Gå til innhold

Surround 5.1 via hdmi receiver, trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal forsøke å forklare så godt som mulig hva problemet er.

Akkurat kjøpt en Sony Hdmi receiver (7.1) Kjøpt Jamo S606 surround pakke + UBL sub.

 

Hovedkort: Gigabyte 890GP

 

Skjermkort er koblet med hdmi til receiver og videre til projektor. Dette fungerer greit, og den gir kun bilde.

 

Hoedkortet har optisk lydutgang. Bruker optisk kabel mellom pc og receiver. Dette fungerer, men ikke slik jeg vil :-)

Her ligger kjernen i problemet. Ser jeg en dvd fra pc med mediaplayer eller VLC får jeg full surround lyd inklusive sub. Ønsker jeg å spille mp3 eller vanlig lyd cd får ikke subben noe informajson, altså får ikke skikkelig bass trykk, fronthøytalere leverer selvfølgelig noe bass, men langt fra nok.

Om jeg ønsker å se full HD fra youtube får ikke sub noe infromasjon, så den er død. Også forsøkt å laste in beta flashplayer (11) som skal støtte 7.1 surround. bakhøytalere er også så som så fra youtube.

Bruker windows 7, lyd instillinger er innstilt til 5.1 surround, og test der gir lyd til samtlige høytalere. Også lastet ned siste lyddrivere til hovedkort.

Er det noe jeg har oversett, eller finnes det ikke noen drivere, kodeks som kan gi fullt lydbilde til surround enda?

Har også forsøkt noen timere å stille på receiver, uten særlig hell..

Hvis noen har noen tips tar jeg i mot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Var lite svar her til deg.

 

Kansje dette vil hjelpe? Du har Realtek lydkort på hovedkortet ditt.

 

Klikk på Realtek ikonet nede i høyre hjørnet på skjermen,velg optisk ut samt klikk på Dolby Digital Live fanen. Dolby Digital Live gjør om all lyd til 5.1 Surround.

 

Lykke til:)

post-210502-0-35576300-1312887335_thumb.png

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...