Brandshal Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Sitter nå i tyrkia, med et lite problem. Jeg får nemlig ikke ringt, kan motta samtaler men ikke sende til andre. Kan sende og motta meldinger. Har en htc desire og netcom youngtalk abonnement. Har prøvd og ringe til netcom, men de var ikke noe til hjelp. Og må vente 10 min for jeg far kontakt. Endret 28. august 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Telefon? Tyrkia? I Tyrkia skal man ikke sitte i telefonen ; ) (viss det ikke er jobb sammenheng da) slapp av i ferien, og unn deg med sms/mms å fiks det når du kommer hjem ; ) det hadde vertfall jeg gjort Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Slår du +47 før nummeret? Har du penger på ringesaldoen? Hva skjer når du forsøker å ringe? Får du noen feilmeldinger? Gjelder det alle nummer, eller kun enkelte? Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Vil jo prate med venner, og mye enklere og prate. Mms? Funker ikke det heller. Like for jeg bytter til et annet selskap. Har prøvd alt +47, 47, 0047 og vanlig. Får opp at nummeret ikke er i bruk, og det gjelder alle. Tilogmed de i tyrkia. Har over 300kr på kortet. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Hvilke operatører har du prøvd? I Tyrkia har Netcom avtale med Turkcell og Vodafone (Telsim). Hvis du bare har prøvd én av de kan du også prøve den andre. Dersom operatøren du bruker ikke er en av disse så er det trolig det som er årsaken. Da må du velge en av operatørene NC har avtale med. Har du prøvd SIM-kortet ditt i en annen mobiltelefon? F.eks. å bytte med en av de du reiser sammen med? Hva slags mobiltelefon har du? I utgangspunktet så virker det som at det kan være enten at du bruker en operatør som NC ikke har samarbeidsavtale med, eller at det er noe kluss på din mobiltelefon. Om du prøver SIM-kortet i en annen mobiltelefon så vil du evt. få avkreftet dette. Feilmeldingen du får, hvilket språk er den på? Endret 4. august 2011 av azetlitz Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Når jeg var i Tyrkia for noen år siden så var det svært vanskelig å få ringt ut. Sms gikk greit. Fikk forklart av lokalbefolkningen at det var dårlig kapasitet på nettet deres, så i turistsesongen ble det vanskelig å ringe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå