Gå til innhold

Balsam


  

72 stemmer

  1. 1. (GUTTER BARE) bruker DU balsam hver gang du vasker håret?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har godt over gjennomsnittet tykt haar, og för var det ogsaa rundt 50 cm langt, saa da maatte jeg bruke balsam for at det skulle bli mulig aa draa en haarbörste gjennom det. Naa er haaret mitt enten kort eller halvlangt, saa det duger med balsam en gang i blant.

 

Femi? Hvorfor tenker man paa det i det hele tatt? Som en klok kvinne en gang sa; du synes det er greit for en kvinne aa vaere maskulin, men ikke for en mann aa vaere feminin, fordi du mener det er nedverdigende aa vaere en kvinne.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg dusjer, selvfølgelig :)

 

Du ødelegger håret :(

 

Har gjort dette i mange år, og håret mitt er fint som bare det :)

 

Fint ja, men ikke sterkt :(

 

Jeg bruker en organisk sjampo og balsam, så jeg ser liksom ikke helt hvordan håret kan ta skade av det?

 

Håret vokser jo konstant også, så jeg ser ikke helt greia her.

Lenke til kommentar

De fleste dusjer vel daglig, og da vasker man jo håret. Så balsamen har vel ingenting med det å gjøre.

 

Kilder takk.

Jo, det er akkurat difor. Når du dusjar så vaskar du vekk vokslaget i hårbotnen. Balsamen legg seg som eit alternativ i botn for å unngå at hårbotnen tørkar ut. I tillegg har det ein effekt på hårstråene, som nevnt.

 

Det er same sak med resten av kroppen. Me produserer voks som ligg på huda. Den forsvinn når du dusjar, difor kan ein bruke body lotion for å gjenopprette fuktigheten. Som ein fuktighetskrem for hendene.

 

Kjelder finn du på nettet.

Lenke til kommentar

De fleste dusjer vel daglig, og da vasker man jo håret. Så balsamen har vel ingenting med det å gjøre.

 

Kilder takk.

Jo, det er akkurat difor. Når du dusjar så vaskar du vekk vokslaget i hårbotnen. Balsamen legg seg som eit alternativ i botn for å unngå at hårbotnen tørkar ut. I tillegg har det ein effekt på hårstråene, som nevnt.

 

Det er same sak med resten av kroppen. Me produserer voks som ligg på huda. Den forsvinn når du dusjar, difor kan ein bruke body lotion for å gjenopprette fuktigheten. Som ein fuktighetskrem for hendene.

 

Kjelder finn du på nettet.

Det er ikke riktig. Balsam har ingenting i hodebunnen å gjøre, til tross for at veldig mange tror det.

Grunnen til dette er at du vil frembringe flass, spesielt om du er utsatt for det. Det som skjer er hodebunnen blir oljete. Har man spesielt tørr hodebunn vil du antakeligvis ikke oppleve at hodebunnen blir overdrevet oljete, men sliter man med tørr hodebunn finnes det som sagt andre, bedre og mer målrettede alternativer.

Balsamens jobb er hovedsakelig å tilføre fuktighet der sjampoen har fjernet fuktighet, og å lukke skjellagene.

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke riktig. Balsam har ingenting i hodebunnen å gjøre, til tross for at veldig mange tror det.

Grunnen til dette er at du vil frembringe flass, spesielt om du er utsatt for det. Det som skjer er hodebunnen blir oljete. Har man spesielt tørr hodebunn vil du antakeligvis ikke oppleve at hodebunnen blir overdrevet oljete, men sliter man med tørr hodebunn finnes det som sagt andre, bedre og mer målrettede alternativer.

Balsamens jobb er hovedsakelig å tilføre fuktighet der sjampoen har fjernet fuktighet, og å lukke skjellagene.

Jo, det er riktig.

 

Vi anbefaler bruk av NISIM shampo for å rense hodebunnen og tilføre næringsstoffer, samt fjerne og forbygge oppbygging av DHT. Dette vil forbygge hodebunnsproblemer og hårtap. Til håret anbefaler vi NISIM balsam som gir pleie til hår og hodebunn.
Lenke til kommentar

De fleste dusjer vel daglig, og da vasker man jo håret. Så balsamen har vel ingenting med det å gjøre.

 

Kilder takk.

 

Å vaske håret med sjampo hver dag er unødvendig og mer til skade enn gavn. Selv sjamponerer og balsamerer jeg håret annenhver dag, og bare skyller håret med vann de dagene jeg ikke vasker. Jeg har hatt langt mindre problem med tørr hodebunn og tørt hår etter at jeg begynte med denne ordningen.

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig. Balsam har ingenting i hodebunnen å gjøre, til tross for at veldig mange tror det.

Grunnen til dette er at du vil frembringe flass, spesielt om du er utsatt for det. Det som skjer er hodebunnen blir oljete. Har man spesielt tørr hodebunn vil du antakeligvis ikke oppleve at hodebunnen blir overdrevet oljete, men sliter man med tørr hodebunn finnes det som sagt andre, bedre og mer målrettede alternativer.

Balsamens jobb er hovedsakelig å tilføre fuktighet der sjampoen har fjernet fuktighet, og å lukke skjellagene.

Jo, det er riktig.

 

Vi anbefaler bruk av NISIM shampo for å rense hodebunnen og tilføre næringsstoffer, samt fjerne og forbygge oppbygging av DHT. Dette vil forbygge hodebunnsproblemer og hårtap. Til håret anbefaler vi NISIM balsam som gir pleie til hår og hodebunn.

Sjampo, ja. Balsam, nei.

Og leser du sitatet én gang til ser du at det som omtales i forhold til hodebunn er sjampo, og ikke balsam.

Til håret derimot, ikke hodebunnen, anbefales det balsam.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...