majhno8 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei Jeg er gutt på 22 år som studerer fortsatt. Jeg er en veldig sjenert, utadvendt, stille, usosial person som er grunnen til lite jente venninner, for det meste har vært hjemme nesten hele livet. Lite har jeg hatt å gjøre ute. Har utlandsk bakgrunn (brun i huden ). Grunnen til at jeg skriver her er at jeg føler at det begynner å bli skikkelig irriterende når det gjelder øyekontakt med andre personer. Jeg hadde problemer med å få øyekontakt med kjente personer, men er problemet at når jeg nå går forbi hvem som helst ukjent person (jenter altså), blir jeg veldig veldig nervøs. Jeg tørr ikke å se rett i øyene på dem. Jeg blir redd for at hva de andre tenker. Siden jeg har stor nese også tenker jeg kanskje det er det som vekker mest oppmerksomhet. Jeg vet at jeg veldig stor for den alder nå og burde kanskje ha kommet overens akkurat det der men jeg får ikke til lenger, derfor ønsker jeg å ha deres meninger. Hvordan er det fungerer? Når jeg for eksempel går forbi spesielt jenter hvordan er det man har da øyekontakt, som for eksempel i en gate der bare jeg og en ukjent som går forbi? Fordi da begynner jeg å tenke på hva skal jeg se på for å ikke virke rar liksom? Dom emne men finner ikke andre måter å spørre det på heller Håper det er verdt det. Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Kroppspråk er vel det viktigste for å føle seg vel med seg selv. Jeg tror mange undervurderer hvor viktig dette er når det kommer til selvfølelse. Mange tror de mangler ordene, mens de i realiteten viser seg underdanig alle nye bekjentskap via kroppsspråk. Noen enkle umiddelbare tips som kanskje kan gi den lille forskjellen du trenger: 1. Klipp deg. 2. Bruk penger på klær, sko. 3. Føl deg vel med deg selv når du går ut døra. Ellers må man, som alle må, jobbe med seg selv og selvfølelsen sin til enhver tid. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Smil og si hei. Da vil hun trolig si hei tilbake. Da vil hun trolig smile. Da vil hun trolig snu seg dersom hun ikke er oppmerksom i øyeblikket. Da vil hun trolig smile og bli litt sjenert som deg. Dette er bare positivt for deg. Da vil hun trolig tenke på han fyren som sa hei til meg, fordi dette skjer sjelden meg. Da vil hun trolig ikke gjøre noe, men du har tatt et skritt i riktig retning mtp at du vil gjøre noe med din nervøsitet. Lenge leve livet! Lenke til kommentar
majhno8 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Kroppspråk er vel det viktigste for å føle seg vel med seg selv. Jeg tror mange undervurderer hvor viktig dette er når det kommer til selvfølelse. Mange tror de mangler ordene, mens de i realiteten viser seg underdanig alle nye bekjentskap via kroppsspråk. Noen enkle umiddelbare tips som kanskje kan gi den lille forskjellen du trenger: 1. Klipp deg. 2. Bruk penger på klær, sko. 3. Føl deg vel med deg selv når du går ut døra. Ellers må man, som alle må, jobbe med seg selv og selvfølelsen sin til enhver tid. Takk. Jeg tror nok at de to første punktene er nok greit, men når det gjelder den siste som jeg tror egentlig sliter med. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få den til. Selvfølelse også er nok et problem for meg. Smil og si hei. Da vil hun trolig si hei tilbake. Da vil hun trolig smile. Da vil hun trolig snu seg dersom hun ikke er oppmerksom i øyeblikket. Da vil hun trolig smile og bli litt sjenert som deg. Dette er bare positivt for deg. Da vil hun trolig tenke på han fyren som sa hei til meg, fordi dette skjer sjelden meg. Da vil hun trolig ikke gjøre noe, men du har tatt et skritt i riktig retning mtp at du vil gjøre noe med din nervøsitet. Lenge leve livet! Hehe jeg tror neppe jeg klarer det der akkurat. Kommer sikkert til å svette hele dagen som for eksempel hvis jeg sitter ved siden av en person i forelesningen. Men virker ikke det veldig rart for jenter at plutselig så er det en ukjent gutt som smiler og sier hei til dem? La oss si jeg gjør det da i forelesningen, fordi det som ofte skjer siden jeg er en usosial person, at da føler jeg veldig trang for å si noe. Jeg synes det er så dumt å si hei også bare sitte rolig der og ikke si noe når forelesningen ikke går. Da tenker jeg det er bedre å være stille fra begynnelsen av. Hva skal liksom begynne å prate om eller si? for å ikke vise at jeg er stille liksom. Endret 5. august 2011 av majhno8 Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Det er da meningen at de to første punktene skal få innvirkning på hvordan du klarer å gjennomføre punkt tre. Bruk masser av tid på de to første punktene. Sett deg inn i mote o.l. Les deg opp. Finn ut hva som passer deg, og virkelig jobb for å få selvfølelsen tilbake. Det er en artikkel i månedens FHM om en kar som gikk fra chubby til kroppsbygger på 6 måneder. Bruk den som inspirasjon - og da tenker jeg ikke på trening og kroppsbygging generelt, men det å faktisk ville noe, og realisere det. Lenke til kommentar
majhno8 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Det er da meningen at de to første punktene skal få innvirkning på hvordan du klarer å gjennomføre punkt tre. Bruk masser av tid på de to første punktene. Sett deg inn i mote o.l. Les deg opp. Finn ut hva som passer deg, og virkelig jobb for å få selvfølelsen tilbake. Det er en artikkel i månedens FHM om en kar som gikk fra chubby til kroppsbygger på 6 måneder. Bruk den som inspirasjon - og da tenker jeg ikke på trening og kroppsbygging generelt, men det å faktisk ville noe, og realisere det. Ok da vet jeg hvor jeg skal begynne ihvertfall. Har egentlig ikke hatt noe særlig bra selvfølelse men da blir det mye arbeid forover. Takk for tipse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå