Rusher Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Hei! Jeg er ute etter ett program som kan ta backup av en mappe på min maskin, eller dvs laste\synkronisere den mappen mot FTP serveren min. Helst noe som kjører bakgrunnen, slik at jeg slipper gjøre noe som helst i det daglige. At det er gratis gjør heller ingenting Til Windows Endret 4. august 2011 av Rusher Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Om du vil ha en helt enkel kopiering til en FTP-server kan du bruke 'Planlagte oppgaver' i kontrollpanelet til å starte en FTP kommando. (Legg også en link til fTP-skriptet på skrivebordet slik at du kan kjøre det manuellt også) FTP -s:skriptfil.txt ---- skriptfil.txt ---- open ftp.minserver.com brukenavn passord bin prompt mput *.* ---- sluttskriptfil ---- bin - slår om til binære filer. prompt - slår av spørsmål om å kopiere fila for hver eneste som dekkes av *.* mput - 'Multiple put' Du kan også bruke 'lcd' for å skifte til annen katalog lokalt, og 'cd' for å skifte til annen katalog på server. Evt. start ftp og skriv 'help' for å finne ut hvilke kommandoer som er tilgjengelig. kjører du ftp -? får du hjelp med kommandolinjeparametrene. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Okay, hva vil så skje dagen derpå når den kjører pånytt, vil den da laste alt over, eller laster den da bare de filene som ikke er på serveren? Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Den der vil kopiere over alle filene på nytt, ja... Finnes sikkert flere FTP-klienter som kan settes opp litt bedre. Dette var bare et eksempel på hvordan det kunne løses, helt uten tilleggsprogrammer. Om du 'kapsler det inn' i ei batch-fil som f.eks kopierer alle endrede filer inn i en spesiell katalog, og deretter kjører ftp-kommandoen mot den katalogen, og så evt. tømmer katalogen etterpå, så begynner det å ligne noe. Men da bør man nok redirigere tatusmeldingene fra FTP vha. '>' til ei tekstfil som man etterpå kan søke igjennom for feilmeldinger. Når eg tenker meg om, kansje like godt å sjekke download.com ;-) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Ja tror nok det Men finnes så mye rart, så greit å få noen tips om programmer som fungerer greit! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Cobian. http://www.cobiansoft.com/cobianbackup.htm Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Cobian fungerte prikkfritt! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå