spør til dømes: "Kan du koma .....dag kl ....."? Kva du vil dela med fastlækjaren avgjer du sjølv, men er du ikkje open hjå lækjæren kan det jo verta heller vanskeleg for han å gje fullgod hjelp. Det vert litt som om du kjem og klagar deg for skuldra som verkjer, og får grei nok hjelp for DET - men det er no såret på leggen som gjer mest vondt... Har du ikkje tiltru til lækjaren din, bør du heilt klårt vurdera å byta til ein annan. Det ordnar du i eit menyval på nav.no. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ring legen og be om en time. Eventuelt bestill på nettet. Det er mange steder det går an nå. Siden dette er ting som du synes er vanskelig å snakke om så kan du gjøre som jeg gjorde en gang. Skriv ned alt du ønsker å si på et ark og gi det til han i begynnelsen av timen. Det er mye lettere. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Over her så må man ringe og bestille en time hos legekontoret du har fastlege hos. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Har du ikkje tiltru til lækjaren din, bør du heilt klårt vurdera å byta til ein annan. Det ordnar du i eit menyval på nav.no. Jeg har ikke tiltro til noen, så det ville ikke hjulpet særlig, har heller aldri møtt fastlegen min. Ring legen og be om en time. Eventuelt bestill på nettet. Det er mange steder det går an nå. Siden dette er ting som du synes er vanskelig å snakke om så kan du gjøre som jeg gjorde en gang. Skriv ned alt du ønsker å si på et ark og gi det til han i begynnelsen av timen. Det er mye lettere. Hehe, det var faktisk det jeg hadde tenkt å gjøre. Takk for svar til alle Så det er bare å ringe og bestille time da. Postet av anonym: 9910a4e5899af4354b06b3b540cfde07 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå