RAK-foto Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Hei alle sammen der ute. Jeg synes det er rimelig laber deltakelse på Augustfesten inntil nå. Synes kanskje vi kunne bidra litt mere her. Og - hvor er alle dere gamle digiter? Har dere ikke kommet i gang ennå? Bilder til Augustfesten foreløpig: Dag 1 = 8 bilder Dag 2 = 8 bilder Dag 3 = 4 bilder Dag 4 = 3 bilder Dag 5 = 1 bilder Dag 6 = 4 bilder Dette er litt av en FEST - nå er vi nede i 1 bilde!!! Synes kanskje det hadde vært litt mere interessant og lærerikt om det hadde vært en del flere med. Jeg og noen andre venter. RAK-foto Endret 6. august 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
Carina Hedegaard Frey Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hadde bare såvidt oppdaget at det ene bildet mitt kunne vært med i Augustfesten. Men var ikke helt sikker da jeg la ut bildet. Da jeg vurderte det litt tenkte jeg det kunne legges inn i den kategorien også. Men det var ikke mulig å endre på dette i ettertid, om man ikke gjorde det i opplastingsøyeblikket. Men jeg har kanskje et bilde som kan legges til Augustfesten senere? Ellers er jeg enig i at det er morsomt at det skjer litt forskjellige aktiviteter her i tillegg til temadager Tenker dette blir noe flere "gamle digiter" vil hive seg med på, når man venner seg til tanken.. Nye systemer, og nye tankesett vet du, tar nok litt tid å innarbeide ( snakker gjerne mest for meg selv her men...)Kommer sterkere tilbake Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Hadde bare såvidt oppdaget at det ene bildet mitt kunne vært med i Augustfesten. Men var ikke helt sikker da jeg la ut bildet. Da jeg vurderte det litt tenkte jeg det kunne legges inn i den kategorien også. Men det var ikke mulig å endre på dette i ettertid, om man ikke gjorde det i opplastingsøyeblikket. Men jeg har kanskje et bilde som kan legges til Augustfesten senere? Ellers er jeg enig i at det er morsomt at det skjer litt forskjellige aktiviteter her i tillegg til temadager Tenker dette blir noe flere "gamle digiter" vil hive seg med på, når man venner seg til tanken.. Nye systemer, og nye tankesett vet du, tar nok litt tid å innarbeide ( snakker gjerne mest for meg selv her men...)Kommer sterkere tilbake Det høres veldig bra ut det du sier her. Du kan jo dra med deg en del andre personer også til å delta. Angående det med forandring på bildene her - der tror jeg du kan slette bildet - for så å legge det inn igjen på nytt bare det er på samme dato - synes du skal forsøke det. Ellers så gleder jeg meg til at det kommer flere med på dette her. RAK-foto 1 Lenke til kommentar
Carina Hedegaard Frey Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hadde bare såvidt oppdaget at det ene bildet mitt kunne vært med i Augustfesten. Men var ikke helt sikker da jeg la ut bildet. Da jeg vurderte det litt tenkte jeg det kunne legges inn i den kategorien også. Men det var ikke mulig å endre på dette i ettertid, om man ikke gjorde det i opplastingsøyeblikket. Men jeg har kanskje et bilde som kan legges til Augustfesten senere? Ellers er jeg enig i at det er morsomt at det skjer litt forskjellige aktiviteter her i tillegg til temadager Tenker dette blir noe flere "gamle digiter" vil hive seg med på, når man venner seg til tanken.. Nye systemer, og nye tankesett vet du, tar nok litt tid å innarbeide ( snakker gjerne mest for meg selv her men...)Kommer sterkere tilbake Det høres veldig bra ut det du sier her. Du kan jo dra med deg en del andre personer også til å delta. Angående det med forandring på bildene her - der tror jeg du kan slette bildet - for så å legge det inn igjen på nytt bare det er på samme dato - synes du skal forsøke det. Ellers så gleder jeg meg til at det kommer flere med på dette her. RAK-foto Ja, tenkte tanken, men fikk raskt respons på bildet, så da føltes det helt feil å slette bildet, og kommentar, for så å legge inn på nytt... Men skal være litt mer bevisst neste gang 1 Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg er på ferie og sporadisk på nett via mobil og pc så fant at det desverre ikke passet meg denne gang, men er glad i en fest jeg, så kommer sterkere tilbake.... Lenke til kommentar
wasco Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Jeg tror grunnen til den labre deltagelsen kan ha flere årsaker. For min egen del blir det vanskelig å delta, fordi dette ikke er den måten jeg jobber på. For det første skal bildene være dagsferske, og for det andre skal det først og fremst legges vekt på komp og lys, og ikke så mye på etterbehandling. Dette med etterbehandling sier seg selv, da det ikke blir mye tid til den slags med et nytt bilde hver dag. Dette er dessverre det helt motsatte av den måten jeg liker å dyrke min hobby på. Jeg kan gå ut en dag og komme hjem med 3-400 eksponeringer, og så kan jeg bruke en uke på å gå igjennom disse bildene. Dernest bruker jeg MYE tid på etterbehandling og redigering, noe som tilsier at det blir vanskelig, for ikke å si umulig å legge ut et dagsferskt bilde hver dag. Og sist men ikke minst, så bruker jeg mye tid på å kommentere andres bilder her inne på Digit. Så dessverre, tiden strekker ikke til. Endret 5. august 2011 av wasco Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Jeg tror grunnen til den labre deltagelsen kan ha flere årsaker. For min egen del blir det vanskelig å delta, fordi dette ikke er den måten jeg jobber på. For det første skal bildene være dagsferkse, og for det andre skal det først og fremst legges vekt på komp og lys, og ikke så mye på etterbehandling. Dette med etterbehandling sier seg selv, da det ikke blir mye tid til den slags med et nytt bilde hver dag. Dette er dessverre det helt motsatte av den måten jeg liker å dyrke min hobby på. Jeg kan gå ut en dag og komme hjem med 3-400 eksponeringer, og så kan jeg bruke en uke på å gå igjennom disse bildene. Dernest bruker jeg MYE tid på etterbehandling og redigering, noe som tilsier at det blir vanskelig, for ikke å si umulig å legge ut et dagsferskt bilde hver dag. Og sist men ikke minst, så bruker jeg mye tid på å kommentere andres bilder her inne på Digit. Så dessverre, tiden strekker ikke til. Hei igjen Dette var vel det svaret jeg hadde ventet meg - ihvertfall fra oss gamle digitere. Vi har foto som en hobby - og når man skal ta et bilde hver dag - da blir det i mine øyne bare mas. Jeg tror - og håper - at det jeg forsøker å få i gang her nemlig: MÅNEDENS BILDE (med eventuelle premier) hadde passet oss digiter mye bedre enn disse festene. Jeg forventer og håper på en stor deltakelse her på denne tråden slik at det er flere enn oss som har denne meningen. RAK-foto 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei alle sammen der ute. Jeg synes det er rimelig laber deltakelse på Augustfesten inntil nå. Synes kanskje vi kunne bidra litt mere her. Og - hvor er alle dere gamle digiter? Har dere ikke kommet i gang ennå? Bilder til Augustfesten foreløpig: Dag 1 = 8 bilder Dag 2 = 8 bilder Dag 3 = 4 bilder Dag 4 = 3 bilder Synes kanskje det hadde vært litt mere interessant og lærerikt om det hadde vært en del flere med. Jeg og noen andre venter. RAK-foto Synes ikke noe om dette opplegget, av den enkle grunn at det legger alt for store begrensninger på "normal" aktivitet på Bildekritikken. Hadde det f.eks. vært et tiltak uavhengig fra alt det andre og som ikke f.eks. går ut over kvoten på 1 bilde pr. kalenderdag, ja da hadde det kanskje fristet... Tror heller det ikke passer så godt inn i vår hverdag mht. å måtte ta bildet på de/de bestemte dagene heller. Men greit nok for de få som deltar sikkert.... Det holder med Temadagen for min del iallefall.... Noe annet som har vært nevnt flere ganger her inne er f.eks. Månedens bilde, DET hadde vært noe det.... ] Hei igjen Dette var vel det svaret jeg hadde ventet meg - ihvertfall fra oss gamle digitere. Vi har foto som en hobby - og når man skal ta et bilde hver dag - da blir det i mine øyne bare mas. Jeg tror - og håper - at det jeg forsøker å få i gang her nemlig: MÅNEDENS BILDE (med eventuelle premier) hadde passet oss digiter mye bedre enn disse festene. Jeg forventer og håper på en stor deltakelse her på denne tråden slik at det er flere enn oss som har denne meningen. RAK-foto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Jeg tror nok at en stor begrensing ligger i hvordan kvotesystemet er idag. For at festen skal fungere så må man kunne poste senere og uten at bildet går på bekostning av den daglige kvoten. Jeg er på etterskudd; så jeg legger bilder inn på prøverommet de dagene jeg er for sent ute. Denne helgen er jeg på Notodden, og bildene herfra rekker jeg ikke å gjøre klare for søndag, eller mandag. Endret 5. august 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
wasco Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hei igjen Dette var vel det svaret jeg hadde ventet meg - ihvertfall fra oss gamle digitere. Vi har foto som en hobby - og når man skal ta et bilde hver dag - da blir det i mine øyne bare mas. Jeg tror - og håper - at det jeg forsøker å få i gang her nemlig: MÅNEDENS BILDE (med eventuelle premier) hadde passet oss digiter mye bedre enn disse festene. Jeg forventer og håper på en stor deltakelse her på denne tråden slik at det er flere enn oss som har denne meningen. RAK-foto Månedens bilde - det er jeg med på Og premien - det bør være en aften på byen med Katrine Moholt 2 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Nå har jeg tenkt å delta som pingle