Gjest Slettet+987134 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei! Har jobba med ei oppgåve over lang tid. Sendte den inn i dag, og huka av at eg ville ha bekrefting på at mailen blei motteken. Dette grunna tidsfrista eg har på å levere inn er i dag, og ynskjer ikkje å ha tullefeil, som til dømes feil mailadresse... Med det same eg sendte fekk eg denne mailen i retur: ______________________________________________ From: Microsoft Exchange Sent: 5. august 2011 07:21 To: Sjølv, Meg Subject: Oppgåveinnlevering Levering til disse mottakerne eller distribusjonslistene er fullført, men leveringsvarsel ble ikke sendt av målet: Mailadressa eg sendte til 1 Mailadressa eg sendte til 2 Emne: Oppgåveinnlevering _____ Sendt av Microsoft Exchange Server 2007 Betyr dette at mailen er motteken? Har mottakaren (høgskulen)deaktivert mailbekrefting kanskje? På førehand takk! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Bekreftelse på mottak er ikke noen standard i SMTP-protokollen (standarden for levering av e-mail), men noe som Microsoft har puttet inn i Exchange. Dersom mottaker ikke har Exchange som server, så er det ikke sikkert de kan håndtere slike forespørsler. De vil få mailen, men bekreftelses-"delen" vil ikke mottakerens programvare skjønne noe av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987134 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Aha! Så det er min eigen Exchange server som har sendt meg dette svaret da.(?) Takk for hjelpa med å roe nervene :-) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ja, Exchange har sannsynligvis konkludert med at mailene er levert til en ikke-Exchange-server, og har dermed varslet deg om at bekrefelse ikke kan brukes i det tilfellet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987134 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Supert, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå