Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blokking av IP'er?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer litt paa om det er noen sentrale formidlere av lister for lugubre IP'er, som f.eks. 127.0.0.1... eller annonse-dritt og annet hjall.

Saa, hvor finner jeg slike lister?

127.0.0.1, luguber ip? Da tror jeg hele pc`en din er luguber :wink: . Hva mener du med ip`er for annonse-dritt? Ad-blocking funksjonen i norton internet security tar i hvertfall unna en hel del, ad-aware kan også anbefales

Lenke til kommentar

127.0.0.1, luguber ip? Da tror jeg hele pc`en din er luguber :wink: . Hva mener du med ip`er for annonse-dritt? Ad-blocking funksjonen i norton internet security tar i hvertfall unna en hel del, ad-aware kan også anbefales

primetime.ad.primetime.net

vg.ad.asap-asp.net

Sites som er satt opp ene og alene for aa spy ut dritt. Slike sites vil jeg ikke _koble meg til_ en gang, uavhengig av om innholdet deres blir blokket eller om dem "bare" logger meg.

Lenke til kommentar
Du _vil_ koble deg til 127.0.0.1. Og hvis den IP'en hos deg spyr ut dritt så bør du fikse maskina di. :-)

127.0.0.1 er jo loopback-adressen

Min gamle fysikk-laerer hevdet at det hovedsakelig fantes to typer idioter:

* dem som ikke forstaar en vits

* dem som forsoeker aa forklare den

Jeg velger derfor aa anta at du schpoeker nu.

He. He.

Lenke til kommentar
Du _vil_ koble deg til 127.0.0.1. Og hvis den IP'en hos deg spyr ut dritt så bør du fikse maskina di. :-)

127.0.0.1 er jo loopback-adressen

Min gamle fysikk-laerer hevdet at det hovedsakelig fantes to typer idioter:

* dem som ikke forstaar en vits

* dem som forsoeker aa forklare den

Jeg velger derfor aa anta at du schpoeker nu.

He. He.

Ehh, men hva mener egentlig DU med 127.0.0.1 ?? :shrug:

Lenke til kommentar
Lurer litt paa om det er noen sentrale formidlere av lister for lugubre IP'er, som f.eks. 127.0.0.1... eller annonse-dritt og annet hjall.

Saa, hvor finner jeg slike lister?

Det folkene prøver å si er at 127.0.0.1 er DEG. Kan ikke blokke den IP'n.

Lenke til kommentar

Ta ett kjapt søk på "HOSTS" i din favoritt søkemotor så kan du finne en hel del. Denne fila kliner du inn som "x:windowssystem32driversetcHOSTS" (i XP, litt forskjellig i andre OS) og vil blokka all trafikk til/fra de ipene du setter inn der. Det finnes som sagt en hel del ferdige slike du kan laste som inneholder de mest fryktede adressene, som doubleclick osv.

Eller du kan manuelt sette inn, noe som tar tid og er utrolig kjedlig, fila burde da se noe slik ut:

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 ad.ca.doubleclick.net

127.0.0.1 ad.de.doubleclick.net

127.0.0.1 ad.doubleclick.net

127.0.0.1 ad.es.doubleclick.net

127.0.0.1 ad.fr.doubleclick.net

osv, osv.

Det som kan være en fordel er å slenge inn en annen webbrowser enn IE, f. eks. Opera, der kan du blokke alle adresser som inneholder f. eks. "banner", "ads" og annet du føler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...