Gå til innhold

Problemer med nettverksadresse

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert blitt tatt opp endel ganger, men jeg føler jeg har prøvd endel forskjellig uten å lyktes med å få en stabil trådløs tilkobling.

Har en stk laptop som står koblet til router med kabel. Den fungerer utmerket.

Så har jeg en laptop som jeg bruker trådløst. Her har jeg problemer.

Trodde feilet satt i routeren, så skiftet routeren. Samme problem.

Har også testet med en usb-trådløs-nettverkskort-sender for å utelukke nettverkskortet /antennen i pc. Samme problem.

Følgende skjer:

Henter nettverksadresse.....................

Begrenset eller ingen forbindelse.

Har satt ip til automatisk. Prøvd alt av innstillinger 20mhz / 40 mhz. a, b ,g ,n nett. Osv osv osv.

Kan det være lurt å finne en egen ip adresse eller mac adresse? Vil noe sånt bli mer stabilt? Det er altså ikke noe galt med dekningen.

Andre forslag?

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du til og med prøvd å endre kanal den sender på? I stedet for auto kan f.eks prøve kanal 6 eller 11.

EDIT:

Er det andre ting som sliter med det trådløse nettet?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

det rare er at nå går det ikke ann å plugge den i med kabel heller. den vil ikke på! kun naboens trådløse som funker... nei, stort sett så går andre trådløse enheter greit syns jeg...

har prøvd å endre kanal.. har også prøvd alle mulige varianter av kryptering, samt å kjøre åpent nett. nå funker ikke det heller......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det du kan begynne med er og sjekke ip konfigurasjonen på begge maskinene dine med åpne cmd.exe i admin modus skriv ipconfig /all trykk enter.

sjekk att begge har følgende instilinger likt, Default Gateway, DNS Server, DHCP Server og Subnet mask er riktig på begge enhetene, Default Gateway og DHCP Server skal være satt til routerens ip addresse så lenge du ikke har andre enheter i netverket ditt som kjører de servicene da skal addressen peke mot ip deres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...