AlwaysSomething Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Maskinen ble så varm at den selv skrudde seg av med et Poff. Da jeg skrudde den på igjen, var driverne til WiFi og LAN borte.. Brukte veiviseren for å opprette en ny LAN, men det stod bare at den ikke fant noen nettverkskomponenter (eller noe sånt).. Noen som har en idé? Maskinen er godt over to år, men det blir ny hvis jeg ikke får fikset internettet! Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Det samme skjedde med min pc men det var etter at strømmen gikk. Jeg reformatterte og innstallerte alt på nytt igjen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Maskinen ble så varm at den selv skrudde seg av med et Poff. Da jeg skrudde den på igjen, var driverne til WiFi og LAN borte.. Brukte veiviseren for å opprette en ny LAN, men det stod bare at den ikke fant noen nettverkskomponenter (eller noe sånt).. Noen som har en idé? Maskinen er godt over to år, men det blir ny hvis jeg ikke får fikset internettet! Enten er det bare snakk om å installere drivere korrekt på nytt - eller så er det snakk om at chippen for det trådløse kan ha røket. Jeg ville sjekket først og fremst om du finner enheten din for trådløst i device manager. Om de nikke viser der så er det ikke noe godt tegn... Du kan også - bare for å utelukke feil i windows - laste ned en gratis versjon av Ubuntu Live CD og bote cra CDen rett inn i Ubuntu (ingen installasjon). test om wifi er død der også eller om den da plutselig fungerer. -Stigma Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Etter at strømmen gikk hos meg fant jeg enheten i device manager, men sto at den var usertifisert(eller hva de kaller det). Gikk heller ikke å innstallere driver på nytt, men prøvde som Stigma sa, og testet med ubuntu. Der fungerte det fint, så da ble det reinstall av windows. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Etter at strømmen gikk hos meg fant jeg enheten i device manager, men sto at den var usertifisert(eller hva de kaller det). Gikk heller ikke å innstallere driver på nytt, men prøvde som Stigma sa, og testet med ubuntu. Der fungerte det fint, så da ble det reinstall av windows. Når det funker under Ubuntu så er det nok helt unødvendig å resintallere OS av den grunn. Vile bare slettet enheten helt fra systemet og latt OSet gjenoppdaget den på nytt (og så instalert driver). Det burde resette hele devicen og OSets forhold til den (dvs. ikke bare på drivernivå). -Stigma Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Åja. Er ikke så fryktelig kyndig innen det feltet der men takk for tipset! Skal huske det til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå