FpsStu Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Leste i Pc world i utgaven der de testet dvd brennere at dvd- formatet kanskje var på vei ut... etter å ha lest dette, bestemte jeg å gå for Nec 1100 med + format... Etter å blitt eier av en nec 1100 dvd+r/rw brenner så begynner jeg å se etter billige dvd plater... men problemet er at det virker som om dvd- IKKE er på vei ut, kanskje tvert imot... Og virker som om det er dårlig med dvd+ format plater... Kan det hende at Pc world skrev feil, og mente å skrive at DVD+ var på vei ut? eller stemmer det de sier? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Leste i Pc world i utgaven der de testet dvd brennere at dvd- formatet kanskje var på vei ut... etter å ha lest dette, bestemte jeg å gå for Nec 1100 med + format... Etter å blitt eier av en nec 1100 dvd+r/rw brenner så begynner jeg å se etter billige dvd plater... men problemet er at det virker som om dvd- IKKE er på vei ut, kanskje tvert imot... Og virker som om det er dårlig med dvd+ format plater... Kan det hende at Pc world skrev feil, og mente å skrive at DVD+ var på vei ut? eller stemmer det de sier? Tja, jeg vet ærlig talt ikke, men dvd+ er ett bedre format, og visstnok billigere/lettere å produsere for høyere hastigheter, men jeg vet ikke om dette er sant. Egentlig håper jeg dvd- er på vei ut så har vi bare ett format. AtW Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Denne artikkelen forstod jeg slik at det ikke var så nøye med hvilket format man valgte, men at det lønte seg å gå for en multiformat-brenner. Dvr-r formate er det eldste, mens + er det mest avanserte. Jeg har også lagt merke til at prisene på - plater er rimeligere enn + plater for tiden. Enkelte har spådd at +platene skulle bli billigere enn - på sikt da de visstnok var billigere å produsere, men foreløpig har det ikke slått til. I og med at både Microsoft implementerer støtte for dvd+r i kommende OS, og at flere store brennerprodusenter (F.eks Plextor) satser på + vil det sikkert ende med + til slutt. Det at til og med Pioneer som satset utelukkende på - nå har lansert en multiformat brenner skulle også tyde på det. Selv kjøpte jeg en Pioneer dvd-r brenner i februar, og er fornøyd med den. Blåser en lang marsj jeg i hva formatet heter så lenge det spiller i stuespilleren og i dvd-rom`en. www.brenner.no har rimelige plater, men utvalget er noe større på minus-formatet. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Har stort sett samme synspunkt som Muffinman. I og med at +formatet er "bedre" enn -formatet, tror (og håper) jeg nok det kommer til å sjalte ut dvd-r etterhvert. Vi er alle tjent med å enes om ett format. Grunnen til at + plater er noe dyrere ennå er vel at det er først det siste halvåret at dette formatet har tatt av. Det er fremdeles flere som bruker dvd-r mener jeg, og dermed er markedet større og plater kan selges billigere. Dette kommer nok til å endre seg om kun kort tid, da de fleste ferdig-pc'er idag kommer men dvd+r brenner og utbredelsen blir større. Jeg kjøpte nylig en ren 4x dvd-r brenner og er meget fornøyd med den. Grunnen til at jeg valgte denne er at den duger til mitt bruk. Platene kan spilles av alle plasser jeg har prøvd, og de var langt billigere enn dvd+r. Når hastigheten øker til kanskje 12X eller 16X for Dvd+r brennere, og platene blir billigere enn de til dvd-r, skal jeg kjøpe en ny. Inntil da duger den jeg har meget godt. Lenke til kommentar
Zaitan Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Kvalitet er ingen garanti for at et format utkonkurerer et annet. Se på vhs vs. beta - vhs vant på tross av at beta var et bedre system teknisk. Utbredelsen vil avgjøre hvilket format som vinner, noe som dvd- foreløpig har et forsprang på da de var først. Imidlertid ser det ut til at dvd+ kommer mer og mer, så ingenting synest avgjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå