bigmac94 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 hei, lurte på om noen har noen idè til hvorfor min stasjonære pc føkker nettet vær gang jeg skrur den på. hvis jeg sitter med bærbaren går nettet slik det skal, men når jeg skrur på min stasjonære så klikker nettet på bærbaren og alle andre internettslukende elektriske ting i huset. lurer på hvorfor. dette sjedde etter at DSL boksen klikka slik at vi fikk en ny, men denne boksen hadde egen trødløs tilkoblingsmulighet så vi la vekk airlink 89300 routeren. kjøpte airlink 85300, en usb internett greie slik at jeg kunne logge meg på nett uten å legge en 30 meters kabel gjennom gulv og vegger. men etter vi fikk ny DSL/ router så har jeg problemer med å koble meg til den noen ganger + treigt nett så spørsmålet mitt er hvorfor min airlink 85300 ikke vil samarbeide med nextgentel??? har vært på LAN hos en venn en gang da jeg glemte kabelen, fant ut av at han hadde samme DSL/router boksen som vi har nå, og da ville usb-en sammarbeide. rare greier igrunn hadde vært morsomt å fikse dette problemet takk på forhånd Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg ville testet med noen andre instillinger for det trådløse nettverket - se om det gjør at problemet forsvinner - for det er jo tydeligivis noe halvveis inkompatabilitet mellom de to enhetene. Test til å begynne med en alternativ kryptering (eller bare for å teste til å begynne med - ingen kryptering). post screenshot av mulighetene du har for settings i ruteren for videre hjelp så vi kan foreslå hva annet du kan endre på om det viser seg å ikke ha noe å si hvilken kryptering som brukes. -Stigma Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ekstrapoeng for fargerik topic 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Høres muligens ut som den stasjonære setter opp for mange forbindelser for routermodemet. Du har vel ikke Zyxel P660? Tregt nett skyldes sikkert avstand + hindringer som fører til dårlig signal. Du kan jo sjekke ngtforum.net og se om det finnes oppskrift på bridge av routermodem. Da kan du logge på med Airlink 89300 igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå