Gå til innhold

Flere skyttere i Utøya-massakren.

Anbefalte innlegg

Jeg har bare sett 2 videoer fra når skytingen pågår og kun i det ene får man høre tre skudd før det blir brått avbrutt, det andre er en ihjelklipt fadese.

Kanskje du vet av flere og ønsker å dele dem med oss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare sett 2 videoer fra når skytingen pågår og kun i det ene får man høre tre skudd før det blir brått avbrutt, det andre er en ihjelklipt fadese.

Finnes dusinvis av filmer på youtube.

Som sagt, jeg sitter på jobb og har dårlig med lyd, så det er bedre om du finner de selv...

Lenke til kommentar

Finnes dusinvis av filmer på youtube.

Som sagt, jeg sitter på jobb og har dårlig med lyd, så det er bedre om du finner de selv...

Løgn.

Lenke til kommentar

Jeg driter i hvor du sitter, jeg har sett gjennom disse filmene du henviser til som i aller største grad består av bedritne tributes med elendige sanger og annet fjas.

Du kan selv plukke frem de videoene som er de hvor de pågår skyting og så dele dem her. Jeg garanterer at du finner maksimalt 2 og kun i den ene hører du faktisk skyting.

Jeg har allerede studert dette emnet og vet hva jeg snakker om, du på den annen side hevder først at det eksisterer noe, så når konfrontert henviser meg til et søk på youtube.

Meget svakt og du burde holde deg for god til å forstyrre debatten på dette viset.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede studert dette emnet og vet hva jeg snakker om, du på den annen side hevder først at det eksisterer noe, så når konfrontert henviser meg til et søk på youtube.

Meget svakt og du burde holde deg for god til å forstyrre debatten på dette viset.

Jeg har fortsatt tilgode å se deg komme med noe som helst som viser at du vet hva du snakker om i dette emnet. Usammenhengende paranoia med en bismak av antisemittisme er det du serverer her inne

Endret av monzilla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

synes det er litt dumt å spekulere i om det er flere skytere, alt av bevis tyder jo på en, vi har noe som kalles kule analyser osv.

ble det brukt mer en 2 våpen vil de fort finne ut av det da alle våpen avgir et unikt mønster på kuler.

hvis man tror at rettsmedisinsk, politiet, samt andre prøver skjule andre skytere så kan man likegodt begynne tro på at alle reptiler er skjulte aliens osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

hvis man tror at rettsmedisinsk, politiet, samt andre prøver skjule andre skytere så kan man likegodt begynne tro på at alle reptiler er skjulte aliens osv.

eller at jødiske zionister kontroller verden? Samme type mennesker du finner i denne tråden med andre ord. Tinnfoliefolka.

Lenke til kommentar

synes det er litt dumt å spekulere i om det er flere skytere, alt av bevis tyder jo på en, vi har noe som kalles kule analyser osv.

ble det brukt mer en 2 våpen vil de fort finne ut av det da alle våpen avgir et unikt mønster på kuler.

Nå ja, det kommer mye an på. F.eks så er det snakk om fragmenterende kuler og da kan man lett kamuflere til en viss grad hva slags kaliber det er snakk om.

Lenke til kommentar

Nå ja, det kommer mye an på. F.eks så er det snakk om fragmenterende kuler og da kan man lett kamuflere til en viss grad hva slags kaliber det er snakk om.

Hvorfor godtar du så blindt myndighetenes versjon? Ikke et eneste skudd ble avfyrt på utøya. Men du er vel mer interessert i å slike Jens opp etter ryggen?

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne er postet her før men:

Etterforskerne har sjekket samtlige tomhylser på øyen. Alle tilhører våpnene Breivik hadde med seg.

Breivik sier at han vekslet mellom våpnene for å unngå overoppheting. Pistolen og riflen han brukte lager ulik lyd.

I tillegg kom en gruppe fra vannkanten og sa at noen skjøt mot dem fra landsiden. I virkeligheten sto Breivik ved vannkanten og skjøt.

- Vi har avhørt alle som var på øyen, og har gjort svært grundige tekniske undersøkelser. Det er absolutt ingenting som tyder på at det var flere gjerningsmenn, sier Kraby.

Kilde: Konspirasjonsteoriene om flere skyttere på Utøya florerer. Politiet håper å stanse teoriene.

Linken fungerer ikke. Men:

Den terrorsiktede 32-åringen skal ha brukt granaten for å få folk ut av husene de gjemte seg i, men at han «ikke fikk kastet granaten

inn i huset». Dermed sendte granaten ut en kraftig røyksky mens den trolig lå på bakken utenfor huset.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Om politiet i all oppriktighet var interessert i å avkrefte "konspirasjonsteorier" så hadde de fremlagt mere mediamateriell fra både skytingen og bombingen. Interessant nok så står det i artikkelen at det florerer på nettet med slike "konspirasjonsteorier" enda jeg ikke kan se noe særlig med sider som utfordrer myndighetenes versjon.

Flere skyttere kan som sagt ha brukt revolver og eller skutt fra båt, brukt messingfanger etc. Det ble rapportert om skyting fra landsiden også. En har også nylig stått frem i denne tråden og sagt at flere av vennene hans er sikre på at det var flere skyttere også.

At pistolen og riflen lager ulik lyd er da ganske tilbakestående å i det hele tatt påpeke, selv små barn skjønner såpass. Hva vi ønsker derimot er videoopptak eller lydklipp hvor man hører de distinkt forskjellige lydene og hvorvidt de overlapper hverandre, per dags dato så eksisterer det ikke noe slikt, det eneste man finner i jungelen av tributes fra aspirerende pop-artister og andre amatører på youtube er et eneste klipp hvor man hører 3 skudd og thats it.

Den terrorsiktede 32-åringen skal ha brukt granaten for å få folk ut av husene de gjemte seg i, men at han «ikke fikk kastet granaten

inn i huset». Dermed sendte granaten ut en kraftig røyksky mens den trolig lå på bakken utenfor huset.

Kanskje, bare kanskje den ble benyttet for å dekke over flere skyttere? Tenkt så langt?

Lenke til kommentar

Appropos røykteppe.

http://www.dagbladet.no/2012/03/12/nyheter/innenriks/terror/drap/anders_behring_breivik/20657746/

«Vi trenger evakuering med helikopter. Fort.»

TV2 publiserte i kveld nye lydlogger fra politisambandet under aksjonen på Utøya 22. juli.

Legg merke til at det ikke er samtaler fra de som ringte politiet som har blitt offentliggjort, men heller noe chatter fra politisambandet etter selve skytingen.

Tåpelig.

..og slik lurer dem dere.

Lenke til kommentar

eller at jødiske zionister kontroller verden? Samme type mennesker du finner i denne tråden med andre ord. Tinnfoliefolka.

at mektige folk prøver få til en NWO er jeg rimelig overbevis er sant, men det jo noe annet en hva du sier.

så alle kulene som skyter nr 2 evnt brukte fragmenterte? ikke minst plukket han med seg alle hylser?

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

at mektige folk prøver få til en NWO er jeg rimelig overbevis er sant, men det jo noe annet en hva du sier.

så alle kulene som skyter nr 2 evnt brukte fragmenterte? ikke minst plukket han med seg alle hylser?

Revolver, messingsamler etc.

ARBrassCatcher.jpg

Lenke til kommentar

Interessant nok så antydes det av artikkelen til MrLg over her at det faktisk eksisterer lydklipp hvor man hører overlappende skyting fra Utøya, men neket som er i besittelse av det har forsøkt å gi det til vår "frie og demokratiske" presse i stedet for å f.eks legge det på youtube.

Håper inderlig at noe slikt snart blir lekket.

Lenke til kommentar

Kanskje, bare kanskje den ble benyttet for å dekke over flere skyttere? Tenkt så langt?

Det blir synsing, men Breviks forklaring passer veldig bra inn.-

Interessant nok så antydes det av artikkelen til MrLg over her at det faktisk eksisterer lydklipp hvor man hører overlappende skyting fra Utøya, men neket som er i besittelse av det har forsøkt å gi det til vår "frie og demokratiske" presse i stedet for å f.eks legge det på youtube.

Håper inderlig at noe slikt snart blir lekket.

Dette er antakligvis bare privatpersoner som har sett opptakene på VGTV osv, neppe noe annet enn tilgjenglig info ihvertfall. Uannsett er all diskusjon rundt lyd ganske uvesentlig da det blir bare synsing, eller som artikkelen skriver:

Breivik sier at han vekslet mellom våpnene for å unngå overoppheting. Pistolen og riflen han brukte lager ulik lyd.

Et våpen avfyrt bak en husvegg eller inntil en fjellvegg kan lyde forskjellig fra et skudd fra samme våpen i åpent lende.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...