dolph1234 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg har en HP Pavilion DV9000 der skjermen er totalt død. Siden garantien har gått ut, tenkte jeg å kople den til en TV og bruke den som mediesenter. Keitete nok er oppløsningen på laptopen 1440x900, noe som gjør at tven ikke viser noe bilde, slik at jeg ikke har tilgang til noen visuelle menyer i det hele tatt. Er det noen som hvet om en mulighet for å boote laptopen med tven som primærskjerm, uten å ha tilgang til operativsystemet(eller BIOS for den del)? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Generellt så skal slike laptoper automatisk oppdager maks oppløsninga på en ekstern skjerm og justere ned til den når dette når du slår over. Du bruker [Fn] + [F4] for å skifte mellom intern og ekstern skjerm på de fleste HP maskiner. Og den burde automatisk velge ekstern skjerm om maskina er 'lukket' og ekstern skjerm er tilkoblet når du slår den på. (Med mindre noen har disablet ekstern skjerm i BIOS) Lenke til kommentar
dolph1234 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Jeg har prøvd alt dette uten hell, så jeg bør vel kanskje innse at det er skjermkortet som har forlatt oss. Takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ser du om den 'er i live' på nettet? (Om den får tildelt IP-adresse fra ruteren din, f.eks) Om så, kan det godt hende den likevel kan brukes til noe... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Du beskriver et velkjent problem på denne PC'en. Har du fortsatt reklamasjonsrett (5 år) på denne PC'en, så lever den inn fortest mulig. Hvis ikke kan du prøve denne "gjør det selv" metoden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå