mbst Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hei, Bruker i dag Gjensidige som "totalbank". Har leilighetslån, lønnskonto, sparekonto og kort der. Benytter meg forøvrig av en Tekna-avtale. Gjensidige Bank innfører om et par uker begrensning i antall uttak fra sparekonto til 12 per år. Måten jeg bruker banken på er som følger: -Lønnskonto/brukskonto med Visa tilknyttet. Ved mottak av lønn overfører jeg noe over halvparten av månedens forventede forbruk til reservekonto, resten av forventet forbruk la jeg stå på lønnskotoen. Overskytende ut over forventet forbruk, inkl beløp til lån på leilighet etc, overføres til sparekonto. -Reservekonto. Se over. Grunnen til at jeg har denne, er for å ikke ha for mye penger stående på Visa-kort, i tilfelle kort-tyveri etc. Overfører penger fra reserve til brukskonto ved behov over feks sms. -Sparekonto. Herfra gjør jeg større faste trekk, som leilighetslån etc. Ved å organisere det slik, får jeg maksimalisert bløpet som står på sparekontoen, og trenger ikke bekymre meg for at det ikke skal være dekning til regninger. Dette har fungert enkelt og fint, men nå vil jeg altså måtte belage meg på å konvertere sparekontoen til en brukskonto med betydelig lavere rentesats, evt endre måten jeg organiserer økonomien på. Har kikket litt rundt, og funnet at Landkreditt ser ut til å dekke mine behov godt, med tilsynelatende gode betingelser. --Lurer på om noen har erfaring med bruk av Landkreditt, både som dagligbank og til boliglån etc. Noen innspill? Vil den fungere fint ihht mine behov? vh Martin Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Har selv hatt landkreditt som dagligbank i ca et år. Var ikke noe tull der, lett å få tak i kontaktpersonene og prisene er det ikke noe å klage på. Nå flyttet jeg lånet til dnb da de hadde bedre rente. Forøvrig er det vel ikke helt tenkt at man skal bruke sparekonto som regningskonto? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå