nor50 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg blir så forbanna på flere webshopper som man kun kan kontakte via webformularer, og ikke har de telefonnummer man kan ringe dem på heller. Finnes det noe lover og regler for dette+ Lenke til kommentar
tvv Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg blir så forbanna på flere webshopper som man kun kan kontakte via webformularer, og ikke har de telefonnummer man kan ringe dem på heller. Finnes det noe lover og regler for dette+ Finnes nok dessverre ingen lover eller regler for dette! Tips sjekk før du handler! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg blir så forbanna på flere webshopper som man kun kan kontakte via webformularer, og ikke har de telefonnummer man kan ringe dem på heller. Finnes det noe lover og regler for dette+ Litt usikker, men jeg mener at så lenge man har kortbetalingsmulighet på en nettside så kreves det at org.nr./telefon og mailadresse til bedriften skal være synlig... Men litt usikker på dette altså. Uansett, så er det bare en grunn til at slik innformasjon gjemmes bort og eller skjules. Rett og slett for å unngå "konfrontasjoner" og tid på support. Dette får uansett en hvilken som helst webshop til å virke useriøs og derfor bør man unngå disse stedene mener jeg. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Jeg blir så forbanna på flere webshopper som man kun kan kontakte via webformularer, og ikke har de telefonnummer man kan ringe dem på heller. Finnes det noe lover og regler for dette+ Litt usikker, men jeg mener at så lenge man har kortbetalingsmulighet på en nettside så kreves det at org.nr./telefon og mailadresse til bedriften skal være synlig... Men litt usikker på dette altså. Uansett, så er det bare en grunn til at slik innformasjon gjemmes bort og eller skjules. Rett og slett for å unngå "konfrontasjoner" og tid på support. Dette får uansett en hvilken som helst webshop til å virke useriøs og derfor bør man unngå disse stedene mener jeg. Jeg innbiller meg å ha lest noe av det samme ja. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 De som leverer kortbetalingstjenesten til en webshop må "godkjenne" siden før dem aktiverer tjenesten (så vidt meg bekjent) Diverse betalingsvilkår og innformasjon må være på plass før stedet blir godkjent. Men dette kan vel sikkert fjernes i ettertid uten at det skjer stort...(?) Uansett, så tror jeg det stiller visse krav, men er usikker på om det er lovpålagt eller om det bare er kortbetalingsutsteder som krever dette for godkjenning, for å ha ryggen fri ved en evt. konfrontasjon. Ikke vet jeg... Lenke til kommentar
tvv Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvilket firma er det da - så skal jeg se om jeg kan finne et tlf nr til deg - har diverse hjelpemidler for det *S* Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvilket firma er det da - så skal jeg se om jeg kan finne et tlf nr til deg - har diverse hjelpemidler for det *S* Man finner vel stort sett telefonnr. hvis man "graver" dypt nok, men poenget her er vel at dette ofte er svært godt gjemt? Hvis man ikke finner telefonnr. ved å grave dypt, så bør man styre unna denne butikken ganske kjapt. Men hadde vært greit å vite hvilken webshop det var snakk om ja... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvorfor er det så stort problem å bruke et webformular? Jobben min bruker et slikt. Henvendelsene kommer inn i en stor innboks, og du får svar på mail. Eneste forskjellen er at du fyller ut skjemaet i stedet for å bruke din egen e-post og sender til [email protected]. Ved å bruke webformular har dessuten firmaet muligheten til å be deg legge inn diverse detaljer, som du kanskje hadde glemt hvis du sendte mail på egenhånd. På den måten sparer man en ekstra mail frem og tilbake. Lenke til kommentar
tvv Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvorfor er det så stort problem å bruke et webformular? Jobben min bruker et slikt. Henvendelsene kommer inn i en stor innboks, og du får svar på mail. Eneste forskjellen er at du fyller ut skjemaet i stedet for å bruke din egen e-post og sender til [email protected]. Ved å bruke webformular har dessuten firmaet muligheten til å be deg legge inn diverse detaljer, som du kanskje hadde glemt hvis du sendte mail på egenhånd. På den måten sparer man en ekstra mail frem og tilbake. Ikke noe galt med webformular - men det betyr ikke at man ikke bør sette opp et tlf nr! og det er vel tlf nr vi er på jakt etter her så videt jeg har skjønt! Firmaer som utelukkende bruker webformular hadde jeg holdt meg langt unna - en kombinasjon er bra! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Dette er vertfall en side jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg handlet for å si det sån :!: http://www.arngren.net/ Lenke til kommentar
tvv Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Dette er vertfall en side jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg handlet for å si det sån :!: http://www.arngren.net/ He he tror jeg er enig der ja Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvorfor det? Dette ligger ute på forsiden: Tel. : +47-22149166. Mobil : +47-92060873. Fax. : +47-22148237. Skype : frithjof.arngren E-mail : [email protected] E-mail : [email protected] Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Hvorfor det? Dette ligger ute på forsiden: Tel. : +47-22149166. Mobil : +47-92060873. Fax. : +47-22148237. Skype : frithjof.arngren E-mail : [email protected] E-mail : [email protected] Hjelper lite med kontaktinformasjon når siden ellers fremstår så useriøs og fantastisk uoversiktlig som dette. Prøv og klikk på "kjøp" av et produkt og gå til betalingssiden, så skjønner du hva jeg mener Lenke til kommentar
tvv Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 her var det vel mer siden som "skremte" enn mangel på informasjon........ Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Jaja, siden så jo ut som et takras, men skulle det oppstå problemer kan du jo alltids ringe innehaveren på mobilen og gi han inn. Endret 4. august 2011 av JLa Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 her var det vel mer siden som "skremte" enn mangel på informasjon........ Klikk på betaling og se hvordan dette skal gjøres, så skjønner du hva jeg mener. Vertfall nok til å "skremme" bort meg :!: Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 En annen klassiker: http://www.godtebutikken.net/ Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Hvilket firma er det da - så skal jeg se om jeg kan finne et tlf nr til deg - har diverse hjelpemidler for det *S* CDON Hvorfor er det så stort problem å bruke et webformular? Jobben min bruker et slikt. Henvendelsene kommer inn i en stor innboks, og du får svar på mail. Eneste forskjellen er at du fyller ut skjemaet i stedet for å bruke din egen e-post og sender til [email protected]. Ved å bruke webformular har dessuten firmaet muligheten til å be deg legge inn diverse detaljer, som du kanskje hadde glemt hvis du sendte mail på egenhånd. På den måten sparer man en ekstra mail frem og tilbake. 1. Det er MYE mer arbeid. 2. Man har ikke sine egne mailer til dem i sendte elementer for senere referanse. Sikkert mange flere grunner og. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) cdon, er jo en stor kjent butikk, og dem oppgir både adresse/org.nr. samt Live Chat på siden sin, som i skrivende stund er online. Dem har også kontaktskjema, så jeg kan ikke helt se hva som er så skremmende i dette tillfelle egentlig? Ett søk på Gulesider ga meg vertfall dette resultatet: http://www.gulesider.no/finn:cdon EDIT: Ett godt råd kan være og alltid betale med kredittkort når du handler online. Da er det banken som er ansvarlig for pengene dine hvis det skulle skje noe galt, og ikke du selv. Endret 4. august 2011 av BjerkneZ 1 Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ehandelsloven § 8 innholder noen relevante krav: "§ 8. Tjenesteyterens opplysningsplikt om virksomheten En tjenesteyter skal ved utøving av sin virksomhet alltid gi informasjon om navn, adresse, elektronisk postadresse og øvrige opplysninger som gjør det mulig å komme i direkte forbindelse med tjenesteyteren. I tillegg skal tjenesteyteren opplyse om: a) det foretaksregister hvor tjenesteyteren er registrert, samt tjenesteyterens organisasjonsnummer og om virksomheten er merverdiavgiftspliktig, og b) eventuelle godkjenninger som kreves for å utføre virksomheten og navn og adresse på den aktuelle godkjenningsmyndigheten. Ved yrkesvirksomhet som direkte eller indirekte ved lov eller forskrift er betinget av at vedkommende er innehaver av et diplom eller utdanningsbevis skal tjenesteyteren dessuten opplyse om: a) sin yrkestittel og i hvilken medlemsstat den er gitt, b) hvilke regler for yrkesmessig opptreden som gjelder for tjenesteyteren, og c) hvor tjenestemottakeren kan få tilgang til reglene nevnt i bokstav b. Informasjonen etter første og andre ledd skal gjøres enkelt og direkte tilgjengelig for tjenestemottakere og offentlige myndigheter. Bestemmelsen får ikke anvendelse overfor tjenesteytere som kun tilbyr tjenester som består i å overføre informasjon over et elektronisk kommunikasjonsnett." Se http://www.lovdata.no/all/hl-20030523-035.html for hele loven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå