Anonym58508583 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) har et trådløst nettverk hjemme, men min stasjonære har ikke et trådløstkort Så jeg tenkte jo over å kjøpe en trådløs, med usb eller noe sånt. Men så hørte jeg at jeg kunne bruke en ruter som jeg har fra før, å ha den ved pc'n og koble til internett med den? Altså til den andre ruteren i huset. Altså bruke den ene ruteren, som en "receiver". Eller hva det er. Noen som har noe erfaring? hvordan jeg gjør det? Takker for raske svar! Det er en D-Link DI-524 Har en Jensen Scandinavia AIR:LINK 59300 også! Endret 4. august 2011 av Bendik1337 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Det er teknisk mulig, MEN... Du må entne ha en ruter med universal repeater mulighet (i praksis DD-WRT eller lignende custom firmware som fungerer på noen typer rutere). eller så må du ha støtte for WMS i ruteren - som i praksis er en funksjon for åkoble èn ruter mot en annen via trådløs grensesnitt. Problemet fra min erfaring med dette er at WMS er ikke støttet i alle rutere, plus at om det finnes WMS støtte så fungerer det ofte ikke ved mindre ruterene er av samme leverandør da det implementeres forsjellig noen ganger. Jeg kjenner ikke de spesifikke modellene til å si fra husken om en av de to mulighetene over kan brukes med dem - det må du nesten sjekke ut selv. Hvis ud bare skal bruke dette til internettaksess for en enkelt PC så er det dog en klumsete måte å gjøre det på. Du kan jo få like greit resultat med en enkel USB adapter. Kjøp deg en med antennemulighet så har du jo fleksibilitet til å takle de aller fleste signalforhold siden du bare kan bruke en bedre antenne om det er nødvendig (og evt. en USB forlengerkabel om du trenger å posisjonere den bedre enn når den bare kobles rett inn i PCen). Du kan få helt ok slike enheter for "ingenting" priser på ebay inkl. frakt: http://cgi.ebay.com/300M-USB-Wireless-LAN-Adapter-WIFI-802-11-b-n-g-Card-/220824548545?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item336a2b34c1 (obs typisk 2-3 uker frakt fra hongkong på slike ting) Du får dem også for 150-200kr fra norske butikker, med typisk frakt på 70-80kr. -Stigma Endret 4. august 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ingen av de to routerne du har støttes av DD-WRT, så da er det nok greit med en slik sak som Stigma linket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå