Gå til innhold

BK: KOI and gold

Anbefalte innlegg

KOI and gold

Bildet er fjernet.

Koi og gullfisk fra dammen vår..litt nytt for meg ta bilde igjennom vann..så gode råd er velkommen.. inntil videre ser de altså såher ut...smil

ønsker deg en riktig god dag..

her reiner det..

så en tur til mormor 97,5år som har brukket armen stakkars.. ikke greit i den alderen det..

men hun er like blid og glad og nyskjerrig på livet for det..det er godt..

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et polaroidfilter - som nok er det filteret Kjell Arne Stava snakker om - fjerner vannreflekser. Reflekser er imidlertid ikke problemet her. Høyst sannsynlig er det lukkertiden som er for lang. Fiskene er blitt uskarpe. Eventuelt er fokus plassert feil. Her ville jeg tatt med meg 5D*en; satt den på M på programrattet; stilt iso til jeg fikk en lukkertid som var minst 1/125; slått av autofokus og fokusert manuelt til jeg så fiskene tydelig i søkeren. Til denne typen motiver er 5D'en din powershoten overlegen.

Lenke til kommentar

Dette ble ikke et bilde av fisker i mine øyne. Hvis det var ment å være det, blir det ganske så uskarpt og med utbrente felter. Da er rådene til DK gode.

Men som et abstrakt uttrykk med farger, lys og linjer, syns jeg er det ganske så severdig. Alt kommer an på hvilken kategori man ønsker å plassere det i, og med hvilke øyne man ser.

Lenke til kommentar

Hei Ulla,tusen takk for din hyggelige komentar og at du minnet meg på at det kan være lurt få bilde inn undre riktig kategori.. abstrakt passer vel disse fiskene mere,for som du sier er det ikke bilde av fisk for at fisken skal vise seg som fisk,he he om dere forstår meg rett..

Vel det er jo ikke nyhet at jeg er nybegynner,så Tusen takk dag for din flotte forklaring,for drømmen en vakker dag er jo og komme så langt at man slipper dekke over feil i fotoshop,så jeg skal ta tak i det rattet på 5Den og teste det du skriver,det har jeg fått før av deg og med stor suksess,så gøy plutselig forstå litt,se at det faktisk skjer noe som man vil...

Tusen takk Trond og Håkon,for hyggelige komentarer,det setter jeg pris på..

Tusen takk, Kjell Arne for tipset og hyggelig tilbakemelding,får titte innom Wasco...

Ønsker dere en god natt..

Ps! jeg forstår ennå ikke hvordan jeg skal svare en og en... noen som vil forklare det,smil

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...