Øystein.F. Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Runic slit med kapasiteten på Xbox 360. Les hele saken Lenke til kommentar
Respwner Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Bra de ikke ofrer kvalitet for å gi det ut på flere platformer. Heia Runic Games! Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ser slippdatoen er flyttet fra Juli til 27. Oktober nå. Håper dette stemmer og de får laget spiller bra. 1'ern var litt artig men 2'ern ser ut til og bli ganske bra men om det ike kommer snart så kræsjer det litt med Diablo III... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ser slippdatoen er flyttet fra Juli til 27. Oktober nå. Håper dette stemmer og de får laget spiller bra. 1'ern var litt artig men 2'ern ser ut til og bli ganske bra men om det ike kommer snart så kræsjer det litt med Diablo III... Det er ingen som har bekreftet at Diablo 3 kommer i år. Det kan komme neste sommer for alt vi vet. Alt de har sagt er at de prøver å få det ut i år. Og for den saks skyld kan Torchlight 2 bli bedre enn Diablo 3 for alt vi vet. Jeg er ikke akkurat tilhenger av "vi var først, ergo er det umulig å bli bedre enn oss" som så mange fanboys mener. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 ka med ps3? PS3 har like mye minne/RAM som Xbox 360, så jeg tviler på det hjelper stort. Forskjellene mellom PS3 og Xbox 360 er minimale i forhold til forskjellene mellom moderne PCer og konsollene. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Burde kanskje presiseres at dette ikke handler om konsollen i det hele tatt. Det han snakker om er at spillet blir for stort for begrensinga Microsoft har satt på XBLA titler. Les litt nøyere på linken så er det ganske opplagt. Tittelen er "Torchlight 2 is too big for XBLA", og de har ett paragraf der de snakker om retail-alternativet. "When asked whether he was interested in pursuing a full retail release for consoles rather than sticking to the limiting confines of XBLA, Schaefer replied, "We would absolutely consider that." However, no formal discussions with any prospective publishers have yet been held. " Endret 5. august 2011 av Ares 2 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 "Dette byr på ei solid teknisk utfordring sidan minnekapasiteten på Xbox 360 ikkje er den største." Det har vel litt med xbox360 å gjøre også? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Kjempefint å høre at de ikke sinker hele utviklingsprosessen bare for å få det på xbox. Det vitner om et lidenskapelig arbeid, de er ikke ute etter de store pengene, de er ute etter å få spillet ut til fansen. Hack'n'slash rollespill har alltid vært best på PC uansett. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Burde kanskje presiseres at dette ikke handler om konsollen i det hele tatt. Det han snakker om er at spillet blir for stort for begrensinga Microsoft har satt på XBLA titler. Les litt nøyere på linken så er det ganske opplagt. Tittelen er "Torchlight 2 is too big for XBLA", og de har ett paragraf der de snakker om retail-alternativet. "When asked whether he was interested in pursuing a full retail release for consoles rather than sticking to the limiting confines of XBLA, Schaefer replied, "We would absolutely consider that." However, no formal discussions with any prospective publishers have yet been held. " Det burde så absolutt presiseres. XBLA er ikke nevnt i artikkelen. Huff, Gamer! 1 Lenke til kommentar
CREDiBLE Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Burde kanskje presiseres at dette ikke handler om konsollen i det hele tatt. Det han snakker om er at spillet blir for stort for begrensinga Microsoft har satt på XBLA titler. Huff, Gamer! Hahaha, priceless eksempel på artikkel som er et resultat av dårlig og lite kritisk kildebruk. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Er vel bare snakk om tid før de dropper PC for konsoll. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Var bare snakk om tid før en tulling foreslo det. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Virkelig? Hvis Torchlight 2 er noe lik eneren så tviler jeg sterkt på at det blir et problem. Er jo masse re-hars av de samme områdene. ikke at jeg har peiling på å lage spill akkurat :o Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Torchlight 1 har en liten by, en liten dungeon og tre karakterer. Torchlight 2 har flere store byer, store områder mellom dem, en hel drøss dungeons og så videre. Aner ikke om vi får customization på karakterene, men det ville ikke undret meg. Kort sagt blir selve gameplayet i Torchlight 2 mer av det samme på samme måte som gameplayet i Diablo 3 bare er av det samme som i Diablo 1, men resten vil være mye, mye større og bedre. Endret 6. august 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Var bare snakk om tid før en tulling foreslo det. Tulling? Var ikke noe tull, gitt. I go'e gamle dar, så var utviklerne bare glad hvis noen syntes spillet var bra. Nå er det kun penger det handler om, okke som hvordan de tjener det. Fint med mye penger. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 I go'e gamle dar, så var utviklerne bare glad hvis noen syntes spillet var bra. Nå er det kun penger det handler om, okke som hvordan de tjener det. Fint med mye penger. Det er fremdeles noe utviklerne er glade for. Og det er denne generasjonen som har forårsaket dette siget etter penger og salg. Dagens grafikk koster penger og har ikke spillet ditt god grafikk, vil det ikke selge. Men heldigvis har det skjedd et stort skifte med indie-markedet. Akkurat nå er det et veldig vanskelig marked som er fragmentert rundt på PC, mobil, håndholdt og konsoll. Og i tillegg fragmentert oppdelt på de forskjellige medier. Ikke nok med det så har mobilmarkedet totalt endret på hva folk verdsetter spillpriser på. Å konkurrerer med priser ned til 5 kr pr. spill er ikke noe som er lett for en stor utvikler som trenger 500 kr per spill for å tjene penger. Og det er ikke så enkelt som å si at mobilspill er jo bare dårlig.. massemarkedet bryr seg ikke om det. Det er underholdning det står på - og hva man får for penger. Du skal lete lenge etter bedre pris på underholding enn mobilspill for tiden. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Var bare snakk om tid før en tulling foreslo det. Tulling? Var ikke noe tull, gitt. I go'e gamle dar, så var utviklerne bare glad hvis noen syntes spillet var bra. Nå er det kun penger det handler om, okke som hvordan de tjener det. Fint med mye penger. Spillbransjen har alltid handlet om å tjene penger, selv lenge før det fantes noe som het datamaskiner og spillkonsoller. Selv da hele spillbransjen bestod i å selge brettspill handlet det om å tjene penger. Den eneste forskjellen fra i dag og fra dataspillenes barndom er at spill er dyrere å lage nå, så de kan ikke ta samme risiko som før. Diablo og Torchlight har alltid vært på PC, så de vil ikke gå over til kun konsoll. Begge to kan selvsagt havne på konsoll senere for å tjene mer, men de er ikke så idiot at de overser PC-fansen. Da kunne Hollywood like gjerne ha laget Dark Knight Rises kun på arabisk uten teksting og kun gitt den ut i arabiske land. De ville ha tjent en god del, men å la folkene snakke engelsk og dermed nå hele verden er en no-brainer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå