Gå til innhold

Er Sony DSC-F717 verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Jeg ser i prisguiden at man kan få kameraet Sony DSC-F717 til rundt 7800 NOK hos Amraam (vet noen noe om denne butikken?).

Har noen erfaringer med dette kameraet?

Jeg har lest noen tester, og de har hatt meget forskjellig oppfattning av kameraet. Akamera gir det dårlig kritikk, mens Din Side god.

På forhånd takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akamera gir det dårlig kritikk, mens Din Side god.

Din side giver generelt gode karakterer til næsten alt de tester. Er min erfaring. Kig på billedeksemplerne til de forskellige anmeldelser, find en forhandler, hvor du kan prøve at holde kameraet i hånden og betjene det. Det har en meget speciel udforming og skal holdes anderledes, end mange er vant til. De mest pålidelige udover akamera.no er www.dcresource.com og dpreview.com.

De huske også at nævne de dårlige sider ved et kamera, ligesom akamera.no gør, men i sidste ende er det jo din oplevelse af kameraet, der tæller. Så derfor prøv det først. Og kan du stadig lide det, efter du har prøvet det og kigget på billedeksempler, så køb det. En anden mulighed er at kigge på de nye kameaer fra Fujii.

Håber dette hjælper dig videre... :)

Lenke til kommentar

Hvilket batteri er det F717 bruker?

InfoLITHIUM M ville vært meget bra, da jeg har et videokamera som bruker slike batterier!

Vet noen om man må ta batteriet ut av kameraet for å lade?

Eller kan man lade ved å putte en strømkabel inn i kameraet?

Slik jeg forstod de anmeldelsene kan man putte en kabel som er lik videokameraets ledning inn i kameraet for å lade. I så fall slipper man å måtte ta med 297 kabler på sommerferie! :wink:

Lenke til kommentar

Hei Sonymann: Jeg har kjøpt meg Sony DSC-F717 og er superfornøyd,skikkelig god batterilevetid og skikkelig bra bilder! :yes:

Ang oppladning av batteriet så plugger man bare kabelen inn i kameraet og slipper å ta ut batteriet.. :wink:

Her er det bilde av batteriet:

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf71...mpartment01.jpg

De bruker et Li-ion batteri..

Lykke til med kamera valg!

Lenke til kommentar

Mye er meget bra på Sony F717, men en del er også dårlig. Bla. er autofokusen treg; nye Sony V1 er langt raskere.

Det er svært stort, men til gjengjeld er optikken lyssterk og man har god manuell fokus og zoom. Batterikapasiteten er også svært god.

Personlig ville jeg gått for V1; den største ulempen i forhold til F717 er batterikapasiteten. Men det blir uansett rimeligere å kjøpe V1 med et ekstra batteri enn et F717.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...