Nitram96 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ja, da tenkte jeg at siden så mange andre hadde lagt ut volvo prosjektene sine her, så får vel jeg gjøre det også Kjøpte meg en Volvo 240 GL for 6 lapper for en liten stund siden, og siden jeg ikke er gammel nok til å ta lappen enda så blir det til at den får en aldri så liten ''overhaling'' hvis man kan kalle det, det Har ikke tenkt å lage noen lang intro på dette, så derfor går vi rett på sak! Ting som skal gjøres: -Sveise rust -Fikse eksosanlegg -rette noen bulker -Skifte bremseklosser, -skiver, -bremsesko. -Skifte støtdempere + fjærer -Sveise mer rust -Skifte seter -skifte baklykter -Sveise litt rust til! Også litt ekstra som muligens blir gjort: -Spoiler -Bodykit -Nytt høyttaler-anlegg -Senking -motortrimming Sikkert annet som kommer på etterhvert Annonsebildet: Hjemme på gardsplassen: Fått den inn i garasjen: Chrome-lister er allerede på: Rust Skal på biltema i morgen, så da blir det sikkert noen godsaker der PS. Noen av bildene har litt dårlig kontrast... De er tatt med mobil Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Ser bra ut dette. Men hvorfor chrome lister? En hvit 240 ser mye "barskere" ut med svarte lister. Og bodykit? Spoiler? Blir som å sminke en gris spørr du nå meg. En 240 er alltid penest orginal, med senk og noen pene felger. Eneste bodykittet som passer seg bra på formen til 240 er Bross, her på 245'n til en "bekjent" fra VCCN: Ang. vinge så vil eg annbefale 850R vinge, eller Grp A vinge. Sorry for at eg var litt imot planene dine ang akkurat det her, men litt kritikk er alltid bra på et prosjekt. Gjorde selv en STOR bom på mitt oppussings prosjekt, som forøverig er på forumet her, det var en 945 som fikk styling.. Det ble langt ifra forventet resultat, og endte med orginalfanger igjen etter et par uker Men uansett, lykke til med prosjektet, kommer til og følge med på dette! Endret 4. august 2011 av Mr. Myhre Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Takker for tipsene! Men tror ikke jeg får gjort så mye i dag uansett Moste pekefingeren i bildøra, så den er litt blå Men skal se hvor langt jeg kommer! PS. Bør jeg kjøpe orginale dempere, eller senk? (40-40) Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Takker for tipsene! Men tror ikke jeg får gjort så mye i dag uansett Moste pekefingeren i bildøra, så den er litt blå Men skal se hvor langt jeg kommer! PS. Bør jeg kjøpe orginale dempere, eller senk? (40-40) Vis du vil senke bilen, så er det ikkje demperene som bestemmer høyden, det er fjærene. Og de eneste fjærene du får godkjent på Volvo soms enker 40/40 er vel Lesjofjørs(Tror det skrives sånn ), og om du skal senke, så vil eg annbefale kortere dempere også, blir bedre og kjøre med det. Bilstein har noen kortere dempere, de koster MYE, men er helt klart verdt prisen. Har kjøpt det til alle mine Volvoer, og kommer til og fortsette me det. Se etter disse demperene på pedersen racing feks. Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Har vært på biltema i dag, og kjøpt endel saker Dempere Fjærer Bremsesko Bremseskiver Bremseklosser Sandpapir, til pussing av rust Fikk dessverre ikke kjøpt senk, men det får man vel ta senere Godsakene Litt stuff som pappa hadde etter sine volvoer Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Fikk da satt på bremseskivene, bremseskoene (til håndbrekk) fjær og demper på høyre side bak i dag. Har ikke fått gjort så mye i dag fordi jeg har ''motorsaget'' i noen timer, samt. kjørt litt båt Men jeg fant ikke bremseklossene, så jeg fikk ikke satt på kaliperen i dag Men i morgen skal jeg gjøre litt mer undersøking Slik ser det ut for øyeblikket: Pappa var å kjøpte noen, fjærstrammere på bilxtra, + Att han hadde med noen flere saker Div. lyskastere, gulvmatter, ledninger og noen brytere Har også begynt såvidt å pusse rust Endret 6. august 2011 av Nitram96 Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Den siste tiden nå har jeg fått satt på demper og bremsesko på venstre side bak. På høyre side har jeg pusset ned rust rundt hjulbuen, og grunnet Kan hende jeg ikke får gjort så mye en kort tid fremover, siden jeg har mye annet å gjøre! Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Da er jeg ferdig bak, samt. som jeg har byttet grill til en med chrome på Synes det ser litt finere ut Også har jeg fått tak i lovlige baklykter... (Ikke hel-røde ) +Att jeg har vasket den Stay tuned 4 more Endret 26. august 2011 av Nitram96 Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hvordan går det? Fin bil, men hvorfor kromlister på hjulbuene...? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hvordan går det? Fin bil, men hvorfor kromlister på hjulbuene...? Heter rustskjermer 1 Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jaha. Stor effekt? Synes det så sært ut.. Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jaha. Stor effekt? Synes det så sært ut.. Chromelist på hjulbuene KAN være pent, om bilen har den rette stilen for det. Men det er ALLTID mye rust bak disse listene. Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Går flott her Sliter litt med å få av dempere forran men... Hvorfor chrome lister aner jeg ikke, men de var med da jeg kjøpte, så... Det er heller ikke så mye rust under dem, bare på hjulbuene bak Har pussa og grunna dem så det er ikke noe fare Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 DA!! Er bilen ute og ruller igjen Har fått bytta fjærer, dempere, bremseklosser og skiver rundt hele, så nå er det bare rust som er igjen, før stylinga begynner :D Kan nok hende jeg kjøper litt stuff før all rusta er tatt... Har bursdag, mandag neste uke (den 19) Men er denne sub'en noe å satse på?: http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10115&prodid=2122 Er det litt mye? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Holder det ikke med en tolver? Koster jo en tredjedel og.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Et tips: Alle Volvoer lagd før 2000 ser ut som brødbokser på hjul med styling annet enn felger og senk. En liten leppe foran kanskje, men ikke mye mer. En fin farge, grom lyd til grom motor er heller ønskelig om du vil vite min mening Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Holder det ikke med en tolver? Koster jo en tredjedel og.. 12''? Fant en 10'' på bilxtra med 15-1600W. Er det litt mye til en 10''? Kan sikkert se etter noen 12'' også Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Ja, da har jeg tenkt til å kjøpe litt styling/tuning, hvis pengene strekker til Bl.a: Baklamper m. hvite blink: 2.300,- Gruppe A vinge, 1.690,- Komplett 3'' eksosanlegg: 5.195,- Konisk JR. Sporstfilter (blått): 580,- Pakketilbud m. senkesett og dempere: 7.250,- Blått silikonslangekit: 799,- Komplett 'bross' bodykit: 4.500,- = 22.314,-!!! Er det verdt det, spør jeg da...? Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Ja, da har jeg tenkt til å kjøpe litt styling/tuning, hvis pengene strekker til Bl.a: Baklamper m. hvite blink: 2.300,- Gruppe A vinge, 1.690,- Komplett 3'' eksosanlegg: 5.195,- Konisk JR. Sporstfilter (blått): 580,- Pakketilbud m. senkesett og dempere: 7.250,- Blått silikonslangekit: 799,- Komplett 'bross' bodykit: 4.500,- = 22.314,-!!! Er det verdt det, spør jeg da...? Er veldig enig i mange av tingene du vil kjøpe, bortsett fra et par. - Hva i huleste skal du med 3" eksos når du sitter med en 2,3 liter 4 sylindret dråg på 114hk? - Silikonslagekit, samme som over, lite vits i og pimpe en orginal kjedelig motor. MEN, om du skal bytte til noe kraftigere motor, B230FT eller FK, evt. dra til med en hvitblokk, så er eg enig i slangekitet og eksosen også! Og hvilke fjører og dempere får du i den pakken til 7.250,-? Endret 23. september 2011 av Mr. Myhre Lenke til kommentar
Nitram96 Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Ja, da har jeg tenkt til å kjøpe litt styling/tuning, hvis pengene strekker til Bl.a: Baklamper m. hvite blink: 2.300,- Gruppe A vinge, 1.690,- Komplett 3'' eksosanlegg: 5.195,- Konisk JR. Sporstfilter (blått): 580,- Pakketilbud m. senkesett og dempere: 7.250,- Blått silikonslangekit: 799,- Komplett 'bross' bodykit: 4.500,- = 22.314,-!!! Er det verdt det, spør jeg da...? Er veldig enig i mange av tingene du vil kjøpe, bortsett fra et par. - Hva i huleste skal du med 3" eksos når du sitter med en 2,3 liter 4 sylindret dråg på 114hk? - Silikonslagekit, samme som over, lite vits i og pimpe en orginal kjedelig motor. MEN, om du skal bytte til noe kraftigere motor, B230FT eller FK, evt. dra til med en hvitblokk, så er eg enig i slangekitet og eksosen også! Og hvilke fjører og dempere får du i den pakken til 7.250,-? Så da dropper jeg slangekit og eksosen, da Og det senkesettet: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&ProductID=19981&List=1 Vet ikke om det er med godkjenningspapirer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå