oletangen Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Personlig så hadde jeg skammet meg for å oppføre meg slik. Synes du det virker sannsynelig at en båt med skyttere skulle kunne kjøre rundt og meie ned folk, uoppdaget? Hva om alle vitnene ble skutt? Foreslår at du setter deg inn i saken, området rundt utøya og hvor mange som faktisk var ute i båt for å redde liv før du spør om alle vitnene ble skutt. Onkelen min var ute i båt og jeg var på landsiden, og jeg kan avkrefte at det var personer med sammenheng til ABB som kjørte rundt i båt for å skyte noen. Ingen ble skutt da de prøvde å redde folk i båt, dvs. noen ble skutt mot men ingen ble truffet. Kan også avkrefte at det var skarpskyttere på landsiden, hvis du var i tvil om det. Hvordan det kan ha seg at vitner har observert/hørt at det var to eller flere skyttere på øya har blitt forklart såpass mange ganger at det gidder jeg ikke å gjøre på nytt. Spør hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hva er vitsen med å spørre når du selv sier at du ikke gidder å forklare? Latterlig. Disse båtene som drev med redningsforsøk var ikke der umiddelbart, såpass skjønner du vel? Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Idiotens forklaring på flere skyttere: Sjokk, liten erfaring med skytevåpen, ekko i terrenget. Disse som hevder i dommeravhør uanvhengig av hverandre å ha sett flere skyttere var ruset på hallusionogener som er alt for vanlig blant AUFere.. De mange andre som også hevder det samme gikk også sikkert automatisk inn i en fantasiverden når de så skytter nr 2. Forklaring utført, returner til din planlagte programering borger. Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Jeg gidder ikke å forklare hvorfor jeg mener det ikke var mer enn en skytter på Utøya (abb), fordi det er utrolig mange som har gjort det samme tidligere i tråden, og det jeg ville skrevet hadde vært nøyaktig det samme som flesteparten av dem. Alt annet kan jeg selvfølgelig svare på. Disse båtene som drev med redningsforsøk var der før noen av ungdommene hadde rukket å svømme 600 meter over til landsiden, og ingen ble funnet drept midtfjords. Ja, det var flere som ble skutt i vannkanten, men det er kjent at ABB gikk rundt hele øya langs vannet, derfor er dette en "naturlig" forklaring. Jeg vet ikke om du vet hvordan Utøya ligger til i fjorden og hvordan det ser ut der, men jeg kan prøve å forklare. På baksiden av øya, på motsatt side av landsiden er det 15-20 meter høye klipper som det er meget vanskelig å klatre i (opp eller ned). Noen steder er det likevel mulig, og noen av ungdommene klarte å gjemme seg i små huler på denne siden. ABB gikk på stien som er rett over disse klippene, men klarte ikke å se ungdommene som gjemte seg i klippeveggen, sånn for å få et perspektiv over hvor bratt det er. At det skulle være båter på denne siden som skjøt ungdommer er meget lite sannsynlig, med tanke på at det var få som døde på denne siden, og de aller fleste som døde her falt i døden. På den motsatte siden har vi landsiden 600 meter over fjorden. Jeg liker ikke å uttale meg om tid (altså minutter) fordi jeg ikke er helt sikker, men det tok ikke lang tid (kanskje 2-4 minutter) fra de første skuddene falt til personer fra landsiden (campingturister og andre innbyggere) kom ut med båter. De møtte da personer som hadde lagt på svøm og som ikke hadde kommet midtfjords engang. Jeg gjentar at det ikke var noen som ble funnet skutt og drept midtfjords. Råder deg også til å legge fra deg den hissige tonen. Hvis du spør så skal du få svar. 4 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 http://www.dagbladet.no/2012/01/17/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/19771226/ 22. juli-kommisjonen gransker politibeskjeder Mens politibetjentene i Nordre Buskerud hadde informasjon om det var én gjerningsmann på Utøya, fikk betjentene i beredskapstroppen som var på vei fra Oslo at det var tre til fire. - Ulike observasjoner Dagbladet har stilt flere spørsmål til Oslo-politiet om de ulike beskjedene. Politiinspektør Anders Snortheimsmoen svarer: - Dette ble gitt mange ulike observasjoner om antall gjerningsmenn til politiet. Beredskapstroppen var forberedt på å møte flere gjerningsmenn på Utøya, og handlet deretter. Utfra situasjonen, og informasjonen man hadde om hendelsene i Oslo og på Utøya, ville det vært uforsvarlig å handle utfra at det bare var en gjerningsmann. - Må etterforskes Arne Seland, bistandsadvokat i terrorsaken, mener de ulike oppfatningene og beskjedene er sværte interessante. - Dette var et sentralt tema i flere måneder av saken, hvor det ble etterforsket om det var flere gjerningsmenn eller om han hadde medsammensvorne. Jeg mener politiet selv må etterforske hvor disse opplysningene kom fra, da taktiske valg er blitt begrunnet ut fra at det var meldinger om flere gjerningsmenn, sier Seland til Dagbladet. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) http://www.dagbladet.no/2012/01/17/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/19771226/ 22. juli-kommisjonen gransker politibeskjeder Mens politibetjentene i Nordre Buskerud hadde informasjon om det var én gjerningsmann på Utøya, fikk betjentene i beredskapstroppen som var på vei fra Oslo at det var tre til fire. - Ulike observasjoner Dagbladet har stilt flere spørsmål til Oslo-politiet om de ulike beskjedene. Politiinspektør Anders Snortheimsmoen svarer: - Dette ble gitt mange ulike observasjoner om antall gjerningsmenn til politiet. Beredskapstroppen var forberedt på å møte flere gjerningsmenn på Utøya, og handlet deretter. Utfra situasjonen, og informasjonen man hadde om hendelsene i Oslo og på Utøya, ville det vært uforsvarlig å handle utfra at det bare var en gjerningsmann. - Må etterforskes Arne Seland, bistandsadvokat i terrorsaken, mener de ulike oppfatningene og beskjedene er sværte interessante. - Dette var et sentralt tema i flere måneder av saken, hvor det ble etterforsket om det var flere gjerningsmenn eller om han hadde medsammensvorne. Jeg mener politiet selv må etterforske hvor disse opplysningene kom fra, da taktiske valg er blitt begrunnet ut fra at det var meldinger om flere gjerningsmenn, sier Seland til Dagbladet. Og poenget ditt er? Nei vent. Du har ikke et poeng. Bare vissvass og copy/paste (som vanlig) Bah. Jeg begynner å bli lei av hersketeknikkene dine og den latterlige gishgaloppen Endret 17. januar 2012 av Neptjune Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 @RoaldN Jeg lurer på det samme som Neptjune, hva var poenget ditt? Kom med flere argumenter eller innse at du tok feil. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Hva med at du heller innser at du har falt for det som er populært og tro og ikke sannheten? Kanskje du har ønske om å gjøre penger eller makt ut av dine historier og da må du jo følge strømmen vettu. Bææææ. Det jeg postet er relatert til tråden og om det plager deg så kan du heller finne andre tråder å syte i. Endret 17. januar 2012 av RoaldN Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Atter en gang. Hvorfor skal den som er i mot de ville påstandene dine måtte bevise noe som helst... 1 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Dette vil være konklusivt. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Man skulle jo kanskje tro dette var informasjon som sannhetssøkerne søkte opp, og som de gjerne hadde klarhet i før de kom med ville påstander? Forresten sett noe mer til skarpskytterne eller båtskytterne? Du skrev jo tidligere at du fortsatt ikke hadde gått i fra teorien om skarpskytterne så synes gjerne du kan prøve å forklare hvordan man skulle kunne gjennomføre noe slikt. Vi vet at det rent skyteteknisk er veldig vanskelig. Vi vet at å finne en god, skjult ildstilling og holde seg skjult på vei inn i stilling, i stillingen og på vei ut vil være bortimot umulig. Vi vet også at dette hadde etterlatt spor både på landsiden og øya. Hvordan forklarer du dette? 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Dette vil være konklusivt. Som Syrespeilet har du nå begynt å bruke deg selv som kilde for dine egne uttalelser. Intet mindre enn fantastisk. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Dobbelpost Endret 17. januar 2012 av Neptjune Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Dette vil være konklusivt. Kan du forklare dette nærmere? Du er sikkert også klar over at skudd vil høres veldig forskjellige ut avhengig av avstand og omgivelser og at det derfor vil være vanskelig å si noe sikkert om våpen som ble benyttet utifra en youtubefilm. Isåfall må man nesten gå etter skuddtakt osv. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå må du gi opp sirkelmasturbasjonen din Herzeleid. Dette har vi vært gjennom før og med deg kommer man ingen vei. Jeg kommer aldri til å gi deg noe svar som er behagelig eller akseptabelt. Gi opp. Gå vekk. Denne tråden handler om de forskjellige vitnemål om flere skyttere, medias og politiets håndtering og generell informasjon knyttet til muligheten for at det har vært flere skyttere. Du er maksimalt uinteressant å diskutere med, jeg beklager, men fra nå av blir du ignorerert. Selv om at det ble bevist uten tvil at det var flere skyttere så vil du forsette med denne heslige kveruleringen din.. det er din karakter. Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Dette vil være konklusivt. Som Syrespeilet har du nå begynt å bruke deg selv som kilde for dine egne uttalelser. Intet mindre enn fantastisk. Mest for å irritere deg. Nå ble det postet oppe her en artikkel relatert til det med flere skyttere, men dens innhold var dere ikke interessert i å diskutere, heller forsøk på å latterliggjøre meg fordi at jeg ikke deler den uniforme dumskapen deres. Så med all respekt.. hold dere on topic. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Dette vil være konklusivt. Kan du forklare dette nærmere? Du er sikkert også klar over at skudd vil høres veldig forskjellige ut avhengig av avstand og omgivelser og at det derfor vil være vanskelig å si noe sikkert om våpen som ble benyttet utifra en youtubefilm. Isåfall må man nesten gå etter skuddtakt osv. Om man f.eks fikk høre skuddsalver som overlappet hverandre så ville det minsket sannsynligheten for at Breivik opererte alene, om man fikk høre separate skuddsalver så ville det forsterket historien vi har fått servert av media.. Såpass skjønner du vel? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå må du gi opp sirkelmasturbasjonen din Herzeleid. Dette har vi vært gjennom før og med deg kommer man ingen vei. Jeg kommer aldri til å gi deg noe svar som er behagelig eller akseptabelt. Gi opp. Gå vekk. Denne tråden handler om de forskjellige vitnemål om flere skyttere, medias og politiets håndtering og generell informasjon knyttet til muligheten for at det har vært flere skyttere. Du er maksimalt uinteressant å diskutere med, jeg beklager, men fra nå av blir du ignorerert. Selv om at det ble bevist uten tvil at det var flere skyttere så vil du forsette med denne heslige kveruleringen din.. det er din karakter. Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Dette vil være konklusivt. Som Syrespeilet har du nå begynt å bruke deg selv som kilde for dine egne uttalelser. Intet mindre enn fantastisk. Mest for å irritere deg. Saken er som følger: du fremmer en teori om skarpskyttere på landsiden, og får påpekt en del av problemene med denne teorien, at det vanskelig lar seg gjennomføre i praksis. Disse problemstillingene har du ikke annet svar på enn at de kan ha kjørt rundt i båt i steden. Når jeg så spør om du dermed har beveget deg bort fra teorien om skyttere fra landsiden, svarer du at det har du ikke, altså står alle problemene rundt dette ubesvart. Du har altså ikke klart å argumentere for hvordan dette skulle være mulig, men hoppet på en gishgallop, tilsynelatende for at de åpenbare logiske bristene i teorien din ikke skal bli tatt opp. Om du kommer med gode forklaringer på dette ser jeg selvfølgelig ingen grunn til å ta det opp igjen, men når du kommer med en påstand må du nesten ha noe å backe den opp med og. Det virker det ikke som du har i og med at disse spørsmålene fortsatt står ubesvart. Forøvrig, om du vil bidra og ikke bare syte så kan du prøve å finne videoklipp fra når det pågår skyting slik at vi får lydsignaturen til de forskjellige våpen som ble benyttet og om de overlapper hverandre. Go fetch. Dette vil være konklusivt. Kan du forklare dette nærmere? Du er sikkert også klar over at skudd vil høres veldig forskjellige ut avhengig av avstand og omgivelser og at det derfor vil være vanskelig å si noe sikkert om våpen som ble benyttet utifra en youtubefilm. Isåfall må man nesten gå etter skuddtakt osv. Om man f.eks fikk høre skuddsalver som overlappet hverandre så ville det minsket sannsynligheten for at Breivik opererte alene, om man fikk høre separate skuddsalver så ville det forsterket historien vi har fått servert av media.. Såpass skjønner du vel? ja det er jeg enig i, som du sikkert ser av innlegget du siterer "Isåfall må man nesten gå etter skuddtakt osv." Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det kan også godt ha forekommet skyting fra båt, landside og på selve øya.. Jeg utelukker verken det ene eller andre. Poenget er at det er rapportert flere skyttere og skyting fra land, det kan ikke bortforklares. Jeg har også sannsynliggjort dette gjennom å påpeke at antallet tomhylser ikke samsvarer med mengden drepte og skadede, fortsat så vil du hevde at jeg ikke har sannsynliggjort noe grunnet at du er for låst fast i skallen til å i hele tatt se på muligheten for at det kan ha skjedd på en annen måte enn den som blir servert i media. Opprinnelig så mener jeg å ha lest når forbrytelsen fortsatt var fersk at det var rapportert om skyting fra båter.. men dette er dessverre ikke noe jeg kan finne frem informasjon om sånn på sparket, men når det kommer til dette med skyting fra landsiden så har vi denne Klakeggs blogg å vise til og når det kommer til flere skyttere så har vi dommeravhør uavhengige av hverandre hvor det blir nevnt.. Dette kan heller ikke sees bort i fra når man skal danne seg et større bilde av hva eksakt som har hendt. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg foreslår at om dere vil hjelpe så får dere legge fram beviser som gjør at jeg kan akseptere den offisielle forklaringen. Da vil jeg ha videoopptak fra når skytingen pågår.. dette burde finnes på en av de over 500 mobiltelefoner og kommunikasjonsmedium som politiet beslagla i etterkant av angrepet når de samlet alle ofrene, eller fra personer som filmet fra landsiden. Det finnes til min kjennskap en slik video og den er klippet til det ugjenkjennelige, man kan jo selvsagt kun spekulere på hvorfor, men det er atter et moment. http://www.liveleak.com/view?i=b5e_1313563315 Her er klippet jeg snakker om.. har noen raw av denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå