Gå til innhold

Kort vei til en godt betalt jobb... Hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå arbeidsledig, og aap pengene er ikke så gode.

Hvordan kan jeg finne en kort vei til en bra og godt betalt jobb?

Kort vei: ca. 1 år

Bra jobb: jobb som jeg kan klare, og det er: ikke pilot, ikke salg. Og jeg har ikke førerkort.

Godt betalt jobb: ca. Kr 30 000 mnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Hva med yrkesfisker? Bruk det ene året til å skaffe deg alt av kurs, så får du en greit betalt jobb.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Du har 30000 kr brutto per måned av å jobbe turnus som vekter. F.eks 1 uke nattarbeid 10 timer mandag til søndag, så 1 uke fri. Noen dager på kurs, og vips, kjempelett å få seg jobb. Det kan være alt fra å sitte i en bomstasjon eller bemanne et tomt objekt om natta. Noe en ape med folkeskikk gjerne kan klare.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har 2 kompiser som har hatt 1 fri år etter videregående. begge blir vektere nå. Skal visst være veldig godt betalt. Men krever mye arbeid og kan bli VELDIG kjedelig.

Jeg tror du kan få 30.000 utbetalt i mange vanlige bransjer, men alt kommer ann på hvor mye du gidder å jobbe i uken! Hvilke arbeidstider osv.

Enig med mange her, fisking er jo helt konge. vil bli fisker selv!

Personlig har jeg nesten lik utdannelse som deg, bare at jeg går i lære nå.

Lenke til kommentar

Har 2 kompiser som har hatt 1 fri år etter videregående. begge blir vektere nå. Skal visst være veldig godt betalt. Men krever mye arbeid og kan bli VELDIG kjedelig.

Jeg tror du kan få 30.000 utbetalt i mange vanlige bransjer, men alt kommer ann på hvor mye du gidder å jobbe i uken! Hvilke arbeidstider osv.

Trådstarter snakker om brutto lønn på 30.000, ikke netto. Som mobilvekter på natt hadde jeg ca 30.000 per måned, og da har man fri halve måneden. Da hadde jeg heller ikke tillegget på nesten 9 kr som verdi, alarmstasjon og flyplassvektere har.

Lenke til kommentar

Trådstarter snakker om brutto lønn på 30.000, ikke netto. Som mobilvekter på natt hadde jeg ca 30.000 per måned, og da har man fri halve måneden. Da hadde jeg heller ikke tillegget på nesten 9 kr som verdi, alarmstasjon og flyplassvektere har.

har 45.000kr brutto. 3 veker fri og 2 veker jobb. timelønn på nesten 300kr. elektriker med skipserfaring. jobb på rigg ved kai med offshorelønn. bruttolønn for 5 rotasjoner= ca 250.000kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...