Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kontor/Pc/skrivebord

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter et bord som jeg kan ha som PC/Skrivebord. Etter mye titting har jeg ikke funnet noe jeg liker i noen butikker (foreløpig kun sett på nett). Har dog sett bilde av et bord jeg synes var meget estetisk og stilig.

Det er likt bord som på bildet jeg er på utkikk etter.

post-147792-0-02458900-1312482573_thumb.jpg

Er det noen som har tips til hvor man kan få tak i et/et lignende, og isåfall hva det koster?

Mvh

-wamp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Et par mnd siden dette, men jeg tenkte det kunne være aktuelt å skyte inn litt egenerfaringer med Jonas-bordet for de som lurer på det samme :-)

Hva med noe sånt fra IKEA?

Jeg har Jonas-bordet uten uttrekksplate, og jeg skal nå bytte det ut fordi det ikke er justerbart i høyden. Fra gulvet opp til benkeplaten er det 68 cm, noe som medfører at jeg må senke kontorstolen helt ned for å få armlenene under.

Vurderer dette selv: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19852113/#/S69806816/

+ Justerbar høyde

+ Utvidbart senere med flere benkeplater fra galant-serien

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det Galant-bordet, men med A-bein. Veldig fornøyd! Det har vært demontert og remontert mange ganger, men er fortsatt tight og fint.

Har også blitt brukt til hjemmekontor i et par år, men ser like fin ut ennå :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det Galant-bordet, men med A-bein. Veldig fornøyd!

Spm: På bildene på Ikea.no ser det nesten ut som at A-beina går utenfor benkeplaten når de justeres til nær maks høyde, noe som vil føre til at det f.eks. er vanskelig å sette det inntil veggen. Er det tilfelle?

kan du ikke bytte ut bena slik at du kan justere høyren på borplaten?

Vel, jeg har Jonas bordet med skuffeseksjon som fungerer som bordben på høyre side. Så det vil bli en del jobb å heve den gitt, ikke har jeg nevneverdige snekkerferdigher heller :-)

Lenke til kommentar

Spm: På bildene på Ikea.no ser det nesten ut som at A-beina går utenfor benkeplaten når de justeres til nær maks høyde, noe som vil føre til at det f.eks. er vanskelig å sette det inntil veggen. Er det tilfelle?

Jeg måtte gå ned og sjekke.. ;)

Skrivebordet mitt er justert til ca 70 cm. høyde, og da er bordbeina ca 5 cm. innenfor kanten av skrivebordet (om du skjønner). Jeg har for mye skrot stabla der nå til jeg jeg fikk testet i full høyde (og i tillegg er jeg for nøye på ting, så jeg måtte brukt lang tid til å juster meg tilbake til perfekt høyde) ;)

Forresten: Om du orker å regne på det, kan jeg gi deg følgende tall:

-Senter av beina er ca 27 cm unna hverandre oppe ved sargen

-Med høyde 68 cm er senter på beina ca 64,5 cm fra unna hverandre

Med dette kan vel den spesielt interesserte regne ut vinkler og så finne ut hvor langt beina kommer fra hverandre når de er i største lengde (90 cm).

Jeg gjetter på at IKEA har tenkt på dette, og at beina kommer sånn ca kant i kant med skrivebordet i full høyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...