Gå til innhold

Demokratene

Demokratene  

40 stemmer

1. 1. Hva mener dere om Demokratene?

• Tvers igjennom dårlig politikk
    • Ikke bare dårlig politikk, men jeg kommer ikke til å stemme på dem
    • For ekstreme meninger
    • Jeg er i mot homofile ekteskap derfor stemmer jeg Demokratene.
      0
    • Jeg bare liker ikke demokratene.
      0
    • Jeg syntes demokratene har en god politikk.
    • Jeg liker dem ikke noe særlig, men heller Demokratene i regjeringen enn AP, SV og SP.
  2. 2. Hva mener dere om meningene som kommer frem på lydopptaket?

• Avskyelig
    • Helt greit å ha slike meninger, selv om de oppfordrer til vold og drap mot regjeringen
    • Ikke greit i det hele tatt, de burde ikke få lov til å drive med politisk aktivitet etter dette!
    • Jeg liker det ikke. Men for meg kan de godt fortsette. De blir nedstemt uansett etter dette...
    • Det er bra at folk sier meninga si, men dette er å gå forlangt.
    • Gode meninger. Dette støtter jeg fullt og helt!
    • Terror kan være en fin ting, for å bli kvitt sosialist-regjeringen og begå borgerlig statskupp
      0
    • Vi må kjempe i mot islamiseringa, snart er de flere enn oss, og de kommer til å styre landet vårt å gjøre nordmenn til slaver under sharia lover og alt det som verre er!
  3. 3. Er du redd for et nytt terror-angrep på norsk jord?

• Ja
    • Nei
    • Usikker. Men tror vi er trygge...
    • Usikker, men kan alt kan skje, når som helst.
    • Annet: (Vennligst skriv svaret i tråden)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det fyrste er det vel opplagt at ingen kommune har nokon reell sjanse eller risiko for å få ordførar frå Demokratene ette valet i haust? "Ordførerkandidat" er i dette tilfellet altså berre på papiret - i teorien, ordførarkandidat, ja.

For det andre må vel folk kunna forstå at dette er eit utsagn som denne personen står bak, ikkje heile det demokratiske partiet.

For det tredje, dersom utsagnet er ei ulovleg oppfordring til kriminelle handlingar eller brot på ein eller annan paragraf om respekt for statsleiinga, så er det klart at manen primært skal dømmast etter norsk rett. Men dei som bur i hans kommune, og som tek avstand frå denne haldninga, bør sjølvsagt lata vera å stemma på Demokretene i valet.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg mye meninger om Demokratene, annet at jeg oppfatter det som en minipari med en størrelse mellom Rødt og NKP (på motsatt side av skalaen).

Når det gjelder den "store saken" som ble blåst opp her i media, oppfatter jeg den noe annerledes enn folk flest. Jeg har ikke inntrykk av at de nissene sitter å planlegger noe, men heller sitter å fylleprater om noe de selvsagt aldri har tenkt å sette til live.

Jeg setter utsagnet i samme bås som fotballsupportere som "skulle most knærne til xxxx" fordi han er en kvalm klyse. Hva man uttaler på privat mellom "venner" trenger ikke alltid være så veldig fornuftig eller politisk korrekt - og jeg ser virkelig ikke poenget med å måtte svare for seg et år i ettertid.

Nå har ikke jeg og mine venner mange samtaler om å knerte regjeringen på julebord, men vi har gjerne hatt uanstendige samtaler rundt andre tema. Det kan være sære tema som går på alt i fra "Tenk å kaste tomater, egg og mel på intetanende folk i en dagligvare butikk! Hvor mange tror du vi hadde klart før vi hadde blitt stoppet? Hvor hadde det vært best å starte og hvilken butikk hadde vi fått flest kunder?".

Jeg setter selvsagt pris på at dette ikke trekkes frem i media dersom jeg har planer om å "søke en jobb" en gang i fremtiden. Det er uansett ikke noe jeg har store planer om å gjøre. Om noen i COOPs sikkerhetstjeneste sitter og saumfarer nettet, kan jeg forøvrig bekrefte at vi så for oss en OBS!-butikk måtte være best. Høyt under taket, og ekstremt mange kunder - gjerne i juletider. Egg og tomater fra oven ville gjøre avsendere vanskelig å spore. Vi ville startet omtrent med inngangen, men hamstret mel og egg på forhånd i en handlevogn.

Lenke til kommentar

Apropos Sovehest sin kommentar:

Det er typisk for TV2 og gå laus på alle litt alternative parti som kan utfordra FrP på heimebane, slik f. eks. Demokratene faktisk kan. Dersom Sovehest har rett i sin analyse er heile saka omtrent lik ei fjør som har vorte til fem høns.

Om nokre FrP-arar sit saman og er litt lausmunna, så vert det derimot neppe hovudsak hjå TV2, sjølv om det faktisk er meir interessant kva FrP har føre seg, sidan partiet er mykje større enn DEmokratene og har mykje meir politisk innverknad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...