DrDoogie Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Lurer litt paa om det er noen sentrale formidlere av lister for lugubre IP'er, som f.eks. 127.0.0.1... eller annonse-dritt og annet hjall. Saa, hvor finner jeg slike lister? Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Lurer litt paa om det er noen sentrale formidlere av lister for lugubre IP'er, som f.eks. 127.0.0.1... eller annonse-dritt og annet hjall. Saa, hvor finner jeg slike lister? 127.0.0.1, luguber ip? Da tror jeg hele pc`en din er luguber :wink: . Hva mener du med ip`er for annonse-dritt? Ad-blocking funksjonen i norton internet security tar i hvertfall unna en hel del, ad-aware kan også anbefales Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 127.0.0.1, luguber ip? Da tror jeg hele pc`en din er luguber :wink: . Hva mener du med ip`er for annonse-dritt? Ad-blocking funksjonen i norton internet security tar i hvertfall unna en hel del, ad-aware kan også anbefales primetime.ad.primetime.net vg.ad.asap-asp.net Sites som er satt opp ene og alene for aa spy ut dritt. Slike sites vil jeg ikke _koble meg til_ en gang, uavhengig av om innholdet deres blir blokket eller om dem "bare" logger meg. Lenke til kommentar
Cadger Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Du _vil_ koble deg til 127.0.0.1. Og hvis den IP'en hos deg spyr ut dritt så bør du fikse maskina di. :-) 127.0.0.1 er jo loopback-adressen Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Du _vil_ koble deg til 127.0.0.1. Og hvis den IP'en hos deg spyr ut dritt så bør du fikse maskina di. :-) 127.0.0.1 er jo loopback-adressen Min gamle fysikk-laerer hevdet at det hovedsakelig fantes to typer idioter: * dem som ikke forstaar en vits * dem som forsoeker aa forklare den Jeg velger derfor aa anta at du schpoeker nu. He. He. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Du _vil_ koble deg til 127.0.0.1. Og hvis den IP'en hos deg spyr ut dritt så bør du fikse maskina di. :-) 127.0.0.1 er jo loopback-adressen Min gamle fysikk-laerer hevdet at det hovedsakelig fantes to typer idioter: * dem som ikke forstaar en vits * dem som forsoeker aa forklare den Jeg velger derfor aa anta at du schpoeker nu. He. He. Ehh, men hva mener egentlig DU med 127.0.0.1 ?? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 her har du MANGE IP'er du kan blokke. Rettere sagt 69825745 da burde du vel være ganske så fornøyd Lenke til kommentar
Konge Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Prøv et programm fra denne adressen http://xs.tech.nu som heter PeerGuardian .. ekstremt hjelpsomt om man bruker fildelere eller annet snusk .... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Lurer litt paa om det er noen sentrale formidlere av lister for lugubre IP'er, som f.eks. 127.0.0.1... eller annonse-dritt og annet hjall. Saa, hvor finner jeg slike lister? Det folkene prøver å si er at 127.0.0.1 er DEG. Kan ikke blokke den IP'n. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Ta ett kjapt søk på "HOSTS" i din favoritt søkemotor så kan du finne en hel del. Denne fila kliner du inn som "x:windowssystem32driversetcHOSTS" (i XP, litt forskjellig i andre OS) og vil blokka all trafikk til/fra de ipene du setter inn der. Det finnes som sagt en hel del ferdige slike du kan laste som inneholder de mest fryktede adressene, som doubleclick osv. Eller du kan manuelt sette inn, noe som tar tid og er utrolig kjedlig, fila burde da se noe slik ut: 127.0.0.1 localhost 127.0.0.1 ad.ca.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.de.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.es.doubleclick.net 127.0.0.1 ad.fr.doubleclick.net osv, osv. Det som kan være en fordel er å slenge inn en annen webbrowser enn IE, f. eks. Opera, der kan du blokke alle adresser som inneholder f. eks. "banner", "ads" og annet du føler for. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Eller bruk Adshield http://www.allstarss.com/store/download/AdShield.exe Diggbart prog! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå