Gå til innhold

Bugs med Dell u3011

Lunalotic

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt 2 bugs med U3011 i det siste som irriterer litt...

Lurer på om det faktis er en gjennomgående ting på alle Dell skjermer, lister dem opp ihvertfall, om noen har noen smarte løsninger så fyr i vei :)

1. Bytte til HDMI input (med hd sending fra dekoder) fra DVI (pc) og tilbake lager ett minibilde av desktoppen på PC'en som blinker på DVI sourcen. Signaler med lavere oppløsning en 1080p via HDMI skaper ikke disse problemene.

Eneste måten og fikse er og skru skjermen av og på.

2. Kjører PC'en igjennom DP for og løse problem 1 , Windows Sleep mode (for skjermen) aktiveres etter 10 min og du får ikke lenger signaler igjennom DP. Løsning dra DP inn og ut av pc'en eventuel restart av hele pc'en.

Løsning slå av Sleep mode (ikke helt gjennomtestet enda)

Litt irriterende, er det produksjonsfeil ute og går her eller ?

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken revisjon av skjermen har du? Er den kjøpt nylig, og i så fall hvor? Er i markedet for en slik skjerm selv, så det kan være greit å vite... Nyere revisjoner har visstnok rettet opp enkelte bugs og problemer, selv om jeg ikke kjenner til disse problemene du beskriver.

1. Du sier at det kommer et minibilde, er det samme som skjer hvis du bruker PiP (Picture-in-Picture)? Høres ut som en rar bug...

2. Kan det hende at Windows (antar at du bruker det) velger en annen utgang når den våkner fra sleep mode? Mener å huske at jeg har opplevd noe lignende tidligere...

Lenke til kommentar

Hvilken revisjon av skjermen har du? Er den kjøpt nylig, og i så fall hvor? Er i markedet for en slik skjerm selv, så det kan være greit å vite... Nyere revisjoner har visstnok rettet opp enkelte bugs og problemer, selv om jeg ikke kjenner til disse problemene du beskriver.

1. Du sier at det kommer et minibilde, er det samme som skjer hvis du bruker PiP (Picture-in-Picture)? Høres ut som en rar bug...

2. Kan det hende at Windows (antar at du bruker det) velger en annen utgang når den våkner fra sleep mode? Mener å huske at jeg har opplevd noe lignende tidligere...

Er vel nyeste Rev, uten at jeg får sjekka akuratt nå (kjøpt ny for 2 uker siden).

Har ikke prøvd PiP, men er hovedbildet i miniformat i ett hjørne, med hovedbildet bak og miniformat bildet som blinker i hjørnet.

Angående DP porten, så kjører jeg en dekoder på HDMI porten, når jeg slår av dekoderen og HDMI porten går i sleep mode, "deaktiverer" den DP porten av en eller annen grunn.

Og slå sleep mode av i windows helt fungerer heller ikke, må fysisk slå av skjermen før jeg slår av dekoderen på hdmi, eller skifte til DP før jeg slår av dekoderen.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...