denne gang, så det vil komme opp et par bilder i løpet av helga. Slik jeg ser det, er April, Juni og Oktoberfestene de "viktige" festene for min del. Det fungerer ikke optimalt denne gangen, men det bør være spikret og klart et solid og vanntett opplegg for Oktoberfesten, hvis det skal arrangeres opp mot digit. Endret 5. august 2011 av KSunhill Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg tror grunnen til den labre deltagelsen kan ha flere årsaker. For min egen del blir det vanskelig å delta, fordi dette ikke er den måten jeg jobber på. For det første skal bildene være dagsferkse, og for det andre skal det først og fremst legges vekt på komp og lys, og ikke så mye på etterbehandling. Dette med etterbehandling sier seg selv, da det ikke blir mye tid til den slags med et nytt bilde hver dag. Dette er dessverre det helt motsatte av den måten jeg liker å dyrke min hobby på. Jeg kan gå ut en dag og komme hjem med 3-400 eksponeringer, og så kan jeg bruke en uke på å gå igjennom disse bildene. Dernest bruker jeg MYE tid på etterbehandling og redigering, noe som tilsier at det blir vanskelig, for ikke å si umulig å legge ut et dagsferskt bilde hver dag. Og sist men ikke minst, så bruker jeg mye tid på å kommentere andres bilder her inne på Digit. Så dessverre, tiden strekker ikke til. Hei igjen Dette var vel det svaret jeg hadde ventet meg - ihvertfall fra oss gamle digitere. Vi har foto som en hobby - og når man skal ta et bilde hver dag - da blir det i mine øyne bare mas. Jeg tror - og håper - at det jeg forsøker å få i gang her nemlig: MÅNEDENS BILDE (med eventuelle premier) hadde passet oss digiter mye bedre enn disse festene. Jeg forventer og håper på en stor deltakelse her på denne tråden slik at det er flere enn oss som har denne meningen. RAK-foto Premier litt uhøytideligt ros,samt at noe skjer fra redaksjonens side her, er det som må på plass for og få opp engasjemang, med en klar fast styring av det helle,eller kommer det til og rulle å gå som på gamle digit,kjenner alt eg begjyner og bli litt lei av sidene som bare ruller med mange nye bilder hver dag,uten noe støre mål og meining,opprette nye tema dager osv er vel og bra,men hva med alle bildene som alt er der,hva med en påskjønelse for beste naturbilde/macro/Komposisjon osv,mulighetene er mange,ikke at eg tror eg noen gang vil nå opp ved noe av dette med så mange flinke her inne,men det ville vert kjekt å følge med andres bilder. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Hei alle sammen der ute. Jeg synes det er rimelig laber deltakelse på Augustfesten inntil nå. Synes kanskje vi kunne bidra litt mere her. Og - hvor er alle dere gamle digiter? Har dere ikke kommet i gang ennå? Bilder til Augustfesten foreløpig: Dag 1 = 8 bilder Dag 2 = 8 bilder Dag 3 = 4 bilder Dag 4 = 3 bilder Dag 5 = 1 bilder Dag 6 = 4 bilder Dette er litt av en FEST - nå er vi nede i 1 bilde!!! Synes kanskje det hadde vært litt mere interessant og lærerikt om det hadde vært en del flere med. Jeg og noen andre venter. RAK-foto Ja, da har interessen tatt seg opp litt igjen - i dag blir det ca. 4 bilder som er med på festen, men det positive er at det har blitt endel kommentarer på et par av dem ihvertfall. RAK-foto Lenke til kommentar
Terje Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Nå har jeg tenkt å delta som pingle denne gang, så det vil komme opp et par bilder i løpet av helga. Slik jeg ser det, er April, Juni og Oktoberfestene de "viktige" festene for min del. Det fungerer ikke optimalt denne gangen, men det bør være spikret og klart et solid og vanntett opplegg for Oktoberfesten, hvis det skal arrangeres opp mot digit. Enig her. Vi kan f.eks. lage en egen diskusjonstråd for aktivitetene som opprettes med kommentarfelt lik det vi ser under bildene inne på aktivitetssiden. Da får man på en god måte samlet all diskusjon rundt en aktivitet her. Videre har vi snakket om muligheten for egne kvoteregler for diverse aktiviteter, at man kan laste opp bilder i etterkant etc. Hvis det skal være lov å laste opp flere bilder per dag som en følge av dette blir det et spørsmål om hvorvidt disse bildene skal gjøres synlig i "Bildekritikk", eller om de kun skal vises inne på aktivitetssiden. Under opplastingsprosessen bør vi kanskje også gjøre retningslinjene for eventuelle aktive aktiviteter mere synlig, slik at man lett kan lese litt om aktiviteten før man knytter et bilde til det. Lenke til kommentar
Jane Bjerkli Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Fest? Hvor da? Hilsen Jane Treig Lenke til kommentar
Terje Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Se "Nåværende og kommende aktiviteter:"-listen på forsiden av digit.no :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg