RoaldN Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ja, der har man argumentene til djevelens advokat klar om noe slikt skulle bli sluppet. Tviler sterkt på at disse klippene er tilgjengelige for det eneste jeg har funnet er et eneste ett hvor man hører 3 skudd. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ja, der har man argumentene til djevelens advokat klar om noe slikt skulle bli sluppet. Tviler sterkt på at disse klippene er tilgjengelige for det eneste jeg har funnet er et eneste ett hvor man hører 3 skudd. rart jeg så et klipp der man hører langt mer en 3skudd, men jeg er ikke såpass opptatt av dette som deg, så gidder ikke prøve finne fram klippet. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ingen kuler. Ingen tomhylser. Ingen har svømt vekk med en rifle. Ingen har blitt skutt av skytter nummer to. Ingen har sett skytter nummer to skyte. Likevel er enkelte OVERBEVIST om at det var en skytter nummer to, basert på vitneforklaringer fra mennesker som ikke så en skytter nummer to, men som tror at de hørte noe? Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ja, der har man argumentene til djevelens advokat klar om noe slikt skulle bli sluppet. Tviler sterkt på at disse klippene er tilgjengelige for det eneste jeg har funnet er et eneste ett hvor man hører 3 skudd. rart jeg så et klipp der man hører langt mer en 3skudd, men jeg er ikke såpass opptatt av dette som deg, så gidder ikke prøve finne fram klippet. Siden du ikke "gidder" finne det frem så kan jeg dessverre ikke tro deg. http://www.youtube.com/watch?v=CQTiO8W6GjI&feature=related Dette er det eneste jeg vet av. Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Likevel er enkelte OVERBEVIST om at det var en skytter nummer to, basert på vitneforklaringer fra mennesker som ikke så en skytter nummer to, men som tror at de hørte noe? Man kan jo lett se for seg at det kanskje var en ti tolv skyttere. Hvis de seg i mellom byttet på å bruke pistolen og riflen forklarer det også mangelen på funn av annen ammo. Jeg ser ingen grunn til å nøye seg med to eller tre skyttere, når man først skal kospirasjonsteoretisere. De øvrige skytterene ble 'beamet' av øya i siste øyeblikk, sammen med skytterene på land som omkranset øya med mitralijøser. Er det ikke litt mer fres over min versjon enn det tamme vrøvlet fra RoaldN og resten av folka fra ReptileWatch? 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Likevel er enkelte OVERBEVIST om at det var en skytter nummer to, basert på vitneforklaringer fra mennesker som ikke så en skytter nummer to, men som tror at de hørte noe? Man kan jo lett se for seg at det kanskje var en ti tolv skyttere. Hvis de seg i mellom byttet på å bruke pistolen og riflen forklarer det også mangelen på funn av annen ammo. Jeg ser ingen grunn til å nøye seg med to eller tre skyttere, når man først skal kospirasjonsteoretisere. De øvrige skytterene ble 'beamet' av øya i siste øyeblikk, sammen med skytterene på land som omkranset øya med mitralijøser. Er det ikke litt mer fres over min versjon enn det tamme vrøvlet fra RoaldN og resten av folka fra ReptileWatch? Jo absolutt. Det er lett å finne betydelig mer vanntette teorier enn det Roald lirer av seg. Blandt annet lanserte jeg selv teorien om marinejegereinnsatt med ubåt for lenge siden, samt hylsesamler som Roald først nå ser ut til å utgi som sin egen ide. Problemet er bare at eneste beviser for teorien er at det ikke finnes bevis. Det kan forøvrig være interesant å lese det han har skrevet om skarpskyttere på landsiden tidligere fordi det viser mye om hvor løst påstandene sitter i forhold til kunnskapen. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 http://www.youtube.com/watch?v=hH5oXM76wbA Her er et annet klipp fra som viser politiets ankomst til Utvika.. stedet de ved en feiltagelse kjørte til først. Legg merke til alle oppholdene i klippet.. sikkert når skudd ble avfyrt. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hei. Jeg er kun realistisk og mener på ingen måte at de du kjenner eller at noen som var på Utøya den dagen bevist farer med løgner,eller er feige. Men påstanden/opplevelsen om at det var flere skyttere er mest sannsynlig feil i følge andre vitner TVbilder/bilder/videoer og opplysninger som har blitt frigitt. Care to elaborate? Har du sett bevis som bilder eller videoer der du ser flere skyttere? Er ikke uvanlig at folk som opplever slike dramatiske ting har fått et feil bilde av hva som foregikk. Min teori begrunner jeg b.l.a. med hva de på Utøya mest sansynlig hadde som trusselbilde mot seg selv i hverdagen. Hva var i deres tanker den mest sannsynlige trusselen? En enslig norsk mann med gevær? Da jeg vokste opp ble vi skremt med atomkrig og hadde øvelser selv på barneskolen der vi lærte hva vi skulle gjøre når Sovjet angrep(ikke hvis). Hadde dette vært da ville nok de fleste trodd at det var kommunistene som angrep. Meldinger om ubåter ville nok komme selv i Tyrifjorden. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Her er et annet klipp fra som viser politiets ankomst til Utvika.. stedet de ved en feiltagelse kjørte til først. Legg merke til alle oppholdene i klippet.. sikkert når skudd ble avfyrt. Så du mener at han som filmer skyter og slutter å filme mens han tar opp rifla fordi han ikke klarer å skyte og filme samtidig? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Da jeg vokste opp ble vi skremt med atomkrig og hadde øvelser selv på barneskolen der vi lærte hva vi skulle gjøre når Sovjet angrep(ikke hvis). Hadde dette vært da ville nok de fleste trodd at det var kommunistene som angrep. Meldinger om ubåter ville nok komme selv i Tyrifjorden. Ja, der berører du det jeg mener er den sterkeste indikasjonen på at vitner ofte tar feil. I en tilstand av sjokkartet frykt, løper fantasien løpsk, og fakta glipper. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Så du mener at han som filmer skyter og slutter å filme mens han tar opp rifla fordi han ikke klarer å skyte og filme samtidig? Du tror ikke det kan tenkes at personen som har klippet filmen har tatt hensyn til offer og pårørende, og heller klippet bort de delene hvor man hører skudd og skrik? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Om politiet i all oppriktighet var interessert i å avkrefte "konspirasjonsteorier" så hadde de fremlagt mere mediamateriell fra både skytingen og bombingen. Hva slags materiell? De kunne lagt ut absolutt alt de hadde, og slike som deg hadde insistert på at de holder noe skjult og lyver for folk. Flere skyttere kan som sagt ha brukt revolver og eller skutt fra båt, brukt messingfanger etc. Det ble rapportert om skyting fra landsiden også. En har også nylig stått frem i denne tråden og sagt at flere av vennene hans er sikre på at det var flere skyttere også. Dette blir bare tåpelig. Du dikter jo opp de mest fantastiske fortellinger fordi du ikke klarer å innse at du tar feil. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Så du mener at han som filmer skyter og slutter å filme mens han tar opp rifla fordi han ikke klarer å skyte og filme samtidig? Du tror ikke det kan tenkes at personen som har klippet filmen har tatt hensyn til offer og pårørende, og heller klippet bort de delene hvor man hører skudd og skrik? da burde det stå sensurert med hensyn til de pårørende. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Så du mener at han som filmer skyter og slutter å filme mens han tar opp rifla fordi han ikke klarer å skyte og filme samtidig? Du tror ikke det kan tenkes at personen som har klippet filmen har tatt hensyn til offer og pårørende, og heller klippet bort de delene hvor man hører skudd og skrik? da burde det stå sensurert med hensyn til de pårørende. Har du funnet den videoen du snakket om? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Så du mener at han som filmer skyter og slutter å filme mens han tar opp rifla fordi han ikke klarer å skyte og filme samtidig? Du tror ikke det kan tenkes at personen som har klippet filmen har tatt hensyn til offer og pårørende, og heller klippet bort de delene hvor man hører skudd og skrik? Nei. Tror ikke det. Da du ikke får svarte perioder i filmen av det. Jeg tror han ikke helt vet hvordan kameraet virker og har gjort noe feil. Du vil ikke få med skuddlyder og skriking på et lite(antagelig mobil) kamera på så langt hold uten helt perfekte vind og værforhold. Men jeg lurer på hva Roalden sin mening er. Endret 13. mars 2012 av Glavalavala Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Så du mener at han som filmer skyter og slutter å filme mens han tar opp rifla fordi han ikke klarer å skyte og filme samtidig? Du tror ikke det kan tenkes at personen som har klippet filmen har tatt hensyn til offer og pårørende, og heller klippet bort de delene hvor man hører skudd og skrik? da burde det stå sensurert med hensyn til de pårørende. Har du funnet den videoen du snakket om? Utrolig rart det er såpass lite audio ute der man hører skudd med tanke på det ble avfyrt en del.. Ikke funnet noe og ikke lett etter det, men mulig det var på Liveleak jeg så det. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Utrolig rart det er såpass lite audio ute der man hører skudd med tanke på det ble avfyrt en del.. Ikke funnet noe og ikke lett etter det, men mulig det var på Liveleak jeg så det. Nei er ikke så rart. En 223 og en 9mm smaller ikke så høyt. på 600 meter i litt vind vil det bare være et lite smell som nok ikke fanges opp med enkle kameraer. Mye av skytingen var inne + på baksiden av øya nede ved vannet. Så i fra land var bare noen av skuddene hørbare. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Da kom det noe nyttig ut av denne tråden Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Så du mener at han som filmer skyter og slutter å filme mens han tar opp rifla fordi han ikke klarer å skyte og filme samtidig? Du tror ikke det kan tenkes at personen som har klippet filmen har tatt hensyn til offer og pårørende, og heller klippet bort de delene hvor man hører skudd og skrik? da burde det stå sensurert med hensyn til de pårørende. Har du funnet den videoen du snakket om? Utrolig rart det er såpass lite audio ute der man hører skudd med tanke på det ble avfyrt en del.. Ikke funnet noe og ikke lett etter det, men mulig det var på Liveleak jeg så det. Det liveleak klippet som har blitt lagt ut på youtube er eksakt slik det ble publisert på liveleak med store "ukjente opphold". Er du sikker på at det ikke er det klippet hvor man hører 3 skudd du har sett? http://www.liveleak.com/view?i=b5e_1313563315 *edit* jeg fant det klippet med 3 skudd på liveleak også. http://www.liveleak.com/view?i=d62_1311521273 Endret 13. mars 2012 av RoaldN Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 http://www.vgtv.no/#!id=43037 Takker for tipset om VGTV. Fant et klipp jeg ser på nå, men jeg tror ikke at jeg skal ha for store forhåpninger for helt i starten står dette: "VGTV har redigert bort enkelte bilde- og lydsekvenser fra originalopptaket" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå