Niinja47 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hei. Jeg og en venn har bestemt oss for å begynne å lage kortfilmer, men vi trenger videokamera. Vi har lyst på en videokamera som er egnet til videoredigering, eller der bildene man tar opp er enkelt og sette over på pcen og redigere. Vi har tenkt å bruke Adobe After Effects C5 til redigering og trenger en kamera som er bra og filene lett kan bli overført til formatet som trengs til Adobe After Effects! Har dere noen forslag til hva vi kan kjøpe? Takk, Niinja47! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Er jo ikke videokamera som er ansvarlig på redigering... :!: Men kjøper du videokamera med Hardisk og ikke kassett er overføringen til data mye greiere. Hvilket kamera er avhengig av lommeboka. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Kamera med harddisk vil jeg nok ikke anbefale. De veier mer, bruker mer strøm, er utsatt for støt og generelt på vei ut av markedet. Du bør satse på enten HDV-kameraeer som bruker DV-kassetter eller et AVCHD-kamera som bruker minnekort. HDV Fordelen med HDV er at filene krever lite maskinkraft for å redigeres. De hakker ikke under redigering. Ulempen er at 60 minutter video tar 60 minutter å overføre til PCen. Husk å kjøpe FireWire-kabel i så fall. Dette følger ikke med kameraet vanligvis. Forslag til kamera: Nytt Canon HV40 eller brukt Canon HV30/20 AVCHD Fordelen med AVCHD er at overføringen går enkelt og raskt. Enten kobler du kameraet til via USB eller tar minnekortet ut og putter det i PCen. 60 minutter video tar bare 5-10 minutter å overføre. Ulempen er at dette formatet krever en kraftig maskin til redigering. Du må typisk ha 3 GHz quad core eller bedre. Forslag til kamera: Panasonic HDC-TM900, Panasonic HDC-TM700 Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Hmm. Jeg har bestemt meg å kjøpe kamera med minnekort, vil det da si AVCHD? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hmm. Jeg har bestemt meg å kjøpe kamera med minnekort, vil det da si AVCHD? Ja, alle AVCHD-kameraer jeg kjenner til har enten minnekort eller harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå