Bang92 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei! Jeg lurte på om det var noen her som har tips om hvordan jeg bør gå frem for å få praksis/jobb som journalist i en lokalavis? Gikk ut av vgs nå i juni og er klar for å søke til høyere utdanning, men føler jeg heller vil finne ut hvordan yrket er i praksis og lære mer om det, før jeg eventuelt starter på en journalistutdanning. Er dette noe som er vanlig/mulig å gjøre rett etter videregående? (Studiespesialisering) Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 noe jeg ville gjort er og sjekke lete litt rundt på www.vilbli.no og eventuelt hva det står hva du kan gjøre videre etter din utdanning , Eller ta kontakt med en lokalavis eller en større avis som VG og spørre og grave litt om hva slags utdanning som må til for og bli ønsket yrke , Hvis ikke så har du jo noe som heter oppfølgningstjenesten som kan svare på flere spørsmål om utdanning , Men først og fremst ville jeg kontaktet en avis for og spørre åssen det fungerer og om evntuelt det er noe mulighet for og dra til redaksjonen / trykkeri eller hva som må være av interesse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå