Gå til innhold

Diverse Ekstra Ting til Stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Hallo =)

Jeg sitter litt rundt på nette og ser etter forskjelige ting til dataen min men vet egentlig ikke hva jeg leter etter'

Jeg tenkte egenlig bare og kjøpe noen ekstra ting til pcen som er kjekt og ha

Eks lydkort eller netverkskort eller noe , Jeg vet ikke hva som kan gjøre dataen noe særlig bedre egentlig men jeg har noen få kroner til overs som jeg tenkte og bruke bare til sånne småting og opgraderinger til dataen

ikke noe så stort som et nytt skjermkort men det som er nevnt over

Noen ``Dingser`` dere har og anbefale ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet egentlig ikke , Jeg har plass i pcen og jeg vil at den skal være brukt av ett eller annet som kan være nyttig selvom jeg egentlig ikke trenger det =)

hehe som for eksempel et lydkort eller noe i den duren . vet egenlig ikke hva jeg skal putte inn der det er plass i pcen :p men vil ha noe der =D

Lenke til kommentar

Å handle ting du vet du ikke har bruk for er og vil alltid være penger ut vinduet, penger i dass eller hva du måtte ønske å kalle det. Dessuten kan det fort hende du faktisk får bruk for den plassen til noe annet nyttig, og da må du likevel fjerne det unyttige skrotet du har puttet inn der.

Dagens integrerte lydkort holder som oftest i lange baner for hvermannsen, så med mindre du er en lydfrik eller oppdager noe åpenbart "feil"/ikke tilfredsstillende med lydkvaliteten, synes jeg du bør holde deg til det du har.

Kanskje får du bruk for et WLAN-kort, om du ikke har det allerede? Om ikke nå, så i fremtiden? Eller kanskje du som meg plutselig oppdager at det integrerte nettverkskortet er defekt, og velger å sette inn et PCI-basert nettverkskort siden slikt er ganske rimelig og du slipper bryet med reklamasjon på hovedkort? Kanskje du får bruk for et TV-kort, slik at du kan få f.eks. Canal Digital-dekoderen rett inn på PC istedenfor TV? Bedre å holde av plassen til slikt enn å "bruke den opp" på ting du vet du ikke trenger.

edit: For ikke å snakke om at flere interne komponenter medfører dårligere luftflyt i kabinettet og dermed økt varmeutvikling, samtidig som det potensielt kan trekke ekstra strøm - noe som både er unødvendig, og kan tære på PSUen din om den er gammel og/eller svak.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

tv kort ja , Hmm

Jeg har hørt om det før men har aldri skjønt åssen det fungerer .

om du kunne forklart litt :p

Hadde vært deilig med tvn inn på dataen , Men koster det noe mere fra canal digital eller må jeg ha noen kobling til dekoderen på noen måte ?

Jeg vet ingenting om det der :p

Lenke til kommentar

Du må enten ha ekstern dekoder eller CAM-modul (for de modellene som støtter det) i tillegg. Du må også ha programkort med en eller annen abonnementsløsning for å få inn mer enn statskanalene.

I bunn og grunn er det en adapter som får maskinen din til å ta inn TV-signaler. Du vil trenge mer eller mindre det samme ekstrautstyret som om du skulle hatt en ekstra TV i huset.

Les her for litt grunnleggende om TV-kort

(jeg er dog ingen ekspert på området, foreslår at du kontakter en forhandler med konkrete spørsmål om hva du faktisk trenger, dersom det skulle være aktuelt)

Imidlertid var posten kun ment som forslag til hva du potensielt kan se et behov for i fremtiden. Det er ikke lett å uttale seg om nå, og hvis du en dag har bruk for noe helt annet enn et TV-kort er det kanskje dumt å investere i noe slikt nå og dermed "bruke opp" plassen. Og så var det igjen dette med plassforbruk, strømforbruk og intern luftflyt/varmeutvikling.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...