Gå til innhold

Crysis 2 modifkasjonen Boarding Commander


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Dette er en mod som skal vokse seg fra å være liten til å bli større og større uten at jeg har satt noen ferdigstillelsesstatus ennå. Ingen estimert tid.

 

Modden blir laget med Sandbox 3 og andre programmer, jeg håper det finnes spillglade mennesker der ute som vil hjelpe meg med spillet.

 

Spillet skal være så lettfattelig at det er spillbart selv i en Alpha. Så i starten blir boardingen noe statisk.

 

Gameplayet vil for det meste i starten ligne på Counter Strike men vil etter planen vokse seg større og større.

 

Basis gameplay er at hver spiller har hvert sitt slagskip og målet blir å ødelegge fiendens slagskip vet å enten borde og sabotere systemer til fienden eller bruke taktiske metoder med de store våpnene du har til rådighet på skipet.

 

I utganspunktet er spillet veldig simpelt men skal bli mer og mer kompleks etter hvert som utviklingen går.

 

 

Inspirasjon på youtube.

 

Poster her for jeg håper på å primært å få med meg Nordmenn til prosjektet :)

 

EDIT: Oppdateringer vil postes her i tråden

De som vil bli med poster her i tråden.

Enhver ferdighet er bra nok for meg.

 

Bli med på Evolusjonen.

 

Tenk Stort men simpelt Det blir svært enkelt i starten det er meningen modden skal vokse og helst være norsk

 

 

Oppsumert gameplay: Bording av fiende og eliminering av fiende og objekter.

 

 

 

 

Vet ikke om mange har sett filmen Yamoto.

 

 

Men slik design er ønskelig. Selvsagt er det lov å være kreativ også. Akkuratt nå ser Boarding commander ganske latterlig ut. En svart map med to rom som har bruer i mellom. Så lenge dette er en mod så kan en vel rappe litt fra stargate starwars og star trek. Lasere, plasmavåpen og ammunisjon basert batterier osv er øsnkelig.

 

Husk bare at det er en FPS Taktisk Romskyter. Mye av texturene fra Cryssi 2 er gjennbrukbart. Husk også at innefør og utenfor skipene er eneste stedene som trenger ennå trenger level design. Grunnflaten blir mindre enn ved enn full crysis 2 sp map eller mp map. Derfor vil det ta lengre tid å lage en crysis 2 map enn en map for Boarding commander. Det er færre gjennstander og mye tomt rom med rom skybox.

 

 

 

battleship_newyork.jpg

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...