The_Lobster Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei! Bare lurer på om det er mer jeg kan gjøre for å få høyere score i 3DMark 03. Har nå fått 2731 i 1024*768 32bit, med alle settings (aa/af) på standard. Det er da flere ting jeg lurer på. Jeg har hørt mye snakke om "skru av V-Sync". Er det "Wait for vertical sync" snakker om? Og jeg merka at i smartgraph, står agp speed på 4x og fastwrite off. Ville jo tro at det er 8x den skulle stå på? (litt indirekte: skal jeg bytte til 8x? og skal fastwrite på?). Dette er systemet mitt: (uklokket) Asus P4P800 Deluxe Pentium 4 2.4Ghz 800mhz FSB Sapphire Radeon 9500 Atlantis GeIL 512mb PC3200 Golden Dragon Series CL2 Gaaammel IBM 30.7gb 7200rpm Har installert DirectX 9b, og Catalyst 3.6 fra Sapphiretech sine sider. Er det noe andre drivere jeg burde ha? Takk i forveien! Oh, jeg lurte også på: det har vært mye snakk om softmodding av 9500 til 9500Pro (ikke til 9700), og at slik softmodding funker på alle 9500np kort. Er det korrekt? Mvh, Joachim Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 For lite eller mye.. who cares.. Vel, det er ikke meningen å være så negativ men jeg har totalt mistet troen på 3DMark03 som noe annet enn litt underholdende å se på. Grunnen til at jeg mistet troen på det er både det tullet med at de fikk noen millioner av nvidia for å holde kjeft om driver-juksinga og pga. en artikkel hos aceshardware som totalt slår bena under 3DMark sin troverdighet som ytelse-måler for spill. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Jo, Simen1, jeg er noe enig. Men var likevel "nødt" til å fyre opp 3DMark etter å ha sittet på en P3 600mhz, Ati Xpert Work Pro 99' 8mb siden 98... :wink: Jeg ønsker bare å vite om systemet yter det det bør, eller om noe er galt. Å skryte av en 3dmark score synes jeg er relativt dumt, da å ha en høy 3dmark score ikke sier stort annet enn at du har mye penger. (eeeller har en "grei" far, da) lol. Mvh, Joachim F. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Bruk heller 2001. Skal du ha høyest mulig score, sett anti-aliasing og anisotropic filtering til "application preference", det andre til "performance". Ang. softmod: Er minnebrikkene på kortet ditt i L-form eller på linje? Er det L-form kan det moddes til 9700, er det ikke til 9500pro. Men det er ikke garantert at det går bra, mange får artifacts etter å ha moddet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå