Joffer Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei. Har nettopp installert og satt opp en ny PC. Main specs: AMD XP2500+ (Barton)[*]512 MB RAM - 2x 256 DDR333 Geil CL2,5 [*]AOpen AK97D-400VN (nForce2- Ultra 400) [*]Connect3D Radeon 9600 [*]Hyundai Q910 [*]Windows XP SP1 (inkl alle WindowsUpdates) Anyway - når jeg har installert de siste Catalyst v3.6 driverne jeg nettopp hentet ned så får jeg problemer: Skjermen går plutselig blank, og ingenting nytter. Først så kunne jeg ikke sette oppløsningen til 1280x1024 eller forandre fra 16-bits til 32-bits farger. Når jeg til slutt fikk lov til det så får jeg ikke logget inn uten at skjerm gikk sort, eller om jeg fikk logget inn så gikk skjermen svart med det første jeg gjorde noe i Windows. Eneste jeg kan gjøre er å klikke på svenskeknappen. Har installert disse driverne av betydning: wxp-w2k-radeon-7-91-030625a-010027c-efg.exe[*]control-panel-7-91-030625a-010027c-efg.exe [*]hydravision-3-21-2108.exe [*]nForce_2.45_WinXP2K_WHQL_english.exe (nForce Unified Drivers v2.45) Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 prøv en eldre driver.... (ps: hva slags score får du i 3dmark01?) Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Skal prøve driveren som fulgte med kortet... Litt vanskelig å vite score når jeg ikke får startet noe uten at skjermen går svart (og PCen i heng?)... Gammel driver på vei inn i systemet.. Update: Det hjalp ikke med gammel driver som fulgte med. Etter litt lesing i den tynne manuallefsa til Connect3D Radeon 9600 (som forresten ikke omhandler 9600 i det hele tatt, men bare 95/7/800 serien... anyway.. fant dette som kanskje kan være grunnen: (Fra manualen) An incorrect or missing GART driver can result in AGP memory not being detected or a black screen after Windows loads. Men når jeg kjører Safe-Mode så kommer det opp at den laster nv_gart (eller noe i den duren..) så den GART driveren skulle jo være lastet.. innstallerte nForce driveren aller først... Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Fres! Nå tar jeg en nyinstall av WinXP (som jeg egentlig nettopp har gjort). Tenkte å installere alle Windows Updates først, så nForce driverne, så dx9.0b og så radeon catalyst driverne.. bør jeg kanskje kjøre inn nForce med en gang, før Windows Update? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Nå gir jeg opp. Radeon 9600 kortet må være kaputt eller.no. Jeg har nå satt i mitt gode gamle Geforce DDR kort og da kunne jeg bytte oppløsning og fargedybde uten problem. Blir nok supporttelefonen i morgen :( Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Vel har du testa å hente nystre bios for skjermkorte ditt, jeg sleit noe sinsykt med mitt ati 9800 pro bba , alt av tekst ble fucka etter et par sec, men alt det ble løsna av å oppdatere bios. Så test å sleng inn ny bios :wink: Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Nei.. har bare oppdatert BIOSen på hovedkortet fra v1.05 til v1.08. Hvor finner jeg BIOS til kortet mitt (Connect3D Radeon 9600)? Lette på www.ati.com men finner ikke noe BIOS download... Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ugg mente update bios til hk min feil, men prøv å mail ati dem skal jo ha sån feedback mulighet , kan hende ditt hk ikke helt liker ati korte, det bruker å være at noen forskjelige hardware ikke liker hverandre. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 ughhh.. ja men da er jeg med.. ja jeg har oppdatert bios på hovedkortet.. Kortet er kjøpt på PS Data så jeg får sende dem en mail også.. men sjekker også med ATI contact saken... Update: ATI skal ha peng for å hjelpe siden dette er et "Powered by ATI" istedet for "Built by ATI". Får se hva PS Data Support sier.. Laget en tråd på forumet deres likt denne her, som igjen er mer eller mindre kopi av mailen jeg sendte dem.. http://www.psdata.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=954 Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Kortet (Radeon9600) fungerer helt fint i min Shuttle XPC P4-2667/533 maskin. Har satt mitt GF3-Ti500 kort i XP PC'n og det funker også fint. Så AOpen AK97D-400vn må være inkompatibel med Radeon 9600 - noen annen konklusjon kan jeg ikke trekke. Blir nok en telefon til Support i morgen ja... OT: XP2500-Barton PC'n med GF3-Ti500 får ca 5400 i 3DMark 01 med 1600x1200x32 oppløsning mot ca 4800 i P4-2667 med Radeon 9600.. merkelig? Må sette GF3'n tilbake i maskinen min og sjekke hva den får.. det hadde jo vært merkelig om et over 1-2 år gammelt kort slår Radeon'n... eller? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 det hadde jo vært merkelig om et over 1-2 år gammelt kort slår Radeon'n... eller? jepp Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Snakket med en tekniker hos PS Data og de likte absolutt ikke AOpen AK97D kortet/ene, bare masse trøbbel med det sa de.. problemer med WinXP osv.. så det var ingen problem med å bytte det til et annet.. så nå bytter jeg det i et KT400 MSI kort.. så får jeg håpe det går mye bedre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå