Gå til innhold

Gaming headset - Trenger rask avgjørelse

Anbefalte innlegg

Hey!

Har kikket på 3 stk headset men er fryktelig usikker på hva jeg bør velge. Har i dag en 3 år gammel laptop som headsettet skal brukes sammen med men bytter nok til en real gamer PC etterhvert.

Tenker på konstruksjon, lyd, komfort i flere timer med spilling osv... Kommer til å bli brukt mest til spill, kanskje noe musikk og absolutt ingen ting video.

De 3 jeg har kikket på er:

- Steelseries Seberia v2 til 650 kr

- Steelseries Seberia v2 med 7.1 lyd til 800 kr

- Logitech G35 til 1000 kr

Trenger erfaringer og anbefalninger innen kl. 15 i morgen (fredag).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg har mulighet for å kjøpe Corsair da jeg skal kjøpe i lokal butikk i Kristiansand nå i dag.

Men det SteelSeries med 7.1 surround... Kan man plugge jack rett i f.eks. iPhone og bruke headsettet der? Ser SteelSeries selger eget headsett ment for iPhone men man må da kunne bruke det med 7.1 surround ment for PC også til iPhone??

Lenke til kommentar

Jeg vil bare kommentere Logitech G35 Trådløst;

Min erfaring med dette er for det meste god, god rekkevidde - Selv i kablet tilstand, lang batteri-levetid, god lyd - her var surround effekten fantastisk, og det var brukervennlig å benytte. Ergonomisk sett var dette et av de bedre jeg har hatt på meg noensinne.

Programmene som følger med gir deg mange gode innstillings-muligheter og har en del artige funksjoner , men ikke noe mer enn vanlige hodesett vel og merke.

7.1 delen er nok rimelig oppskrytt i hodesett, jeg merket liten forskjell på dette etter ulike tester med forskjellige filmer og klipp.

Det som trekker dette hodesettet ned og egentlig gjør at mange ikke kjøper det, prisen er vanvittig høy ifht. hva du får. Det er vel dets største svakhet, jeg mener at det hadde klart seg i 5-700,- klassen. Uavhengig av dette vil jeg anbefale det.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

G35 er på tilbud nå http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893.

For den prisen er det bare å slå til!.

Har selv G35 og er storfornøyd med den. Merker ikke stor forskjell på vanlig lyd og 7.1.

7.1 har litt mere dynamikk,synes det er kult nok for meg.

Eneste minuset jeg kan komme på er at mann blir ganske svett i ørene etter noen timer med gaming.

Edit:

G35 software`en stjeler litt prosessorkraft da den ikke bruker lydkortet du har på din laptop/pc. Den lager sitt eget lydkort gjennom programvaren.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...